اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد + فیلم درگیری شدید در تظاهرات مخالفان نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست سخنگوی سازمان ملل: امیدواریم توافق آتش بس در غزه ایجاد شود آمار شهدای امروز حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ریاست جمهوری سوریه سفر بشار اسد به چین را تایید کرد

  • کد خبر: ۱۸۵۰۴۵
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
ریاست جمهوری سوریه سفر بشار اسد به چین را تایید کرد
دفتر ریاست جمهوری سوریه بعد از گزارش رسانه‌ها درباره سفر قریب‌الوقوع «بشار اسد» به پکن، تایید کرد که او روز پنجشنبه در صدر هیأتی عالی‌رتبه عازم پکن خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ریاست جمهوری سوریه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور در پاسخ به دعوت «شی جین پینگ» همتای چینی خود به پکن سفر خواهد کرد.

براساس این بیانیه، بشار اسد به همراه «اسماء اسد» همسر خود پس‌فردا (پنجشنبه)، عازم چین خواهد شد تا با همتای چینی‌اش دیدار کند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که هیأتی سیاسی-اقتصادی در این سفر بشار اسد را همراهی خواهند کرد و همچنین رئیس جمهور سوریه و همسرش در این سفر در شهر‌های خانجو و پکن در مراسم‌ها و دیدار‌هایی شرکت خواهند کرد.

 این بیانیه در حالی منتشر شده است که روزنامه «الاخبار» اخیرا به نقل از منابع آگاه از سفر قریب‌الوقوع اسد خبر داده بود. این رسانه لبنانی نوشته بود که موضوع گفتگو‌ها توسعه روابط دوجانبه بین دمشق و پکن خواهد بود. 

الاخبار همچنین اشاره کرده بود باتوجه به نقش چین در کمک به سوریه برای غلبه بر بحران اقتصادی، مقامات سوری گفته‌اند که این سفر «بسیار مهم» خواهد بود و اسد در یک مراسم رسمی با «شی جین پینگ»، همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

 مقامات چینی دیدار‌هایی در سطوح عالی داشته باشد؛ گفته می‌شود که موضوع گفتگو‌ها توسعه روابط دوجانبه بین دمشق و پکن خواهد بود. 

براساس این گزارش، باتوجه به نقش چین در کمک به سوریه برای غلبه بر بحران اقتصادی، مقامات سوری گفته‌اند که این سفر «بسیار مهم» خواهد بود و اسد در یک مراسم رسمی با «شی جین پینگ»، همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

سفر رئیس‌جمهور سوریه یک نقطه عطف استراتژیک در مسیر روابط دمشق و پکن و همچنین یک نشانه قوی دیگر از نقش چین در منطقه غرب آسیا خواهد بود؛ جایگاهی که پس از ایفای نقش پکن در دستیابی به مصالحه عربستان و ایران در بهار امسال آغاز شد و مسیر این نقش‌آفرینی با برگزاری سه نشست برای رئیس‌جمهور چین در عربستان سعودی طی ماه دسامبر ۲۰۲۲ تداوم پیدا کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->