شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر
سرخط خبرها

فاطمه سلیمی: جشنواره خورشید چهره‌ای بدون رتوش از زنان ایرانی منتشر کرد

  • کد خبر: ۱۸۷۹۲۴
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
فاطمه سلیمی: جشنواره خورشید چهره‌ای بدون رتوش از زنان ایرانی منتشر کرد
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چهره‌ای از ایران و به ویژه مشهد و از زنان درست کردند که واقعی نیست. باید چهره بدون رتوش منتشر شود که این جشنواره قدمی در این راه برداشت.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی امروز، ۱۷ مهرماه، در نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در نطق پیش از دستور اظهار کرد: کمیسیون بانوان و خانواده به همت همکاران شورا از حدود یک سال و نیم گذشته شروع به فعالیت کرده و در چهار سطح محلات، شهری، کشوری و بین‌المللی فعالیت خود را انجام داده است.

وی افزود: در محلات از ۲هزار نفر حاضر در شورای اجتماعی محلات، ۸۰۰نفر از بانوان صاحب کرسی هستند. در حوزه کشوری چند ماه پیش زنان شورا‌های شهر در مشهد گردهم آمدند و توانستند اقداماتی که در مشهد انجام می‌شود را تبادل کنند و مشهد الگویی در این زمینه شود.

سلیمی در خصوص جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید عنوان کرد: این جشنواره به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و شهرداری مشهد به عنوان یکی از تلاش‌های نمادسازی و دیپلماسی عمومی در سطح بین‌المللی برگزار شد. گردهمایی زنان رسانه‌ای جهان برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات بود و دریچه‌ای نو برای ارتباطات رسانه‌ای بانوان گشود تا فارغ از مرز‌ها با اندیشه‌های هم آشنا شوند و همبستگی رسانه‌ای خود را در مقابل جریاناتی که به دنبال خاموشی صدای زن مسلمان و تخریب ارزش‌های اسلامی و انسانی در جهان هستند، اعلام کنند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: جشنواره خورشید به یاد شهیده شیرین ابوعاقله، خبرنگار زن فلسطینی آمریکایی رقم زده شد، فردی که ظلم‌ها را روایت می‌کرد. کاش بود تا پیروزی فرزندان فلسطین را ببیند. این جشنواره برای نشان دادن چهره واقعی زن مسلمان ایرانی بدون رتوش و براساس واقعیت ایجاد شد. این رویداد با میزبانی از تاثیرگذاران رسانه در ایران و جهان، با هدف هم‌صدایی در حوزه زنان و بسترسازی نمایش توانمندی‌های زنان در جهان اسلام و کشور‌های اسلامی با تاکید بر کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین فضا‌هایی که برای مهمانان جذابیت داشت، پارک مادر و کودک بود. بیان می‌کردند چقدر دولت هزینه می‌کند تا بانوان در آرامش باشند و زنان سرپرست خانوار بتوانند محصولات خود را بفروشند. تمیزی مشهد نکته دیگری بود که تشکر کردند. آن‌ها همچنین بیان کردند هویت و فرهنگ در المان‌های شهری دیده می‌شود. چهره‌ای از ایران و به ویژه مشهد و از زنان درست کردند که واقعی نیست. باید چهره بدون رتوش منتشر شود که این جشنواره قدمی در این راه برداشت.

سلیمی بیان کرد: موضوع بعدی به نتیجه رسیدن تلاش‌های صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت‌های حوزه بانوان در راستای تعالی زیست‌پذیری شهری بانوان و در نتیجه تعالی نهاد خانواده از این درگاه است. در این دوره علاوه بر اتمام و بهبود پروژه‌های قبلی در حوزه بانوان همچون تعمیر و تجهیز بوستان‌های ریحانه و مادر و کودک که از گذشته شکل گرفته بود، تلاش شد سرانه زیرساخت‌های در اختیار بانوان نیز افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: به زودی شاهد بهره‌برداری و افتتاح چند مورد از سایت‌های بانوان همچون بوستان کوهسنگی با مساحت یک هکتار و با اعتبار بالغ بر ۲۲میلیارد و بوستان وکیل‌آباد با مساحت هفت هکتار و طراحی خلاقانه و مبتنی بر طبیعت با اعتبار بالغ بر ۴۶میلیارد خواهیم بود. همچنین بوستان بسیج با اعتبار حدود ۲۲ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه حوزه منابع انسانی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تصمیم‌گیری و یکی از دغدغه‌های اصلی شورای ششم است، تصریح کرد: علاوه بر اصلاح احکام کارمندی که پیشتر بدان اشاره کردم، حمایت بیمه‌ای تکمیلی برای همکاران حجمی از فرزندان دوم به بعد نیز منطبق بر قانون جوانی جمعیت پیگیری شد و بیمه مربوطه با پرداخت حق‌السهم ۴۰-۶۰ دایر شده است.

سلیمی بیان کرد: امیدوارم در حوزه برنامه‌ریزی بتوانیم همزمان با هفته آمار و پژوهش شاهد افتتاح رسمی فعالیت‌های رصدخانه شهری باشیم. رصدخانه شهری فضایی است که موجب می‌شود تصمیم‌گیری را براساس آمار‌های واقعی داشته باشیم. در این رصدخانه بیش از ۴۵۰ لایه مطالعاتی قرار داده شده که تحلیل‌هایی را به مدیران ارشد شهری برای تصمیم‌گیری‌ها می‌دهد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این رصدخانه به منزله چشمی بینا قادر خواهد بود نقشی اساسی در تصمیم‌سازی‌های مدیریتی ایفا کند.

ماهیت اصلی آن گردآوری داده‌های مدیریت شهری در قالب داده‌های آماری و لایه‌های مکانی است تا با مصورسازی داده‌ها و ارائه تحلیل‌های ممکن، امکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را به گونه‌ای بهتر فراهم کند. سه رویکرد اساسی رصدخانه شهری مصورسازی داده‌های وضع موجود، تحلیل فضایی و فراتحلیل داده‌ها و پیش‌بینی و آینده‌پژوهی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->