ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی: خودکفایی در گندم ممکن، پایدار و برای همیشه است

  • کد خبر: ۱۹۳۵۵۶
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی: خودکفایی در گندم ممکن، پایدار و برای همیشه است
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در گندم ممکن، پایدار و برای همیشه است. امسال ۱۰.۵ تن خرید گندم داشتیم که خیلی از افراد باور نمی‌کنند و این جزو پدیده‌های دولت است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا مهاجر امروز، ۱۸ آبان‌ماه، در همایش و گردهمایی کشاورزان در قالب طرح تحول کشاورزی استان که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ما در کشاورزی دو ماه طلایی تیر و مرداد را داریم که در این دو ماه، طلایی‌‎ترین زمان ۱۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر است که وزارت نیرو در همین ساعات برق را قطع می‌کند.

وی افزود: اگر فصل کاشت را از دست دهیم، ۱۰ روز بعد آن برای ما فایده‌ای ندارد، باید یک سال صبر کنیم تا تولید انجام دهیم. اگر در تیر و مرداد و در ساعت پیک آب نداشته باشیم، تولید کاهش پیدا می‌کند و باید ار خارج وارد کنیم. این یکی از معضلات اصلی ما است.

مهاجر بیان کرد: ما با کمک کشاورزان توانستیم در این شرایط سخت خشکسالی که بارندگی خراسان رضوی نسبت به نرمال ۵۲ درصد منفی بوده، در خرید گندم بیش از سال‌های گذشته توفیق داشته باشیم، اگر شرایط نرمال بود بیشتر می‌توانستیم به دست بیاوریم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پایه‌ای‌ترین و مهم‌‎ترین کارخانه‌ای که خداوند خلق کرده، زمین است، عنوان کرد: در بهره‌وری از زمین چند نکته وجود دارد. اولین کار این است اقلامی را به کشاورزان معرفی کنیم که نسبت به شوری و مصرف آب بالا مقاوم‌تر هستند. دومین وظیفه ما این است که میزان مصرف آب را کاهش دهیم. این کار باید با روش‌های نوین انجام شود و در اراضی کوچک امکان‌پذیر نیست. سومین وظیفه تناوب است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم الگوی کشت را اجرا کنیم؛ زیرا هر بخش دست فرد یا دستگاهی است. بین حرف تا عمل ما زمین تا آسمان متفاوت است. باید قوانینی را تصویب کنیم که بتوانیم اجرا کنیم. خودکفایی در گندم ممکن، پایدار و برای همیشه است. امسال ۱۰.۵ میلیون تن خرید گندم داشتیم که خیلی از افراد باور نمی‌کنند و این جزو پدیده‌های دولت است. الگوی کشت، کشت قراردادی و تولید پایدار در کشور امکان‌پذیر است، به شرطی که قواعد لازم در دنیا اجرا شود.

مهاجر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال هنوز سازمان مدیریت هزینه کشت‌های ابتدای سال تاکنون را پرداخت نکرده که در بهمن و اسفند پرداخت می‌کند، بهتر است همین مبلغ را نگه دارد و در فروردین به حساب کشاورزان بریزد. ما که نمی‌توانیم به کشاورزان بگوییم در زمان مناسب کشت این کار را انجام ندهند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از لحاظ فنی مشکلی در خودکفایی اکثر محصولات زراعی نداریم، مشکل ما در بخش‌های دیگری است که باید حل شود. اگر گندم را به جای ۴.۵ تن به ۶ تن برسانیم، خودکفا می‌شویم. در زمینه جو نیز می‌توانیم به راحتی خودکفا شویم. مهم‌ترین اتفاقی که در این دو سال افتاد، مصرف بهینه کود بود که با این کار ۵۰ درصد مشکل ما در تولید حل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->