پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
سرخط خبرها

میزان دزدی نفتی آمریکا از سوریه اعلام شد

  • کد خبر: ۱۸۳۵۲۱
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
میزان دزدی نفتی آمریکا از سوریه اعلام شد
وزارت امور خارجه سوریه با انتشار آمار و ارقامی، از حجم غارت نفت این کشور و خساراتی که آمریکا به این بخش از منابع آن وارد شده، پرده برداشت.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت امور خارجه سوریه امروز یکشنبه تأکید کرد که آمریکا و مزدوران این کشور، همچنان در حال نقض حاکمیت سوریه و غارت منابع راهبردی آن هستند.

سوریه با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از این دو نهاد بین‌المللی خواست که در برابر این تجاوزات خصمانه و نقض اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بایستند؛ نقضی که از سوی آمریکا و نیرو‌های نظامی این کشور صورت می‌گیرد که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد، تداوم نقض حاکمیت سوریه و غارت منابع این کشور از سوی آمریکا و مزدوران این کشور، با هدف اثربخشی بیشتر تحریم‌ها و افزایش مشکلات مردم سوریه صورت می‌گیرد.

اشغالگران آمریکایی به‌طور غیرقانونی مناطقی در شمال و شمال شرق سوریه در استان‌های دیرالزور، الحسکه و رقه، که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، تحت اشغال خود دارند.

دولت سوریه‌ها بار‌ها از طریق مجاری رسمی حضور ارتش آمریکا در خاک سوریه را اشغالگری و دزدی دولتی با هدف سرقت آشکار نفت این کشور اعلام کرده است.

در این نامه آمده است، میزان آسیبی که به بخش نفت توسط آمریکا و مزدورانش وارد شده، بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار است که از بازه زمانی ۲۰۱۱ تا نیمه نخست سال ۲۰۲۳ است.

وزارت خارجه سوریه مبلغ و حجم این خسارات را به تفکیک و شرح ذیل آورده است:

- سرقت و هدر دادن بالغ بر ۳۴۱ میلیلون بشکه نفت. آمریکا روزانه ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار بشکه نفت از سوریه غارت می‌کند که در برهه اخیر به ۱۵۰ هزا بشکه نیز رسیده است. این کشور، ۵۰ میلیون متر مکعب گاز و ۴۱۳ هزار تن گاز خانگی با ارزش ۲۱ میلیارد دلار سرقت کرده است.

- تخریب و سرقت سازه‌ها که بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است. بمباران سازه‌های نفتی و گازی توسط ائتلاف موسوم به ضد داعش، دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار آسیب وارد کرده است.

- خسارات غیر مستقیم هم بالغ بر ۸۷ میلیارد دلار است که ناشی از کاهش تولید در مقایسه با شرایط عادی است.

دمشق در پایان تأکید کرد که آمریکایی‌ها باید به خاطر این سرقت‌ها بازخواست شده و دولت این کشور ملزم به پرداخت غرامت شود و به حضور غیر قانونی خود پایان دهد.

آمریکا برای محافظت از مناطق اشغالی و جلوگیری از تشدید تحرکات مردمی علیه حضور این نظامیان در خاک سوریه، از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) استفاده می‌کند.

این شبه‌نظامیان جدایی‌طلب که واشنگتن آن‌ها را تأمین مالی می‌کند، کاروان‌های نفتی را به همراه نیرو‌های آمریکایی تا مرز عراق اسکورت می‌کنند.  

عشایر عرب شمال شرق سوریه طی روز‌های گذشته در واکنش به اقدامات شبه‌نظامیان با آن‌ها وارد درگیری شدند و چند منطقه را تحت کنترل خود درآوردند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->