بازدید فرماندار مشهد از نمایشگاه فروش پاییزه | حداقل تخفیف ۲۰ درصد، شرط حضور غرفه‌داران در نمایشگاه امسال ارائه خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی به ۷۰ هزار خانواده در مشهد تصویر دنیای هزاررنگ پاییز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد | گزارش شهرآرانیوز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه فروش پاییزه  احداث ایستگاه دائمی استقبال از زائران مشهد در مراحل پایانی قرار دارد + فیلم اصلی‌ترین دغدغه ساکنان محله نهضت قاسم آباد مشهد تعریض کوچه ابرار ۱۰ است تکمیل یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری مشهد تا پایان ۱۴۰۴ | اعتبار ۷۰۰‌میلیارد‌تومانی ساخت ایستگاه بسیج تأمین شد تجهیز ۱۵۰ چراغ راهنمایی‌و‌رانندگی مشهد به برق اضطراری توسط مدیریت شهری پویش ملی دانش‌آموزی «ایران سرافراز» در مشهد آغاز شد  عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید به سمت افزایش سطح تعاملات اجتماعی در بوستان‌ها حرکت کنیم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: تله‌کابین بوستان خورشید با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار اجرا می‌شود + فیلم زنگ هشدار برای فراریان مالیات؛ از کارت به کارت فاصله بگیرید فرماندار مشهد: بوستان خورشید تا ۳۶۰ هکتار گسترش خواهد یافت شهردار مشهدمقدس: تاکنون ۱۵ پروژه از ۴۷ کلان‌پروژه هدف‌گذاری‌شده شهرداری به بهره‌برداری رسیده است + فیلم بهره‌برداری از مصلای شهدای مدافع حرم بوستان خورشید مشهد کیفیت امروز هوای مشهد «قابل قبول»، اما در مرز ناسالم‌شدن (پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۴) ویدئو | بابک شهبازی چه اطلاعاتی را به موساد فروخته بود؟ + تصاویری از اعترافات و لحظه دستگیری مصلی و المان شهدای مدافع حرم بوستان خورشید و ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۹ مشهد فردا (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود شهردار مشهد مقدس: جهاد تبیین و امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد | تعریف ۱۸‌ همت پروژه توسط دفاتر تسهیلگری سخنگوی وزارت خارجه: ایران و اروپا امروز به صورت تلفنی رایزنی می‌کنند
سرخط خبرها

الیت در مشهد ۴۵ درصد ارزان شد (۲۴ مهرماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۹۱۸۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
الیت در مشهد ۴۵ درصد ارزان شد (۲۴ مهرماه ۱۴۰۲)
با تصمیم اعضای شورای شهر مشهد، بهای خدمات توقف در پارکینگ حاشیه‌ای در مشهد تا ۴۵درصد ارزان شد.
بیتا سخایی
خبرنگار بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، براساس این طرح بهای خدمات و جزئیات توقف حاشیه‌ای در شهر مشهد در سال۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح شد. در محاسبه حق توقف برای توقف‌های بیش از دو ساعت به تعرفه فوق ۲۰درصد نسبت به ساعت قبل اضافه می‌شود. نیم ساعت اول توقف در پارکینگ‌های حاشیه‌ای به صورت ثابت برای هر میزان توقف با ضریب ۱۰درصد نیم ساعت پایه در ساعت اول محاسبه می‌شود.

در طرح قبلی تعرفه نیم ساعت اول استفاده از پارک حاشیه‌ای ۳۶۰ تومان بود که با وارد شدن به نیم ساعت دوم علاوه بر پرداخت ۳۶۰۰ تومان باید برای نیم ساعت اول نیز ۳۶۰۰ تومان یعنی در مجموع ۷۲۰۰ تومان پرداخت می‌کردند. با تصویب این طرح نیم ساعت اول همان ۳۶۰ تومان باقی ماند و در نیم ساعت دوم ۳۶۰۰ تومان به ۳۶۰ تومان اضافه می‌شود.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این طرح اظهار کرد: در گذشته شهرداری لایحه‌ای آورده بود و همه اعضا به آن رأی داده بودند. در آن زمان بر اساس تفاسیری که داشتند افزایش ۲۰درصدی را متصور بودیم، اما در عمل افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰درصد است. با این طرح تعرفه در ساعت اول ۴۵درصد کاهش پیدا می‌کند. 

وی افزود: اگر قرار است طرحی انجام دهیم تا امکاناتی را به مردم بدهیم، در قبال آن هزینه خدمتی را افزایش می‌دهیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد، اما اکنون بیان می‌کنیم که باید تعرفه را افزایش دهیم تا خودرو‌ها در حاشیه خیابان پارک نکنند. این اشتباه است؛ زیرا هنوز زیرساخت‌ها برای تشویق مردم به سمت حمل‌ونقل عمومی فراهم نشده است.

حاجی‌بگلو ادامه داد: سازمان الیت یا تات سابق مطرح می‌کند که با این کار درآمد شهرداری افزایش پیدا می‌کند. نباید نگاه ما این باشد که حتما دریافتی داشته باشیم، این با سیاست‌های مدیریت شهری و شورای ششم تضاد دارد. باید ارائه خدمات به مردم به نحو احسن و مطلوب انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: این سازمان تشکیل شده تا درآمدی کسب کند و از محل این درآمد پارکینگ بسازد که این خوب است، اما تا الان چند پارکینگ از درآمد حاصل ساخته شده است؟ چه اصراری دارید درآمدی که نمی‌توانید وصول کنید را افزایش داده و روی مردم فشار بیاورید؟

وی اضافه کرد: اگر در گذشته ۱۰۰میلیارد تومان از الیت درآمد داشتید، ۵۰ یا ۷۰میلیارد وصول می‌کردید، اما الان به جای کسب درآمد، فرار درآمد هم دارید. با این کار جز افزایش هزینه کار دیگری برای مردم انجام ندادید. 

در ادامه حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان مخالف عنوان کرد: در بخشنامه وزارت کشور آمده که شرکت‌های زیان‌ده باید منحل شوند. ما به خاطر برخی مسائل نمی‌توانیم این کار را در زمینه سازمان اتوبوسرانی و مترو انجام دهیم.

وی بیان کرد: هدف ما این است که در زمینه پارکینگ حاشیه‌ای عدالتی ایجاد شود و همه استفاده کنند. ما کمک می‌کنیم افراد در نیم ساعت سریع‌تر از پارک خارج شوند. هدف ما درآمدزایی نیست، بلکه کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از پارک کردن به صورت دوبله است.

موحدیان خاطرنشان کرد: در سعدی ۹۰ جای پارک داریم که با این روش ۱۸۰۰ خودرو استفاده می‌کنند. مصوبه قبلی با علم و آگاهی بوده و الان هم مدافع این هستیم که باید عدالت در پارکینگ رعایت شود. طرح اول منطقی و درست است. 

در بخش دیگری از جلسه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان موافق تصریح کرد: متاسف هستم که چون اعلام شده باید سازمان‌های درآمد-هزینه‌ای حذف شود، هزینه را از مردم بگیریم. چه کسی چنین اجازه‌ای داده است؟ مگر ما آمدیم هر سال برای مردم هزینه درست کنیم؟

وی ادامه داد: به جای کمک به مردم و اینکه صدای مردم باشیم، می‌خواهیم هر سال از مردم پول بگیریم تا این مجموعه منحل نشود. سازمانی که نارضایتی برای مردم دارد، منحل شود. 

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حدود ۵۰میلیارد تومان طلب ما از خودرو‌ها بابت پارک حاشیه‌ای است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->