دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب سردار آزمون در تیررس لیگ‌های اروپایی بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور
سرخط خبرها

آقای قلعه‌نویی راضی نباش!

  • کد خبر: ۱۸۳۹۸۸
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
آقای قلعه‌نویی راضی نباش!
تیم ملی در حالی به جام ملت‌ها نزدیک می‌شود که تدارکی متناسب با سطح فنی بازیکنانش انجام نداده است.

امیرقلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی ۴ بر صفر مقابل آنگولا خیلی تلاش کرد با بیان جملاتی در این باب که یک گلزن جدید (شهریار مغانلو) برای تیم ملی شناسایی شد یا اینکه مرادمند اولین بازی ملی خود را انجام داد، این بازی را مفید و متفاوت جلوه دهد.

سطح فنی حریف آفریقایی،   اما به حدی نازل بود که شاید اگر تیم‌های میانی لیگ برتر نیز به مصاف آنگولا می‌رفتند از این بازی دست پر خارج می‌شدند، اما قلعه‌نویی و دیگر عوامل فدراسیون فوتبال در تلاشند برگزاری چنین بازی‌های سطح پایینی را توجیه کنند تاشاید انتقادی به سیاست گذاری‌ها در راستای آماده سازی تیم ملی نشود.

با این وجود، اما کارشناسان یکی بعد از دیگری برگزاری این بازی را به نقد کشیده‌اند تا مشخص شود جز عوامل تیم ملی و فدراسیون فوتبال هیچ کس از برگزاری بازی تدارکاتی مقابل آنگولا راضی نیست.

رسول کربکندی یکی از کارشناسانی است که اعتقاد دارد اگر تیم ملی مقابل تیم‌های مدعی لیگ یک فوتبال ایران قرار می‌گرفت محک جدی‌تری می‌خورد. این کارشناس فوتبال ایران بدون ملاحظه کاری اعلام کرده بازی با آنگولا هرگز در شان فوتبال ایران نبوده واین مصاف تدارکاتی هیچ بار مثبت فنی برای فوتبال ایران به همراه نداشته است.

سرمربی تیم ملی بعد از بازی با بلغارستان که سال‌ها است دیگر در فوتبال اروپا جایگاهی ندارد هم کوشید با بیان جملات متفاوت آن بازی تدارکاتی را خاص جلوه دهد.

او حتی در نطقی عجیب اعلام کرد بلغارستان قدرت نوظهور فوتبال اروپا خواهد بود در حالی که اعتقاد کارشناسان فوتبال جهان درباره بلغارستان چیز دیگری است و عدم گرایش تیم‌های ملی فوتبال جهان به این تیم نشان از بی میلی بسیاری از تیم‌های ملی قدرتمند برای برگزاری مصاف تدارکاتی با بلغار‌ها دارد.

از اظهارات امیرقلعه نویی بعد از این دو بازی تدارکاتی کاملا پیدا است که خود در صدد لاپوشانی ضعف‌های آماده سازی فدراسیون فوتبال در راستای فراهم کردن بازی‌های تدارکات مناسب است و هیچ مطالبه گری ندارد  در صدد سازش است.

بی تعارف اگر قلعه نویی در باد پیروزی مقابل تیم‌هایی از این دست قرار بگیرد و در مقابل فدراسیون فوتبال مطالبه گر نباشد و درخواست بازی‌های تدارکاتی جدی‌تر را نکند در جام ملت‌های آسیا عملا شانسی برای دستیابی به جام قهرمانی نخواهد داشت.

تیم ملی در مرحله گروهی قطعا با مشکل مواجه نخواهد شد و احتمالا یک مرحله بعد از صعود نیز پیش روی خواهد کرد، اما بعد از برخورد به کره جنوبی و امثالهم تازه ماموریت تیم ملی در جام ملت‌ها آغاز خواهد شد و آن‌جا است که عیار واقعی تیمی که قلعه‌نویی ساخته مشخص خواهد شد و آشکار می‌شود که این بازی‌های تدارکاتی آیا با کیفیت فنی بازیکنان تیم ملی تناسب داشته یا منجر به کاهش سطح فنی آن‌ها شده است؟!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->