سرخط خبرها

اگر فیلم شماره ۱۰ از تلویزیون پخش نمی‌شد می‌توانست پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس امسال باشد

  • کد خبر: ۱۸۶۳۶۵
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
اگر فیلم شماره ۱۰ از تلویزیون پخش نمی‌شد می‌توانست پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس امسال باشد
تهیه‌کننده فیلم سینمایی شماره ۱۰ گفت: من به جرات می‌توانم بگویم که اگر فیلم شماره ۱۰ از تلویزیون پخش نمی‌شد می‌توانست پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس امسال باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم اصغری امروز، ۷ مهرماه، در حاشیه هفته نمایش فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس فیلمسازان مشهدی و خراسانی با عنوان «سینمای جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که در سینما هویزه مشهد برگزار شد، در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: فیلم‌های سینمایی باید ابتدا در سینما اکران شده و بعد به ترتیب در پلتفرم و تلویزیون نمایش داده شوند. من به رئیس سازمان گفتم بار دیگر تلاش می‌کنم فیلمی کار کنم که فیلم شماره یک تلویزیون نباشد و دسته اول از تلویزیون پخش شود.

وی افزود: در روز‌های آخر سال مدیران تلویزیون به شدت دنبال این بودند که فیلم قبل از اکران با توجه به شرایط کشور در ایام عید از تلویزیون پخش شود. ما بسیار مقاومت کردیم، اما مدیران توجیهات خود را داشتند. با توکه به اینکه مصالح کلی کشور را مد نظر قرار می‌دهند، تلاش می‌کنند آنتن پر شود تا بتوانند شرایط را به نفع فضای فرهنگی کشور تغییر دهند. در نهایت این اتفاق افتاد. فیلم را با قیمت بسیار خوبی خریداری کردند و در ایام نوروز پخش شد.

اصغری ادامه داد: امیدوارم دفعات بعد برای چنین فیلم‌هایی این اتفاق نیفتد؛ زیرا فیلم‌های دفاع مقدس می‌توانند در اکران سینمایی به شدت با مخاطب ارتباط برقرار کنند. ما تعدادی فیلم داریم که در سینما ساخته می‌شوند و چندان برای پرده، مخاطب و فروش سینما مناسب نیستند، اما فیلم‌هایی مانند شماره ۱۰ و تک‌تیرانداز از فیلم‌های حوزه دفاع مقدسی هستند که می‌توانند روی پرده مورد استقبال قرار بگیرند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی شماره ۱۰ اضافه کرد: من به جرات می‌توانم بگویم که اگر فیلم شماره ۱۰ از تلویزیون پخش نمی‌شد می‌توانست پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس امسال باشد. ضمن اینکه الان نیز به لحاظ آماری و با توجه به توافق مالی انجام شده با تلویزیون قطعا پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس یا حتی فیلم غیر کمدی امسال خواهد بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه یا خوشبختانه صنعت فیلمسازی در مرکز تعریف شده است، عنوان کرد: این موضوع به این دلیل است که فیلمسازی نیاز به پشتیبانی‌هایی دارد، بنابراین به اجبار فیلم‌ها به سمت فیلمبرداری در تهران و اطراف سوق داده می‌شود.

اصغری خاطرنشان کرد: امکاناتی که به ویژه برای فیلم‌های جنگی متصور هستند در تهران راحت‌تر تامین می‌شود و همچنین راحت‌تر می‌توان عوامل حرفه‌ای که به تهران مهاجرت کرده و زندگی می‌کنند را به خدمت گرفت، به همین دلیل کار‌ها در تهران تولید می‌شود. این مشکل باید در سطح کلان حل شود.  

تهیه‌کننده فیلم سینمایی شماره ۱۰ با اشاره به اینکه در نیمه اول سال همه تهیه‌کنندگان دنبال اکران فیلم خود هستند، تصریح کرد: ما یکی، دو نوبت برای اکران خیز برداشتیم، اما شاید به دلیل اینکه احساس می‌کردیم شرایط چندان مساعد نیست تا پایان تابستان منتظر ماندیم که به مناسبت هفته دفاع مقدس اکران کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اکران فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدس جذب سالن‌های سینما و تبلیغات شهری است که متاسفانه همه فیلم‌ها با این مشکل روبه‌رو می‌شوند، بنابراین مجبور هستند خود را با شرایط سینما وفق دهند و فیلم را در شرایطی اکران کنند که بتوانند سالن‌های بیشتری بگیرند.

اصغری در خصوص ایجاد انجمن تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد گفت: اگر این انجمن‌ها خصوصا در مراکز استان‌ها فعال شوند، به ویژه خراسان رضوی که در استان‌های غیر از تهران بیشترین عوامل حرفه‌ای سینما را دهه‌های گذشته به سینما تزریق کرده، می‌تواند به این موضوع کمک کند و موجب شود به تدریج بخشی از فیلم‌های حرفه‌ای ایران در شهرستان‌ها و از جمله خراسان رضوی تهیه شود. این موضوع را باید به فال نیک گرفت؛ زیرا شاید مهاجرت به تهران برای علاقه‌مندان سینما در مشهد سخت باشد و اگر انجمن این افراد را فعال کند، قطعا به نفع سینمای ایران خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->