اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

شهردار مشهد: سیاست حوزه شهرسازی توسعه مشهد به سمت شرق است

  • کد خبر: ۱۹۳۴۰۷
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
شهردار مشهد: سیاست حوزه شهرسازی توسعه مشهد به سمت شرق است
شهردار مشهد مقدس با اشاره به اهمیت حوزه شهرسازی گفت: اکنون سیاست‌ها در سطح کلان ملی،استانی و شهری این است که با برنامه‌ریزی دقیق به‌طوری‌که حاشیه شهر به معنی مناطق کم برخوردار گسترش پیدا نکند،توسعه شهر را به سمت شرق ببریم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضاقلندرشریف در مراسم گرامیداشت روز ملی شهرسازی که با حضور معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد با تقدیر از تلاش‌های شهر سازان فعال در مدیریت شهری افزود: حوزه شهرسازی خط مقدم خدمت‌رسانی شهرداری به مردم است.

وی بابیان اینکه مسلماً می‌توان حوزه شهرسازی را قلب شهرداری در نظر گرفت اظهار کرد: البته همه حوزه‌ها و بخش‌های شهرداری در عرصه توسعه شهر و خدمات‌رسانی به مردم مهم هستند، اما اینکه می‌گوییم شهرسازی قلب سیستم مدیریت شهری است به این خاطر است که شهرسازی تغذیه‌کننده سایر بخش‌ها است.

شهردارمشهد اضافه کرد: اگر قلب به‌صورت منظم و پویا کارنکند به روند خدمات‌رسانی در تمامی بخش‌ها خدشه وارد خواهد شد.

قلندرتصریح کرد: در کنار این موضوع حوزه شهرسازی بیشترین ارتباط را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با مردم دارد و حدود ۹۰ درصد مراجعاتی که به شهرداری انجام می‌شود مرتبط با حوزه شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه در کنار پاسخگویی مناسب به مردم در حوزه شهرسازی باید این پاسخگویی متفکرانه و با برنامه‌ریزی و کارشناسانه باشد خاطرنشان کرد: یعنی به‌گونه‌ای با منطق به ارباب‌رجوع پاسخگویی کنید که در صورت منفی بودن پاسخ مراجعه‌کننده از روند کار و نوع پاسخگویی ناراضی نباشد و این موضوع درروند ارائه خدمات بسیارتأثیرگذار است.

شهردارمشهد ادامه داد: یکی دیگر از وظایف مهم حوزه شهرسازی نظارت برساخت و ساز‌ها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی است که باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

قلندر گفت: حتی در حوزه سرمایه‌گذاری نیز افرادی که قرار است میلیارد‌ها تومان در شهر صرف ساخت‌وساز کنند هم با شهرسازی سروکاردارند لذا مراجعه به حوزه شهرسازی در شهرداری بسیار زیاد و مطالبه گر هم از این حوزه فراوان است.

وی بابیان اینکه البته برخی از مطالبات از حوزه شهرسازی به‌حق است اظهار کرد: معتقدیم و توقع داریم به مطالبات به حقی که در حوزه شهرسازی مطرح می‌شود در جهت اصلاح و پیشبرد کار توجه کرده و به‌طوری عمل شود تا اگر برخی هم می‌خواهند مغرضانه مباحثی را مطرح کنند این فرصت را پیدا نکنند.

شهردارمشهد افزود: یکی از کار ویژه‌هایی که برای معاونت شهرسازی تعریف کرده‌ایم بحث رفع مشکلات طرح‌های تفصیلی و نشستن این طرح‌ها بر سیستم‌های شهرسازی و پاسخگویی مناسب به ارباب‌رجوعان است تا اگر نارضایتی دراین زمینه وجود دارد مرتفع شود.

قلندر اضافه کرد: خوشبختانه اکنون یک جمع کارشناس و کار بلد در حوزه شهرسازی چه در حوزه شهرداری و چه در سطح استان وجود دارد و تعاملات و هماهنگی خوب و شایسته‌ای دراین حوزه شکل‌گرفته است و این امر فرصتی را ایجاد کرده که نتیجه آن خدمت‌رسانی خوب به مردم است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این تعامل و هماهنگی خوب در تمامی سطوح و مباحث مختلف میان شهرداری و سایر دستگاه‌ها شکل‌گرفته و به‌نوعی مدیریت یکپارچه‌ای را ایجاد کرده است.

شهردارمشهد بابیان اینکه بنا بر هر دلیلی ازجمله اقتصادی شهر به سمت غرب توسعه‌یافته و حرم مطهر به‌عنوان کانون و هویت شهر مرکزیت جغرافیایی خود را ازدست‌داده است خاطرنشان کرد: بر همین اساس اکنون سیاست‌ها در سطح کلان ملی، استانی و شهری این است که با برنامه‌ریزی دقیق به‌طوری‌که حاشیه شهر به معنی مناطق کم برخوردار گسترش پیدا نکند، توسعه شهر را به سمت شرق ببریم.

قلندر اضافه کرد: البته توسعه شهر به سمت شرق باید با تمام مشخصات یک شهر پویا و توسعه‌ای پایدار در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، زیست‌محیطی و... باشد.

وی بابیان اینکه برای توسعه شهر به سمت شرق باید محرک‌های اقتصادی دراین مسیر تقویت شود اظهار کرد: درمجموع سیاست شهر و استان در حوزه شهرسازی توسعه شهر به سمت شرق، توانمندسازی و ایجاد زیرساخت‌ها و محرک‌های اقتصادی در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر و قرار گرفتن مجدد حرم مطهر رضوی در مرکز جغرافیایی شهر مشهد است، موضوعی که مورد غفلت قرارگرفته و دراین رابطه همه مقصر هستیم.

شهردارمشهد ادامه داد: در همین راستا ابتدای همین هفته عملیات اجرایی احداث بوستان ۷۳ هکتاری کرامت را در محدوده شهرک شهید رجایی آغاز کردیم و در نظر داریم تا میدان بار مرکزی شهر را به‌عنوان یک محرک توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در محدوده شهر ایجاد کنیم.

قلندر افزود: همچنین به‌زودی عملیات ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی را برای رفع مشکلات حاشیه شهر و بازگشایی معابر در زمینی ۱.۵ هکتاری واقع در مجاورت بوستان ۷۳ هکتاری کرامت آغاز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: همه این اقدامات نشان‌دهنده این است که عزم مدیران در سطوح ملی، استانی و شهری براین است که مشکلات حاشیه شهر مشهد را با برنامه‌ریزی دقیق برطرف کرده و کاهش دهد و مهم‌ترین حوزه برای تحقق این امر حوزه شهرسازی است.

شهردارمشهد با اشاره به اینکه پروژه‌های شهر را بر اساس نیاز‌های شهر تعریف می‌کنیم خاطرنشان کرد: دراین مسیر مسلماً از اقدامات عوام‌فریبانه خودداری خواهد شد، زیرا خدمت به مردم و رفاه و آسایش آن‌ها برایمان اهمیت دارد.

قلندر اضافه کرد: پروژه‌های کلانی را نیز در برنامه داریم که بزرگ‌ترین آن بوستان کرامت بود که کلنگ زنی شد، بوستان بزرگ بعدی هم بوستان جهان شهر است در اراضی پادگان که فاز اول آن به مساحت ۲۱ هکتار به‌زودی کلنگ زنی خواهد شد.

وی بابیان اینکه که یکی دیگر از اهداف مدیریت شهری در حوزه پروژه‌های عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است اظهار کرد: در همین راستا تاکنون چندین پروژه نیمه‌تمام را که مانند زخم‌هایی بر بدن شهر است را کامل و تقدیم مردم کرده‌ایم و در همین مسیر پروژه بوستان برکت نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردارمشهد در ادامه گفت: درمجموع ما در مدیریت شهری هدفی به‌جز خدمتی صادقانه، جهادی و بی‌منت به مردم عزیزمان نداریم و اسم رمز فعالیت‌هایمان هم فرمایش مقام معظم رهبری «کار برای مردم» و جلب رضایت آن‌ها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->