رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق

  • کد خبر: ۱۸۶۰۴۱
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق
مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق با انتشار بیانیه‌ای، جان باختن شمار زیادی از شهروندان عراقی در پی آتش‌سوزی مرگبار در استان نینوی را تسلیت گفت.

به گزارش شهرآرانیوز آیت‌الله سید علی سیستانی جان باختن شماری از شهروندان عراقی در پی آتش‌سوزی مهیب شب گذشته در یک مراسم عروسی در استان نینوی را تسلیت گفت.

دفتر آیت‌الله سیستانی در عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مرجعیت عالی دینی برای حادثه آتش‌سوزی مهیبی که در الحمدانیه روی داد و صد‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، به شدت ابراز تاسف و تاثر می‌کند؛ و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و ضمن ابراز همبستگی با آن ها، از خداوند متعال خواستار صبر برای بازماندگان، رحب واسعه برای درگذشتگان و شفای عاجل برای مصدومان است».

پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق

در پی وقوع آتش‌سوزی مرگبار شب گذشته در یک تالار عروسی در شهرک الحمدانیه واقع در استان نینوی، در این استان یک هفته عزای عمومی اعلام شد. خبرگزاری رسمی عراق شمار قربانیان در این آتش‌سوزی را دست‌کم ۱۰۰ کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی اعلام کرده است.

«نجم الجبوری» استاندار نینوی در گفتگو با الجزیره، شمار قربانیان را ۱۱۴ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی اعلام کرد و صبح امروز سازمان هلال احمر عراق، شمار قربانیان را بدون مشخص کردن شمار قربانیان به تفکیک، ۴۵۰ نفر کشته و زخمی اعلام کرد.

برخی منابع غیررسمی نیز شمار قربانیان را ۱۲۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی اعلام کردند.

دفاع مدنی عراق دلیل آتش‌سوزی را بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده و ویدئویی که در دست است، استفاده از وسایل آتش بازی در مراسم عراقی و گسترش دامنه آن اعلام کرد و توضیح داد: «تالار عروسی با پنل‌های قابل اشتعال که مغایر دستورالعمل‌های ایمنی است، پوشیده شده بود و آتش سوزی به دلیل عدم رعایت الزامات ایمنی در سیستم‌های هشدار و اطفای حریق، گسترش یافت و تلفات بالا داشت».

رئیس جمهور عراق نیز ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، دستور آغاز تحقیقات در خصوص ابعاد پنهان این حادثه برای جلوگیری از تکرار آن در آینده صادر کرد.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->