روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن شمال غزه است

  • کد خبر: ۱۹۳۶۹۳
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن شمال غزه است
دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که غزه به جهنمی در زمین تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ینس لائرک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در نشستی خبری در ژنو گفت: اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن شمال غزه است.

وی افزود که اگرچه کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به جنوب نوار غزه می‌رسند، اما نمی‌توانند کمک‌ها را به بخش شمالی نوار غزه که صدها هزار نفر هنوز در آن ساکن هستند، منتقل کنند.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل اخیرا هشدار داده‌اند که فلسطینی‌ها «در معرض خطر جدی نسل‌کشی» قرار دارند، درحالی که رژیم اسرائیل به محاصره کامل نوار غزه ادامه می‌دهد.

به گفته مقامات فلسطینی، تاکنون حداقل ۱۰ هزار و ۸۱۲ فلسطینی از جمله ۴ هزار و ۴۱۲ کودک و ۲ هزار و ۹۱۸ زن در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شیهد شده‌اند.

پیش از این، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره استفاده اسرائیل از "سلاح‌های انفجاری قوی" در غزه شد و گفت که این بمب‌ها باعث تخریب بی‌رویه در غزه شده است.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری گفت که اسرائیل باید به استفاده از چنین سلاح‌هایی در منطقه پرجمعیت که محل سکونت ۲. ۳ میلیون فلسطینی است، پایان دهد.

این مقام سازمان ملل که به امان پایتخت اردن سفر کرده است، افزود: بمباران گسترده غزه توسط اسرائیل، از جمله استفاده از سلاح‌های انفجاری قوی در مناطق پرجمعیت به وضوح تأثیرات انسانی و حقوق بشری ویرانگری داشته است. این حملات باید مورد بررسی قرار گیرند. این حملات نامتناسب و ناقض قوانین بشردوستانه بین المللی هستند و ما بسیار نگران هستیم.

گروه های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به تل آویو برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->