روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی ولیعهد عربستان: نگران نباشید حال پدرم خوب است! کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس (۱ خرداد ۱۴۰۳) رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش نماز می‌خوانند لاریجانی در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافت حضور هیات عالیرتبه عراق در مراسم تشییع رئیس‌جمهور پیام‌های تسلیت مسئولین استانی خراسان رضوی، کانون ها و تشکل های مردمی به آیت الله سید احمد علم‌الهدی پیکر‌های مطهر شهیدان راه خدمت به حرم حضرت معصومه (س) رسیدند+ فیلم مجلس یازدهم به پایان رسید شهید امیرعبداللهیان در نگاه ظریف | او مردی با اخلاص و مردم‌داری بود موافقت مجلس شورای اسلامی با سه‌ساله‌شدن دوره هفتم شورا‌های شهر و روستا + فیلم انتقادپذیری ویژگی بارز شهید رئیسی بود تصاویر اختصاصی شهرآرانیوز از استقبال پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد اجابت دعای عاقبت‌به‌خیری مقامات کدام کشور‌ها برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور در تهران حضور دارند؟ استقبال از پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد تهران + عکس و فیلم
سرخط خبرها

درخواست بلینکن از تشکیلات خودگران فلسطین

  • کد خبر: ۱۸۷۶۱۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵
درخواست بلینکن از تشکیلات خودگران فلسطین
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم اسرائیل با دو طرف این درگیری گفتگو و با حمایت از تل آویو از تشکیلات خودگران فلسطین خواست اقدامات برای بازگشت آرامش به کرانه باختری را افزایش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر شنبه به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری اعلام کرد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز با اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل و الی کوهن وزیر امور خارجه آن گفتگو کرد.

میلر افزود: بلینکن بار دیگر حملات تروریستی به اسرائیل را به شدت محکوم کرد و درگذشت قربانیان را تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن درباره تقویت امنیت اسرائیل، بر همبستگی ایالات متحده آمریکا با دولت و مردم اسرائیل و نیز حمایت قاطع آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد.

میلر تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا همچنین امروز با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو و بار دیگر بر محکومیت صریح حملات تروریستی حماس علیه اسرائیل تاکید کرد و از تمامی رهبری منطقه خواست تا این حملات را محکوم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: بلینکن از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا اقدامات خود را برای بازگرداندن آرامش و ثبات در کرانه باختری ادامه و افزایش دهد.

پیش از این، بلینکن در واکنش به عملیات طوفان الاقصی از سوی نیرو‌های مقاومت فلسطین با تروریست خواندن حماس گفت: ایالات متحده آمریکا به صراحت حملات وحشتناک تروریست‌های حماس علیه اسرائیل از جمله غیرنظامیان و جوامع غیرنظامی را محکوم می‌کند.

وزیر خارجه دولت بایدن بدون اشاره به شهادت فلسطینی‌ها و جنایات چند دهه رژیم صهیونیستی افزود: هیچ توجیهی برای تروریسم وجود ندارد. ما در همبستگی با دولت و مردم اسرائیل می‌ایستیم و برای جان باختگان اسرائیلی در این حملات تسلیت می‌گوییم.

بلینکن ادامه داد: ما تماس نزدیک با شرکای اسرائیلی خود را حفظ خواهیم کرد. ایالات متحده آمریا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

نیرو‌های مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از غزه آغاز شده و اخبار غیررسمی حکایت از آماده شدن گروه‌های مقاومت در کرانه باختری و سراسر سرزمین‌های اشغالی علیه صهیونیست‌ها حکایت دارد.

اسارت ۳۵ نظامی صهیونیست و اعلام آن از سوی حماس و تایید آن از سوی منابع صهیونیستی فقط در طول سه ساعت اولیه عملیات از دیگر رویداد‌های مهم عملیات بی نظیر رزمندگان فلسطینی است.

با آغاز حمله همه جانبه رزمندگان مقاومت ارتش فلسطین به مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، ارتش این رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند و این در حالی است که یک مقام ارشد حماس، امروز را «روز انقلاب» علیه اشغالگری نامید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->