نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم
سرخط خبرها

۴ تیم استان در سطح چهارم فوتبال ایران!

  • کد خبر: ۱۹۱۵۶۷
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
۴ تیم استان در سطح چهارم فوتبال ایران!
وضعیت ۴ نماینده خراسان‌رضوی در مرحله اول لیگ دسته سوم فوتبال کشور متفاوت بایکدیگر است.

شهرآرانیوز، سوت آغاز مرحله نخست رقابت‌های لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور هفته آینده به صدا درمی‌آید و استان خراسان‌رضوی در این دوره از مسابقات با داشتن چهار تیم رکورد تیم‌داری استان در این سطح از فوتبال کشور را طی دست‌کم یک دهه گذشته زده است! تیم‌هایی که هرکدام به‌دنبال راهی برای صعود به مرحله دوم و بالاتر از آن به لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور هستند.

لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور که چهارمین سطح فوتبال ایران است، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ به نحوی که بسیاری بر این باورند صعود از این لیگ سخت‌تر از صعود از دسته‌های دیگر به پله بالاتر است. با وجود این، چهار تیم سفیدجامگان مشهد، شادکام مشهد، پشتیبانی شمال‌شرق خراسان‌رضوی و مهر رضوی تربت‌حیدریه به‌عنوان نمایندگان استان در این دوره از رقابت‌ها حاضرند؛ مسابقاتی که از چهاردهم آبان آغاز می‌شود. در آستانه این رقابت‌ها وضعیت چهار نماینده استان در مسابقات پیش‌رو را مرور خواهیم کرد.

مسیر سخت صعود از میان ۷۶ تیم

لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور در دو مرحله برگزار می‌شود که در مرحله اول ۷۶ تیم در قالب شش گروه سیزده‌تیمی با یکدیگر پیکار می‌کنند و در مرحله دوم نیز سی تیم در سه گروه ده‌تیمی با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند؛ رقابت‌هایی که قرار است مرحله اولش آغاز شود و تیم‌های خراسانی باید از این آوردگاه جان سالم به در برند. طبق قوانین حاکم بر این مسابقات در گروه‌های شش‌گانه از هر گروه دو تیم به مرحله دوم صعود می‌کنند. تیم‌های سوم تا پنجم از خطر سقوط فرار می‌کنند و تیم‌های ششم تا سیزدهم به لیگ استان‌ها سقوط می‌کنند! موضوعی که این جدول را به جدولی دهشتناک و عجیب‌وغریب بدل می‌کند.

اولین تجربه «مهر رضوی»

تیم مهررضوی تربت‌حیدریه نخستین تجربه‌اش در این رقابت‌ها را پشت سر می‌گذارد؛ تیمی که با هدایت سیروس سنگچولی، سرمربی نام‌آشنای خود، امیدوار است بتواند اتفاقات خوبی را برای خود در لیگ دسته‌سوم رقم بزند. این تیم از شهر تربت‌حیدریه در مسابقات شرکت کرده است، اما بسیاری از عوامل و کادرش مشهدی هستند.

تیم مهر رضوی امسال بازیکنانی مانند سالار افراسیابی، مسلم باقری، احسان خطایی، بابک سلامت، علی دهقان و علی پورحمزاوی را در ترکیبش دارد. بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه آزادی شهر تربت‌حیدریه برگزار می‌شود و این تیم خراسانی در گروه اول مسابقات با تیم پشتیبانی شمال‌شرق خراسان‌رضوی، دیگرتیم خراسانی، هم‌گروه است. شاگردان سنگچولی در هفته اول مسابقات باید یکشنبه، پانزدهم آبان، در تربت با ملوان تهران دیدار کنند.

تازه‌رسیده از لیگ‌برتر!

تیم سفیدجامگان مشهد با عنوان قهرمانی لیگ‌برتر فوتبال استان خراسان‌رضوی پا به این مسابقات می‌گذارد؛ تیمی که هدایتش به عهده مرتضی برگی‌زر است که توانست آن را قهرمان استان کند و به سهمیه لیگ دسته‌سوم برساند؛ تیمی با ساختار باشگاهی بهتر از دیگرتیم‌های حاضر در این دوره رقابت‌ها که بازیکنان خوبی هم در ترکیب دارد.

حضور نفراتی مانند رضا حقیقی، آرش همایونی، رضا ظریف، علی شریعتی و شاهین محمدی بار تجربه این تیم را افزایش داده است. سفیدجامگانی‌ها در گروه دوم رقابت‌ها با تیم شادکام مشهد هم‌گروه هستند و در هفته نخست باید در قم به مصاف تیم نوین‌نو این شهر بروند. بازی‌های خانگی سفیدجامگان در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار خواهد شد.

یاران مهدوی‌کیا در ورزشگاه شیک

تیم شادکام مشهد یکی از تیم‌های پرحاشیه مرحله دوم لیگ دسته‌سوم فصل قبل فوتبال کشور بود؛ تیمی که با سرمربیان مشهوری مانند نیکبخت‌واحدی و حسین بادامکی حاشیه‌های بسیاری داشت و امسال ترجیح داد با تیم سقوط‌کرده پارسانوین بیرجند تلفیق و از مرحله اول وارد رقابت‌ها شود.

سرمربیگری این تیم به عهده مصطفی مهدوی‌کیاست و بازیکنان شاخصی مانند وحید فارغ، مهدی خاقانی، سعید اصغرپور، مصطفی سخت‌رزم و حمید غلامی در این تیم بازی می‌کنند. شادکامی‌ها برای بازی‌‎های خانگی این فصلشان ورزشگاه امام‌رضا (ع) را در نظر گرفته‌اند و هواداران این تیم مثل فصل پیش می‎‌توانند از داخل شهر به تماشای بازی‌های خانگی تیم محبوبشان بنشینند. این تیم در گروه دوم با سفیدجامگان مشهد هم‌گروه است و در هفته اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده است.

بازگشت تیم نظامی به ثامن

تیم پشتیبانی شمال‌شرق به نمایندگی از مشهد در گروه اول این رقابت‌ها حاضر است؛ تیمی که فصل گذشته از صعود به مرحله دوم بازماند و امسال هم با بازیکنان سرباز خوبی که در اختیار دارد، می‌تواند تیمی مدعی باشد. این تیم با تیم مهر رضوی خراسان‌رضوی هم‌گروه است و در هفته نخست باید در خانه و در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) یکشنبه میزبان ستاره مازندران باشد. سرمربیگری این تیم به عهده عماد هاشمی است و بازیکنانی مانند امیرحسن جعفری، متین صفاییان و هادی کیان‌پور در این تیم بازی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->