ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

تمهیدات دولت برای خنثی کردن FATF

  • کد خبر: ۱۸۸۰۵
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
تمهیدات دولت برای خنثی کردن FATF
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه دولت تمام همت و توان خود را برای ایجاد فضای مناسب در زمینه فعالیت‌های اقتصادی بکار گرفته است، گفت: دولت تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی که در جلسه اخیر خود اندیشیده است تا آثار اقدام روز جمعه FATF را خنثی کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود واعظی اظهار داشت: وجود نگاه توسعه‌ای و حمایتی از سوی تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای توسعه کشور و استان اهمیت زیادی دارد و امروز شاهد آن هستیم که با برخورداری از چنین نگاهی و با توجه به شرایط تحریم تمام همت و تلاش مسوولان بر این است که استان‌ها توسعه یابد.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر حمایت دولت از فعالیت بخش خصوصی و واگذاری بنگاه‌های دولتی به این بخش گفت: دولت و شخص رئیس جمهور معتقدند تا وقتی که اقتصاد کشور توسط بخش خصوصی اداره نشود، این اقتصاد شکوفا نخواهد شد لذا نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی اهتمام جدی و ویژه‌ای داریم.

واعظی با اشاره به اینکه شرایط اجتماعی و سیاسی کشور بعد از انتخابات دوم اسفند تغییر خواهد کرد و با خارج شدن از فضای رقابت‌های انتخاباتی، شاهد فضای آرام‌تری در اداره امور کشور خواهیم بود، گفت: به همه منتخبان مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور تبریک می‌گویم. امروز همه باید به انتخاب مردم احترام بگذاریم و بنای دولت بر این است که همانطور که با مجلس فعلی همکاری و تعامل داشته با مجلس آینده نیز همین روند را با قوت ادامه دهد.

واعظی گفت: امروز همه قوا و نهاد‌ها هدفی جز خدمت به مردم، تامین امنیت و منافع کشور و برآورده کردن معیشت و رفاه مردم ندارند و تجربه نشان داده که نه دولت و نه سایر قوا و دستگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند همه مشکلات را برطرف کنند لذا همه باید در کنار هم قرار بگیریم.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه درخصوص اتفاقی که روز جمعه در زمینه FATF افتاد، با مخاطب قرار دادن فعالان اقتصادی و بخش خصوصی اظهار داشت: در سال ۹۲ وضعیتی شبیه به شرایطی که روز جمعه پیش آمد را داشتیم و با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه بودیم، اما دولت تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از این شرایط خارج شویم و در این راستا ۴ لایحه را تنظیم کردیم و همه این لوایح نیز، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که باید خودمان در زمینه پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریزم انجام دهیم.

واعظی با قدردانی از مجلس و شورای نگهبان در تصویب و تایید این لوایح گفت: متاسفانه این لوایح حدود یک سال در مجمع تشخیص مصلحت معطل و بلاتکلیف ماند تا در نهایت به وضعیت کنونی رسیدیم و قاعدتا باید همان نهادی که این لوایح را معطل نگه داشته پاسخگوی مردم هم باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: امروز در شرایط تحریم و فشار حداکثری دشمن همه تلاش ما طراحی راهکار و سازوکاری است که وضعیت کنونی کمترین تاثیر را در اقتصاد کشور داشته باشد و در این راستا برنامه‌هایی تنظیم شده که آن‌ها را دنبال خواهیم کرد.

واعظی خاطرنشان کرد: برخلاف فضای غبارآلودی که از روز جمعه بوجود آمد که در قیمت ارز هم تاثیر گذاشته است معتقدم آنچه که اتفاق افتاده تغییر چندانی در وضعیت ارزی و مبادلات بانکی کشورمان بوجود نمی‌آورد و شرایط کنونی بسیار زودگذر است و به حالت عادی بازخواهد گشت.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دولت با تمهیداتی که اندیشیده قدرت مانوری بوجود آورده که تصمیم کنونی FATF تاثیر زیادی در آن ندارد، اما بی تردید وقتی تحریم‌های آمریکا برداشته شد قرار داشتن در وضعیت کنونی می‌تواند تهدید جدی برای مبادلات بانکی کشورمان با جهان باشد از این رو مصمم هستیم مشکلات را برطرف کنیم و کاری کنیم که دولت بعدی هم بستر مناسبی برای خدمتگزاری به مردم داشته باشد.

واعظی خاطرنشان کرد: مسوولین استانی باید نسبت به همکاری با بانک‌ها برای رفع مشکلات بخش خصوصی توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه از نقش تاثیرگذار و تعیین کننده برخوردار هستند.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین توجه به توسعه فناوری‌های جدید را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش موثری در این خصوص دارند ضمن اینکه باید مسوولان استانی بدانند که با توجه به محدودیت‌های موجود، راهی جز استفاده از فناوری‌های جدید ندارند.

واعظی تصریح کرد: امروز باید به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم چرا که با روش‌های سنتی نمی‌توان تمام اهداف را برآورده کرد و در مسیر باید فرهنگ‌سازی شود که چگونه می‌توان از اقتصاد فعلی به سمت فناوری‌های جدید به منظور توسعه اقتصادی، کشاورزی، بازرگانی و همه امور اقتصادی حرکت کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: حرکت در این مسیر می‌تواند تحول بزرگی را در استان و کشور ایجاد کند و در مدت باقی‌مانده از عمر دولت، مهم‌ترین کار مسوولان باید این باشد که فناوری‌های جدید در خدمت حکمرانی خوب قرار گیرد.

واعظی تصریح کرد: معتقدم به رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات می‌توانیم روی پای خود بایستیم و از همه مشکلات و گردنه‌ها به سلامت عبور کنیم.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->