شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: رسالت انقلاب ما این است که حتما باید از مظلوم حمایت کنیم

  • کد خبر: ۱۸۹۰۷۷
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: رسالت انقلاب ما این است که حتما باید از مظلوم حمایت کنیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخی کشور‌های اسلامی که نام خود را اسلامی گذاشتند از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند. روز جمعه شاهد راهپیمایی بسیار گسترده‌ای بودیم. رسالت انقلاب ما این است که حتما باید از مظلوم حمایت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان امروز، در نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد بود. استاندارد و استانداردسازی از جمله فرایند‌های مهم و ضروری برای توسعه پایدار هر کشور و برای هر حوزه‌ای است که باید این موضوع را مد نظر قرار دهند. 

وی بیان کرد: ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان یا عصای سفید بود. این موضوع باید تلنگری باشد که ما و همه شهروندان بیش از پیش به نیاز‌های این قشر روشندل توجه داشته باشیم. ۸۵۰۰ نفر از شهروندان ما دچار آسیب بینایی و اقلیت هستند، اما باید از حقوق شهروندی استفاده کنند و بهره‌مند باشند. نابینایان می‌توانند در اجتماع حضور موثر داشته باشند.

موحدیان افزود: ما در شورای ششم و در دوره‌های قبلی اقدامات ارزشمندی برای مناسب‌سازی سطح شهر انجام دادیم، البته باید در این عرصه تلاش بیشتری داشته باشیم. گاهی مورد اعتراض مردم قرار می‌گیریم که پول‌ها را با کندن پیاده‌رو‌ها هدر می‌دهیم، در حالی که هدف ما آماده‌سازی برای نابینایان است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امسال ۱۲۴ میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف به امر مناسب‌سازی اختصاص دادیم. پیاده‌روسازی نیز امری مهم است. همچنین امکانات ورزشی برای این عزیزان تهیه کردیم و افزایش خواهیم داد. امیدواریم شهر مشهد را برای همه شهروندان دسترس‌پذیر کنیم.

وی با اشاره به ۲۶ مهرماه، روز تربیت‌بدنی و ورزش عنوان کرد: از آقای تاج‌فیروز تشکر می‌کنم که اولین جلسه شورای عالی ورزش استان را تشکیل دادند و مصوبات خوبی داشتیم که امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی انجام دهند. تربیت‌بدنی و ورزش یکی از مسائل مهم ما است. ما در شورا کمیسیون ورزش و جوانان را تشکیل دادیم که نگاه ویژه‌ای به این موضوع داریم.

موحدیان با اشاره به اینکه صهیونیست‌های بی‌دین شبانه‌روز غزه را می‌کوبند، تصریح کرد: متاسفانه کنفرانس اسلامی تشکیل نشده و وزرای خارجه کشور‌های اسلامی دور هم جمع نمی‌شوند. برخی کشور‌های اسلامی که نام خود را اسلامی گذاشتند از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند. روز جمعه شاهد راهپیمایی بسیار گسترده‌ای بودیم. رسالت انقلاب ما این است که حتما باید از مظلوم حمایت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به زلزله در افغانستان گفت: به سمت فصل سرما می‌رویم. مردم افغانستان که ۳۰، ۴۰ سال درگیر جنگ‌های داخلی هستند، اکنون شاهد زلزله سهمگینی بودند که خرابی‌های زیادی به بار آورده است. دولت جمهوری اسلامی اولین دولتی بود که به کمک شتافت، اما کشور‌های دنیا هنوز پای کار نیامدند. از شهروندان مشهد تقاضا داریم هر فردی که می‌تواند کمک کند و در این راستا گام بردارد.

منطقه ۴ متراکم‌ترین جمعیت شهر مشهد را در سطح مناطق دارد

محسن نعیمی‌مقدم، شهردار منطقه ۴ شهرداری مشهد امروزدر نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در زمینه پروژه‌های زودبازده در این منطقه اظهار کرد: شهرداری منطقه ۴ در شمال شرقی مشهد واقع شده که ۳ ناحیه و ۱۱ محله و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد. منطقه ۴ متراکم‌ترین جمعیت شهر مشهد را در سطح مناطق دارد. تراکم جمعیت منطقه ۳۰۰ نفر در هکتار است.

وی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های شورای اسلامی شهر، کل اعتبارات عمرانی منطقه در سال ۱۴۰۰، ۱۰۸ میلیارد بوده که در سال گذشته به ۱۸۷ میلیارد رسیده و امسال ۲۵۸ میلیارد ریال شده که در عرض سه سال افزایش ۳ برابری داشته است.

نعیمی‌مقدم افزود: در زمینه اعتبارات پروژه‌های زودبازده نیز در سال ۱۴۰۰ اعتبارات ۸۶ میلیارد، در سال ۱۴۰۱، ۶۳۰ میلیارد و در سال ۱۴۰۲، ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

شهردار منطقه ۴ شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱، ۴۶ پرپژه با اعتبار ۶۳ میایارد در ۵ محله بوده که با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و هیچ پروژه ناتمانی نداریم. در این سال مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه فنی و عمرانی تعریف شده بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، ۳۹ پروژه با اعتبار مصوب ۹۰ میلیارد تومان برای ۶ محله تعریف شده که در مرحله عقد قرارداد هستند و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

نعیمی‌مقدم اضافه کرد: تفاوت معنادار پروژه‌های سال گذشته با امسال در حوزه آن‌ها است. در سال ۱۴۰۱ اکثر پروژه‌ها عمرانی بوده، اما امسال بیشتر به سمت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی رفته که از ۱۸ به ۷۲ درصد رسیده است.

در ادامه مجید دبیریان در تذکری به شهردار اظهار کرد: تذکر ما به شهردار در خصوص نامه‌ای است که شهردار روز گذشته در پاسخ به نامه آقای موحدیان، رئیس شورا برای ارسال فهرست پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری فرستاده بودند.

وی بیان کرد: ما به شهردار اعلام کرده بودیم که فهرست کلان‌پروژه‌های پیشنهادی و پروژه‌های شاخص عمرانی را به ما اعلام کنند. شهردار روز گذشته پس از یک ماه پاسخ عجله‌ای به نامه شورای شهر دادند. تامین مستحدثات مدیریت بحران منطقه ۶، احداث سوله بحران شهرک شیرین را به عنوان پروژه کلان معرفی کرده بودند.

دبیریان افزود: تامین ماشین‌آلات تنظیف حمل و دفع شهری نیز جزو موارد بود که واقعا خجالت دارد. تقاطع غیر همسطح پل ده‌رود از دیگر پروژه‌ها بود که دو، سه رپز پیش استاندار از این پروژه بازدید کردند. پروژه‌ای که قرار بود یک‌ساله افتتاح شود، به واسطه کم‌کاری شهر و تیم ایشان، صدای استاندار را هم درآمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اجرای مسیر پایداری هسته مرکزی پارک بهار که یک مسیر در یک پارک بوده را به عنوان کلان‌پروژه شهری بیان کردند. احداث فاز دو فضای سبز حاشیه کال اسماعیل‌آباد از دیگر پروژه‌ها بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه تامین فضای اداری معاونت مالی-پشتیبانی ساختمان اداری مینو در فهرست کلان‌پروژه و پروژه‌های شاخص عمرانی معرفی شده است.

دبیریان خاطرنشان کرد: باید شهردار را به جلسه‌ای دعوت و توجیه کنیم که پروژه کلان به چه پروژه‌ای می‌گویند. روزی که قرار بود شهردار رای بگیرند، بیان کردند که من پروژه‌محور هستم، سابقه کار عمرانی دارم و در میدان هستم، اما ما حضور در میدان و پروژه شاخص از شهردار نمی‌بینیم.

مصوبات

نامگذاری برخی معابر فرعی و دو بوستان به نام شهدای گرانقدر 

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر و نامگذاری دو بوستان، به شرح ذیل اقدام نماید.
۱- نامگذاری معبر فرعی شهید مطهری شمالی۲۰ واقع در بلوار شهید مطهری شمالی با حفظ شماره، به نام شهید ابوالقاسم سلمانی (منطقه ۲)
۲- نامگذاری معبر فرعی سلمان ۴ واقع در پنجتن ۳ با حفظ شماره، به نام شهید محمد مدبری (منطقه ۴)
۳- نامگذاری معبر فرعی شهید فکوری ۸۵ واقع در بلوار شهید فکوری با حفظ شماره، به نام شهید سید مسعود احمدی (منطقه۹)
۴- نامگذاری معبر فرعی شهید نیک رفتار ۲/۳ واقع در امامیه ۷ با حفظ شماره، به نام شهید محمد صادق خورشیدی (منطقه۱۰)
۵- نامگذاری بوستان حدفاصل بلوار سید رضی و بلوار دانشجو به نام بوستان برکت (منطقه۱۱)
۶- نامگذاری بوستان ۷۳ هکتاری واقع در شهرک شهید رجایی به نام بوستان کرامت (منطقه۶)

تصویب لایحه تعیین تکلیف پرونده آقای محمد حسن جعفرپور

مـاده واحـده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور جلوگیری از خسارت بیشتر به خود، سرمایه گذار و خرده مالکان و خریداران واحد‌های تجاری و اداری پروژه سرمد واقع در خیابان صاحب الزمان (عج) و همچنین رفع مشکل تجمیع اسناد و اخذ پایانکار پروژه مذکور، نسبت به خرید سهم مالکیت آقای محمدحسن جعفر پور در پلاک ثبتی باقیمانده ۵۲۷ از ۵ اصلی بخش ۹ مشهد مطابق صلحنامه پیوست اقدام نماید.
تبصره- شهرداری مشهد مقدس مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در بودجه سال ۱۴۰۲ خود منعکس نماید.

 

تصویب لایحه مجوز پرداخت مابه التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافرین به بخش خصوصی اتوبوسرانی (قرارداد‌های تراکنش مبنا) برای سال ۱۴۰۱

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‎شود به منظور تأمین و جبران هزینه‎های بهره‎برداری از ناوگان بخش خصوصی برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان و زائران گرامی و همچنین ایجاد انگیزه در سرمایه‎گذاران و امکان تداوم فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی، نسبت به پرداخت مابه التفاوت بهای تمام شده ارائه خدمات هر خط و بهای کرایه مصوب دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی (قرارداد‌های تراکنش مبنا) از ابتدای سال ۱۴۰۱، مطابق جداول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‎های زیر اقدام نماید.
تبصره ۱- در صورت بکارگیری ناوگان هر یک از شرکت‌های بخش خصوصی در خطوط سازمانی یا خطوط سایر شرکت‎ها، بهای تمام شده هر سفر معادل میانگین بهای تمام شده خطوط همان شرکت محاسبه و پرداخت می‎گردد.
تبصره ۲- تبصره‎های ۲ الی ۷ مصوبه ۱۲۸۲۹/۹۸/۵/ش مورخ ۰۹/۰۷/۱۳۹۸ (با اصلاح "ناوگان" به "ناوگان موثر" در موارد تبصره ۲ و لحاظ سال ۱۴۰۱ در تبصره‎های ۳،۶ و ۷) به قوت خود باقی است.

تصویب لایحه الحاق یک ماده به عوارض بر مشاغل موضوع بند ه پیوست عوارض مصوبه شماره ۲۴۵۰۱/۱۴۰۱/۶/ش مورخ ۲۳/۱۱/۱۴۰۱

ماده واحده: برابر هماهنگی‌های بعمل آمده و صورتجلسه شماره مورخ، یک ماده به "عوارض بر مشاغل" موضوع بند "ه" پیوست عوارض، مصوبه شماره ۲۴۵۰۱/۱۴۰۱/۶/ش مورخ ۲۳/۱۱/۱۴۰۱ به شرح زیر الحاق شد:
ماده ۲ الحاقی: عوارض بر مشاغل واحد‌هایی که دارای فعالیت با سابقه مجاز بهره‌برداری برای مدت معین بوده‌اند، مادامی‌که مالک متقاضی ادامه فعالیت به بصورت قبل و بدون درخواست تعیین یا تغییر کاربری وفق طرح تفصیلی جدید باشد، عوارض موضوع ماده ۱، برای بهره برداری‌های تجاری، اقامتی، صنعتی، ورزشی و انبارداری، برابر محاسبه حقوق بهره برداری برای مدت معین سال ۱۴۰۱ و با اعمال افزایش ۲۰ درصد سالیانه می‌باشد. افزایش سالیانه مشمول معوقات قبل از این مصوبه نبوده و به نرخ سال مربوطه محاسبه می‌شود. عوارض بر مشاغل برای بهره‌برداری تجاری غیرانتفاعی، شرکت‌های دانش بنیان و بهره برداری‌هایی که در این ماده قید نشده، صرفا بر اساس ماده ۱ محاسبه و دریافت می‌شود.
تبصره ۱- این مصوبه صرفا برای واحد‌های دارای بهره برداری معین با سابقه مجاز قبلی بوده و هرگونه توسعه یا احداث زیربنا مشمول این مصوبه نمی‌شود، همچنین متقاضیان مشمول حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۴ امکان بهره مندی از بهره مندی این مصوبه را داشته و بایستی نسبت به اخذ مجوز قانونی طبق ضوابط طرح‌های توسعه شهری اقدام نموده و واحد مورد نظر را به وضع مجاز تبدیل نمایند.
تبصره ۲- شهرداری در اعطای مجوز بهره بردای/تجاری دائم منطبق بر کاربری و ضوابط طرح تفصیلی طبق ماده ۱۷ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مساعدت لازم را به متقاضیان مشمول به عمل آورده و مالکین موضوع این ماده، مشمول تخفیف پرداخت نقدی و تقسیط وفق بند ۱ مصوبه ۸۲۳/۶/۱۴۰۲/ مورخ ۲۲/۰۱/۱۴۰۲ می‌باشند.

تصویب طرح کاهش بهای خدمات توقف در پارکینگ حاشیه‌ای در شهر مشهد مقدس برای سال ۱۴۰۲

ماده‌واحده: یک تبصره به عنوان تبصره ۷ به بند ۱ مصوبه شماره ۲۴۵۰۱/۱۴۰۱/۶/ش مورخ ۲۳/۱۱/۱۴۰۱ (بهای خدمات و جزئیات توقف حاشیه‌ای در شهر مشهد مقدس در سال ۱۴۰۲) الحاق و ۲ تبصره به عنوان تباصر ۹ و ۱۰ به بند ۲ الحاق و تباصر ۱، ۳ و ۸ بند ۲ به شرح زیر اصلاح گردید:
۱- یک تبصره به عنوان تبصره ۷ به بند ۱ الحاق گردید:
تبصره ۷ الحاقی هزینه استفاده از دوچرخه و اسکوتر اشتراکی برای تمام شهروندان در طی ساعات ۶:۰۰ تا ۸:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ با ضریب ۰.۱ محاسبه گردد.
۲- چهار تبصره به عنوان تباصر ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به بند ۲ الحاق و تباصر ۱، ۳ و ۸ بند ۲ به شرح زیر اصلاح گردید:
تبصره ۱ اصلاحی- در صورتی‎که در زمان اعمال هزینه توقف، مانده و اعتبار پلاک مثبت باشد، هزینه توقف با ضریب ۵۰ درصد برای شهروند لحاظ می‎شود.
تبصره ۳ اصلاحی- در محاسبه حق توقف برای توقف‌های بیش از یک ساعت تا دو ساعت به تعرفه فوق ۱۰% و بیش از دو ساعت به تعرفه فوق ۲۰% نسبت به ساعت قبل اضافه می‌شود.
تبصره ۴ اصلاحی- بر اساس میزان افزایش شاخص آلودگی هوا حداکثر ۱۰% در ساعت اول به بعد.
تبصره ۸ اصلاحی- نیم ساعت اول توقف در پارکینگ‌های حاشیه‌ای (به صورت ثابت برای هر میزان توقف) با ضریب ۱۰ درصد نیم ساعت پایه (در ساعت اول) محاسبه می‌گردد.
تبصره ۹ الحاقی- در صورت خود اظهاری شهروندان در معابر حاشیه ای، به ازای هر ۵ مرتبه ثبت خود اظهاری متوالی، ۵ سفر رایگان دوچرخه یا اسکوتر اشتراکی اختصاص می‌یابد.
تبصره ۱۰ الحاقی- در صورت استفاده از سامانه خوداظهاری و توقف زیر نیم ساعت خودرو در معبر حاشیه ای، هر مرتبه به ترتیب ۳۰ و ۲۰ امتیاز برای شهروند در پنل شهروندی (شهرمن) لحاظ می‌گردد که به ازای هر ۱۰۰ امتیاز، ۱۰ سفر رایگان دوچرخه یا اسکوتر اشتراکی به شهروند اختصاص می‌یابد.
تبصره ۱۱ الحاقی- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به اطلاع رسانی لازم در خصوص مشوقها، تخفیفات و اعتبار‌های اعطایی به مردم در قالب پیامک، اپلیکیشن و ... اقدام نماید و گزارش آن را ظرف مدت ۳ ماه به شورا ارائه نماید.
تبصره ۱۲ الحاقی- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، در راستای وصول بدهی پلاک‌های بدهکار پارکینگ‌ها به شهرداری (شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی) با استفاده از روش‌های مناسب و یا اخذ کارگزار با پرداخت کارمزد اقدام نماید.

جزئیات بیشتر از مصوبات

در بخش دیگری از جلسه نظریه کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و شهرسازی و معماری در خصوص لایحه‌ای با موضوع الحاق یک ماده به (عوارض بر مشاغل) برای موضوع عوارض بهره‌برداری موقت به تصویب رسید.

در ادامه لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید. 

براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور تامین و جبران هزینه‌های بهره‌برداری از ناوگان بخش خصوصی برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به شهروندان و زائران و همچنین ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و امکان تداوم فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده ارائه خدمات هر خط و بهای کرایه مصوب دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی (قرارداد‌های تراکنش‌مبنا) از ابتدای سال ۱۴۰۱ اقدام کند.

در صورت به کارگیری ناوگان هر یک از شرکت‌های بخش خصوصی در خطوط سازمانی یا خطوط سایر شرکت‌ها بهای تمام شده هر سفر معادل میانگین بهای تمام شده خطوط همان شرکت محاسبه و پرداخت می‌شود.

برآورد اثر ریالی این مصوبه ۲۳۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ بوده که ۱۱۳ میلیارد تومان از مردم اخذ شده، بنابراین خالص اثر مصوبه ۱۲۰ میلیارد تومان است.

در بخش دیگری از جلسه لایحه تعیین تکلیف پرونده آقای محمدحسن جعفرپور تصویب شد. براساس این لایحه با توجه به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در ۴ مرداد ۱۴۰۲، موضوع لایحه تعیین تکلیف پرونده آقای محمدحسن جعفرپور مطرح و با کلیات لایحه موافقت شد. شهرداری مشهد مقدس مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ منعکس کند.

صلح‌نامه‌ای در سال ۸۸ بین ورثه جعفرپور و شهرداری منعقد شد. یکی از ورثه صلح‌نامه را به شرط امضا کرد که منجر به دعوایی شد. در دادگاه بدوی و تجدید نظر رای به نفع خواهان که ایشان بود منجر شد. الان شهرداری مشکلی با شریک سرمایه‌گذار دارد که نتوانسته به دلیل رای قلع، پروژه را تکمیل کند و تحویل دهد که این مشکل حقوقی ایجاد کرده است. توصیه اجرای احکام این بود صورت‌جلسه‌ای انجام و صلح انجام شود. نظر ایشان این بود که سه واحد پروژه را بگیرد و پروژه ما نیز آزاد شود. 

در ادامه لایحه آیین‌نامه نحوه جمع‌آوری و حمل لوازم و مصالح ساختمانی به تصویب رسید. 

در بخش دیگری از جلسه لایحه مشارکت در نگهداری معتادان متجاهر تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود پس از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی با موضوع مشارکت در نگهداری و درمان معتادین متجاهر شهر مشهد، با نرخ مصوب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مشروط به ثبت آمار براساس اسکن عنبیه در سامانه سراج، حداکثر تا سقف مبلغ ۳۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان اقدام کند.

به منظور کاهش تعداد معتادین متجاهر، حداقل ۱۰ درصد از اعتبارات موضوع این مصوبه باید در خصوص توانمندسازی و صیانت بهبودیافتگان هزینه شود. شهرداری مجاز به هزینه‌کرد مبلغ دیگری در قالب مساعدت، مشارکت، حمایت و… در موضوع این تفاهم‌نامه در خصوص معتاد متجاهر نخواهد بود. شهرداری مکلف است گزارش اقدامات مربوطه در خصوص اجرای این مصوبه را هر ۶ ماه یک بار به شورای اسلامی شهر ارسال و آثار ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ خود منعکس کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->