دیوارنگاره شهید جمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی، آماده میزبانی از زائران در جشن‌های ماه ربیع

  • کد خبر: ۱۸۶۶۷۵
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
حرم مطهر رضوی، آماده میزبانی از زائران در جشن‌های ماه ربیع
حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد فرخنده پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) آماده میزبانی از زائران و مجاوران است.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، حرم مطهر رضوی با نصب ریسه‌های رنگی، کتیبه‌های مناسبتی و گل آرایی به صورت ویژه آماده میزبانی از زائران این ایام مبارک است.

به همین مناسبت بخش فضای سبز و گل‌آرایی اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی با بهره‌گیری از بوته و شاخه گل‌های پرورشی و همچنین گل‌های اهدایی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه از شهر‌های کرج و آمل در حال انجام گل‌آرایی ویژه صحن‌ها و رواق‌های این آستان ملکوتی است

گل‌آرایی آبنما‌های صحن‌های آزادی، گوهرشاد و جمهوری اسلامی، ایجاد اِلمان گل در ورودی‌های حرم مطهر همچون شیخ طوسی، باب السلام، گل‌آرایی نقاره‌خانه و ورودی مهمانسرا‌های حرم مطهر، برخی از اقدامات در حال انجام است و هر روز بر میزان گل‌های رنگارنگ در این سرای مقدس افزوده می‌شود.

گیاهان آپارتمانی در رواق‌های بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) همچون امام خمینی (ره)، حضرت معصومه (س)، دارالولایه، دارالحجه و... نیز بازپیرایی می‌شود.

به همت خادمان اداره خدمات فنی و روشنایی حرم مطهر رضوی نیز در حال حاضر در مجموع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر ریسه رنگی در آسمان صحن‌های مرکزی و پیرامونی بارگاه سراسر نور حضرت ثامن الحجج (ع) نصب شده است.

در آستانه هفدهم ربیع الاول، نصب کتیبه‌های مناسبتی حرم مطهر رضوی نیز آغاز شده است چنان‌که نصب کتیبه‌های بزرگ با عباراتی متناسب با ایام ولادت خجسته نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، در بلندای ایوان‌های صحن‌های مرکزی در دستور کار قرار دارد.

همچنین کتیبه‌های دیواری ویژه عید در محل ورودی‌های صحن‌های مرکزی و پیرامونی حرم مطهر نصب می‌شود و شادباش‌گوی زائران و مجاوران در این ایام پربرکت خواهد بود. اهتزاز پرچم‌های رنگی در صحن پیامبر اعظم (ص) نیز از دیگر برنامه‌های فضاآرایی این آستان جانان است.

همچنین به مناسبت این ایام فرخنده، چایخانه‌های حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و باغ رضوان در آستانه میلاد نبی اکرم حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در دو شیفت صبح و بعدازظهر فعال خواهند بود. چایخانه صحن امام حسن مجتبی (ع) نیز از شب میلاد رحمت للعالمین (ص) در شیفت بعدازظهر پذیرای دلدادگان حرم رضوی است.

این چایخانه‌ها در شیفت صبح از ساعت ۶ تا ۱۱ با حضور موکب‌های خدمت‌رسان از شهر‌های قم، تهران و یزد و در شیفت بعدازظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۴ با حضور کشیک‌های موظفی خادمیاران فعالیت خواهند کرد.

به همت این موکب‌های خدمت‌رسان علاوه بر توزیع چای و دمنوش با اقلامی همچون شکلات، کیک و... در ایام ولادت باسعادت رسول اکرم (ص) از زائران و مجاوران در چایخانه‌های حرم مطهر رضوی پذیرایی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->