رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند

  • کد خبر: ۱۸۵۴۴۸
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند
منابع خبری امروز (جمعه) از امضای سه توافقنامه و سند همکاری میان سوریه و چین با حضور روسای جمهور دو کشور خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز امروز مراسم امضای سه سند همکاری میان چین و سوریه در شهر هانگژو چین با حضور بشار اسد و شی جین پینگ روسای جمهور دو کشور برگزار شد.

سانا گزارش داد که سند اول یک توافقنامه همکاری اقتصادی است سند دوم نیز شامل یک یادداشت تفاهم مشترک برای تبادل و همکاری در زمینه توسعه اقتصادی می‌شود.

برپایه این گزارش، توافقنامه و سومین سند امضا شده میان هیئت‌های دمشق و پکن یک یادداشت تفاهم در زمینه طرح همکاری در چارچوب طرح «یک کمربند و یک جاده» است.

سانا در ادامه اعلام کرد که این سه سند همکاری پس از دیدار امروز شی جین پینگ و بشار اسد به امضای دو طرف رسید.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز اعلام کرد، بشار اسد رئیس جمهوری این کشور با شی جین پینگ همتای چینی خود در شهر هانگژو در شرق این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه میان پکن و دمشق و راه‌های تقویت آن را بررسی کردند.

رئیس جمهوری چین در این دیدار اظهار داشت: پکن خواهان همکاری با دمشق برای تقویت روابط و همکاری دوستانه است.

وی گفت: چین و سوریه در حال حرکت برای اعلام ایجاد روابط و شراکت راهبردی هستند.

شی جین پینگ همچنین اظهار داشت: روابط سوریه و چین به مدت ۶۷ سال در برابر تغییرات در شرایط بین المللی مقاومت کرده و دوستی بین دو کشور در طول زمان پایدار بوده است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در دیدار با شی جین پینگ همتای چینی خود گفت: به نقش سازنده چین در عرصه بین المللی امیدواریم، تلاش‌های برخی کشور‌ها برای تضعیف نقش پکن، با مداخله در امور داخلی چین را مردود می‌دانیم

وی افزود: سوریه قاطعانه با هرگونه مداخله در امور داخلی چین مخالف است و آماده است تا دوست و شریک طولانی مدت چین باشد.

وی تاکید کرد: این سفر در زمان و شرایط مهمی انجام شده است، زیرا امروز جهانی چندقطبی در حال شکل‌گیری است که تعادل و ثبات را به جهان باز می‌گرداند و وظیفه همه ماست که برای آینده‌ای روشن و امیدوار کنندهاز این لحظه استفاده کنیم.

بشار اسد برای اولین بار بعد از زمان جنگ داخلی در کشورش در ۱۲ سال پیش، پنجشنبه به منظور شرکت در یک نشست دوجانبه وارد چین شد. پکن اعلام کرده که سفر اسد روابط دو کشور را به «سطح جدیدی» می‌رساند.

طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد و همسرش در مدت حضور در چین دیدار‌هایی در شهر‌های هانگژو و پکن داشته و در یک سری مراسم شرکت خواهند کرد.

برپایه این گزارش، همچنین یک هیات سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور سوریه را در این سفر همراهی می‌کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->