نمایشگاه کتاب چقدر فروخت؟ آغاز سریال جدید رضا عطاران، عباس جمشیدی‌فر و بهزاد خلج نگهداری از ۹۹ کتاب نایاب ترجمه انگلیسی شاهنامه فردوسی در کتابخانه آستان قدس رضوی رئیس‌جمهور در پیامی برای روز بزرگداشت فردوسی: زبان فارسی آینه فرهنگ مشترک اقوام ایران‌زمین است رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور: شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی شناسنامه‌ای از اصالت و هویت ما است یک کتاب جادویی برای فردوسی در نمایشگاه تهران | شاهنامه سه بعدی ویژه کودکان برای نخستین بار رونمایی شد + فیلم مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴)+فیلم علی‌محمد مؤدب: شعر، جان‌پناه تمدن ایرانی است | بازآفرینی فردوسی‌ها مانع اسیدپاشی فرهنگی می‌شود تشویق ۵ دقیقه‌ای برای «ماموریت غیرممکن» تام کروز نقدپذیری به سبک فراستی؛ «هیچی، مزخرف می‌گویند» فروش ۳۵۰ میلیاردی در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران اعتراض کارکنان جشنواره فیلم کن به وضعیت حقوقی خود نام‌آوران شاهنامه بر روی پرده تبارشناسی آمدند ابراز همدردی و اظهارات رئیس صداوسیما در بازدید از محل انفجار بندر شهید رجایی بندرعباس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم احیای سازمان کشور‌های فارسی‌زبان با محوریت مشهد معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی: نباید بین هویت ملی و مذهبی تقابل ایجاد کرد | شاهنامه ظرفیتی مغفول در گردشگری فرهنگی رئیس انجمن نسخ خطی ایران از روشی جدید برای تعیین قدمت اسناد خبر داد نقالی، صدای امروزِ فردوسی | گفت‌وگو با پریسا سیمین‌مهر، نقال بین‌المللی شاهنامه فردوسی یاحقی: شاهنامه با نقش‌آفرینی در ساخت هویت فرهنگی ایرانیان، از دیگر آثار متمایز شده است + فیلم
سرخط خبرها

در شهرآرا به دنبال روش‌های نوآور و خلاق در حوزه مدیریت شهری و هویت مشهد هستیم

  • کد خبر: ۱۹۰۹۰۸
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
در شهرآرا به دنبال روش‌های نوآور و خلاق در حوزه مدیریت شهری و هویت مشهد هستیم
مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا گفت: رویکرد روایت شهر استحکام پایه‌های محصولات فرهنگی و هویتی است و در شهرآرا به دنبال روش‌های نوآور و خلاق در حوزه مدیریت شهری و هویت مشهد هستیم.
بیتا سخایی
خبرنگار بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمیثم موسوی‌مهر در سومین رویداد روایت شهر از سلسله رویدادهای هم‌آفرینی، فیلمنامه مبتنی بر هویت با عنوان رویداد خلاق و نوآور روایت شهر، اظهار کرد: همگی موسسه فرهنگی شهرآرا را می‌شناسید و من این موسسه را زیست بوم تولید محتوا نامگذاری کردم. در مجموعه شهرآرا تولید محتوا با توجه به اهداف و ماموریت‌های شهرداری مشهد البته با تمرکز بیشتر بر ماموریت‌های مرتبط با مشهدالرضا(ع) انجام می‌شود.

وی افزود: در مجموعه شهرآرا بعد از برگزاری دوره‌های مختلف و تجربه‌هایی که در این مسیر کسب کردیم هویت مشهد موضوعیت پیدا کرد. در دوره جدید با رویکرد ارتقای سیمای رسانه‌ای مشهد الرضا(ع) استراتژی خود را براساس آن طراحی و رفتارها را در مجموعه شهرآرا  برای کمک به این اتفاق تنظیم کردیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا و برگزارکننده رویداد روایت شهر ادامه داد: رویکرد روایت شهر استحکام پایه‌های محصولات فرهنگی و هویتی است و براساس نیازها طراحی می‌شود. بنابراین رویدادهای هم‌آفرینی را برای کمک به تولید فیلم‌نامه و طرح به عنوان اولین مرحله تولید یک اثر هنری و فرهنگی طراحی کردیم.

موسوی مهر با اشاره به اینکه چهار رویداد در دستورکار روایت شهر قرار داده‌ایم، ادامه داد: رویداد اول با عنوان رویداد مستند و رویداد دوم با عنوان خرده روایت برگزار شد. رویداد سوم نیز با عنوان خلاق و نوآور در حال برگزاری است و رویداد چهارم عنوان شهربانو دارد که فراخوان‌ آن اعلام شده  است.

وی گفت: در دو رویداد اخیر اهالی رسانه ١۴ استان شرکت کردند و موضوعات خود را با ما به اشتراک گذاشتند. در واقع ما در شهرآرا به دنبال روش‌های نوآور و خلاق در حوزه مدیریت شهری و هویت مشهد هستیم.

موسوی‌مهر با بیان اینکه پژوهش‌های متعددی برای این رویدادها انجام شده است، گفت: پژوهش‌ها در قالب رفتارهای هنرمندان و اهالی رسانه‌ای شهرها و کشورهای خارجی و بازنمایی هویتی‌شان بود که ببینیم آن‌ها از کجا آغاز کردند. این روش در روایت شهر ماحصل این پژوهش بود. این روش با روش‌های علمی که در دنیا وجود دارد، هم‌سازگاری شد و ما نیز برای خود چهارچوبی را تعریف کردیم. از این رو در موضوع و در حوزه محتوا مسیری برای شهرداری بومی کردیم که قابلیت تسریع به شهرهای دیگر را دارد. اکنون چهار تا پنج شهر درخواست دارند تا همین روش در آن‌ها اجرا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->