ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

گروهی از اعضای حزب کارگر انگلیس در حمایت از آتش‌بس در جنگ غزه استعفا کردند

  • کد خبر: ۱۹۲۸۳۹
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
گروهی از اعضای حزب کارگر انگلیس در حمایت از آتش‌بس در جنگ غزه استعفا کردند
یازده عضو حزب کارگر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند که به دلیل خودداری رهبر این حزب از درخواست آتش‌بس در جنگ غزه و اتخاذ مواضع منفعلانه در این باره، عضویت خود را «غیرقابل توجیه» می‌دانند و استعفا می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز رهبر شورای برنلی و ۱۰ عضو دیگر آن به دلیل تصمیم «سِر کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس مبنی بر پافشاری نکردن برای آتش‌بس در جنگ غزه، استعفا دادند.

شبکه اسکای نیوز در این باره گزارش داد که آن‌ها در بیانیه‌ای گفتند رهبر حزب کارگر «یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد که به نگرانی‌های ما توجه کند یا دیدگاه جوامع ما را قبول کند.»

«افراسیاب انور» که ۱۰ سال از عضویت آن در این حزب می‌گذرد، گفت که خروج از حزب کارگر «تصمیم واقعا دشواری» بوده است.

او از جمله کسانی بوده است که پنج‌شنبه گذشته خواستار استعفای استارمر شد.

این ۱۱ نفر عضویتشان در حزب کارگر را با توجه به خودداری رهبر این حزب از درخواست آتش‌بس در غزه، «غیرقابل توجیه» خواندند.

آن‌ها با توجه به اظهارات رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس، روز جمعه در شمال شرقی انگلیس، در بیانیه‌ای گفتند که استارمر نشان داده است «ارزشی برای صدای افراد عادی این حزب قائل نیست.»

استارمر که از سوی حزب کارگر برای درخواست کاهش درگیری‌ها در جنگ غزه تحت فشار بوده است، به خبرنگاران گفت که تمرکز او روی متوقف کردند رنج و عذاب در غزه است نه روی «مواضع فردی» اعضای حزب.

حزب کارگر از موضع دولت انگلیس مبنی بر وقفه در حملات به منظور ارائه کمک‌های انسانی و مراقبت‌های پزشکی به مردم غزه حمایت کرده است.

اگرچه، انور می‌گوید این موضع «مزخرف و بی‌معنی» بوده و بیانگر قدرت احساسات محل او «لنکشایر» و دیگر جا‌های انگلیس درباره این جنگ نیست.

انور همچنین بیان کرد: «ما واقعا نمی‌توانیم با تماشاگر بودن دست روی دست گذاشته و عضو حزبی باشیم که صدایش در نمی‌آید یا حداقل درخواست آتش‌بس نمی‌کند.»

او افزود: «به جای صحبت کردن از صلح، تمامی رهبران جهان، از جمله رهبر حزب کارگر از وقفه‌هایی برای کمک‌های انسانی صحبت می‌کنند. این واقعا چرند است.»

انور گفت گروهی که به همراه آن‌ها استعفا داده، «هر کاری که می‌توانست داخل حزب انجام داد.»

انور همچنین گفت که از حزب کارگر می‌خواهد «به ارزش‌های اصلی خود که مبارزه برای عدالت اجتماعی است بازگردد.»

اسکای نیوز در ادامه گزارش داد که یک سخنگوی حزب کارگر گفت که این حزب «درخواست‌ها برای آتش‌بس را، تماما، درک می‌کند. همه می‌خواهند شاهد پایان گرفتن این چرخه خشونت و رنج باشند. ما می‌خواهیم شاهد آزادی گروگان‌ها و کمک‌رسانی به کسانی باشیم که بیش از همه به آن نیاز دارند.»

این سخنگوی حزب کارگر در ادامه مدعی شد: «اما یک آتش‌‍‌بس درحال حاضر، تنها موجب متوقف شدن این درگیری و باقی ماندن اسرا در غزه شده و باعث می‌شود حماس زیرساخت و توانمندی لازم را برای انجام دادن حمله‌ای از نوع حمله ۷ اکتبر را در اختیار داشته باشد.»

او همچنین گفت: «باید همواره به قوانین بین‌المللی پایبند بود و از جان غیرنظامیان حفاظت کرد. حزب کارگر خواستار وقفه‌هایی برای ارائه کمک‌های انسانی در این جنگ است. این بهترین و واقع‌بینانه‌ترین راه برای رسیدگی به وضعیت اضطراری انسانی در غزه بوده و موضع مشترک متحدان اصلی ما در آمریکا و اتحادیه اروپا است.»

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵مهر) آغاز شد.

به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و جان باختن نزدیک به ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بوده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته گفت که آتش‌بس بدون آزادی اسرا توسط جنبش مقاومت فلسطین برقرار نخواهد شد.

تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در غزه ادامه دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->