تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: توسعه متوازن، عدالت‌محور و همه‌جانبه مشهد محقق شود+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۲۶۵۵
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
شهردار مشهد مقدس: توسعه متوازن، عدالت‌محور و همه‌جانبه مشهد محقق شود+ فیلم
شهردار مشهد مقدس خواستار توسعه متوازن، عدالت‌محور و همه‌جانبه مشهد براساس سیاست‌های واقعی، منطقی و نیازهای شهر و فارغ از اقدامات شعارگونه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا قلندر شریف امروز، ۱۴ آبان‌ماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی و بهره‌برداری از ۸۸ پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه ۶ اظهار کرد: جنایات رژیم منحوس صهیونیستی را در غزه و فلسطین محکوم می‌کنیم و یاد و خاطره شهدای مقاومت و زنان و کودکان معصومی که به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم. وعده خدا محقق خواهد شد و نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است.

وی با بیان اینکه توسعه شهر باید توسعه پایدار و همه جانبه در تمامی حوزه‌ها باشد، عنوان کرد: در دهه‌های اخیر غفلت‌هایی در تمام شهر‌ها به ویژه مشهد صورت گرفته، شاید دیدگاه اقتصادی حاکم بوده و شهر مشهد نامتوازن به سمت غرب توسعه پیدا کرده که این توسعه موجب ایجاد چند مشکل شده است. یک مورد اینکه مرکز ایجاد و توسعه شهر مشهد حرم بوده و هرچه دارد از وجود مضجع شریف امام رضا (ع) است.

قلندر شریف افزود: این توسعه نامتوازن باعث شده حرم از مرکزیت شهر خارج شود و با کمترین فاصله به محدوده‌های کم‌برخوردار شهر برسد. از سمت غرب ۲۰ کیلومتر و از این طرف ۴، ۵ کیلومتر با مرز و محدوده شهر فاصله داریم. دیدگاه‌هایی که در حال حاضر در سطح ملی، استانی، شهری و شورای شهر حاکم بوده، توسعه متوازن عدالت‌محور و همه‌جانبه شهر در همه محدوده‌ها مخصوصا حاشیه شهر و نقاط کم‌برخوردار است. سیاست‌ها واقعی، منطقی و براساس نیاز‌های شهر و فارغ از اقدامات شعارگونه است.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: این دوره ثابت کرده که به صورت عملیاتی به ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه شهر در حاشیه مخصوصا شرق مشهد توجه دارد. یکی از نیاز‌های شهر برای توسعه، ایجاد محور‌های توسعه در حوزه‌های مختلف زیرساختی از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی به سمت شرق و شمال شرق است. همه دستگاه‌ها پای کار آمدند. از تولیت آستان قدس رضوی و همکارانش که به توسعه حاشیه شهر کمک کردند و زمین‌های مناسبی را در اختیار شهرداری قرار دادند، تشکر می‌کنیم.

وی در خصوص پارک ۷۳ هکتاری کرامت گفت: این پارک بسیار مدرن و به روز با همه امکانات مورد نیاز با هشت باغ افتتاح خواهد شد. پارک کرامت به روزتر، با امکانات بهتر و وسعت بیشتری از پارک ملت احداث خواهد شد. این پارک محور توسعه در این محدوده شهر است. یکی از اولویت‌های اصلی ما این است که عملیات مربوط به رینگ دور پارک را اجرا کنیم که امروز آغاز شده است. هرچند برنامه زمان‌بندی فاز اول ۶ ماهه است که برای آن در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، اما امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. دو مجموعه دیگر باغ بانوان و ورزشی جزو اولویت‌های بعدی ماست که درخواست کردیم اعتبارات مختصری بگذارند تا امسال پیمانکار این دو مجموعه را انتخاب کنیم.

قلندر شریف با اشاره به اینکه مجتمع مسکونی بیش از چهار هزار واحدی جزو کلان‌پروژه‌هاست، تصریح کرد: به زودی در همین محل کلنگ‌زنی خواهد شد و عملیات اجرایی آن به عنوان یک کلان‌پروژه شهری آغاز خواهد شد. این پروژه چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار مشهدمقدس بیان کرد: در دو سال گذشته در این دوره از شورا جهش بسیار خوبی در اعتبارات حاشیه شهر در حوزه عمرانی محقق شد. بیش از ۵۲ درصد اعتبارات عمرانی امسال در حاشیه شهر هزینه می‌شود. در منطقه ۶ که در سال ۱۴۰۰ حداکثر ۷۷ میلیارد اعتبار عمرانی داشت، امسال به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و در دو سال گذشته و امسال هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه این دوره شورای شهر عملیاتی واقع‌گرایانه و در راه خدمت به مردم است. کلان‌پروژه‌های ویژه در راه خدمت به مردم کلنگ‌زنی شده، می‌شود و خواهد شد. امیدواریم با همت همه همکاران در معاونت خدمات شهری، محیط زیست، شهرداری منطقه و سازمان پارک‌ها این پارک به سرنوشت پارک بهار دچار نشود که دو دهه است باقی مانده، هرچند این پارک را نیز در حال سروسامان دادن هستیم. پروژه‌های نیمه‌کاره تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->