معاون سخنگوی طالبان: ما منزوی نیستیم خلیل‌الرحمان، وزیر مهاجران طالبان، کشته شد (۲۱ آذر ۱۴۰۳) سرپرست جدید سفارت ایران در کابل: مهاجرین قانونی افغانستانی، روی چشم ما جا دارند سرپرست جدید سفارت ایران در افغانستان، وارد کابل شد (۱۰ آذر ۱۴۰۳) + فیلم پیش بینی وضعیت آب و هوایی افغانستان (پنجشنبه ۸ آذر ۱۴۰۳) راشد خان، ستاره کریکت افغانستان، بهترین توپ‌انداز جهان شد از پاریس سن ژرمن تا ابومسلم افغانستان | آرزوی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال افغانستان برای بازی در لیگ برتر ایران یاراحمدی: موضوع پناهندگان افغانستانی فقط مسئله ایران نیست تقدیر سخنگوی وزارت خارجه از کاظمی‌قمی | تغییر و تحول در نمایندگی‌های دیپلماتیک امری متعارف است سخنگوی دولت: ۳۲۰ هزار مهاجر غیرمجاز در دولت چهاردهم به کشورشان بازگردانده شدند عکس‌هایی از بازی فوتبال با حداقل امکانات در افغانستان سفر خبرنگار صداوسیما به محل فرود بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا در افغانستان + فیلم کاظمی‌قمی با نماینده چین در افغانستان دیدار کرد (۵ آذر ۱۴۰۳) قدردانی رئیس اتحادیه شرکت‌های ساختمانی افغانستان از مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد سیادت: طالبان عملیاتی هستند و حرفی که می‌زنند را انجام می‌دهند نگاهی به دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در افغانستان | ترافیک دیدار‌های کاظمی قمی در چهارراه شیرپور رئیس اداره راه‌آهن طالبان: هدف ما توسعه تجارت بین ایران و افغانستان است معاون استاندار خراسان رضوی: ما دوست روز‌های سخت افغانستان هستیم | دانشکده راه‌آهن در مشهد افتتاح خواهد شد کشف ۲۵۰ هزار تُن موادمخدر در مرز‌های افغانستان با ایران، طی یک سال گذشته چین رسماً کشته‌شدن شهروندان چینی در مرز افغانستان و تاجیکستان را تأیید کرد یاراحمدی: حضور افغان‌های غیرمجاز ارائه خدمات به اتباع مجاز را متأثر کرده است
سرخط خبرها

مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل این خط ریلی خبر داد

  • کد خبر: ۱۹۴۲۷۲
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل این خط ریلی خبر داد
مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل خط ریلی خواف- هرات خبر داد و گفت: خط ریلی خواف- هرات در راستای کریدور شمال به جنوب شرق کشور قرار دارد که از بندر چابهار تا زاهدان و از زاهدان به مشهد ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، «حافظ سادات‌نژاد» مجری راه‌آهن خواف- هرات با اشاره به سفر اخیر هیات افغانستانی به ایران و دیدار و گفتگو با وزیر راه و شهرسازی درباره همکاری‌های حمل‌ونقلی درباره همکاری با این کشور برای تکمیل راه‌آهن خواف- هرات اظهار داشت: با توجه به جلسات قبلی که با هیات افغانستانی در ایران و آن کشور با موضوع راه‌آهن خواف- هرات برگزار شده بود، برخی تعهدات باقی مانده در خصوص این خط آهن پس از تحولات سیاسی در افغانستان را عهده دار شد.

مجری راه‌آهن خواف- هرات گفت: اجرای تعهدات افغانستان در این پروژه نزدیک به یک سال به طول انجامید و با نظارت ایران، این خط ریلی به حالت تحویل موقت رسید.

وی افزود: افغانستان حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد کار را به سرانجام رساند و بقیه پروژه به دستگاه‌های مکانیزه نیاز داشت که افغانستان در این حوزه با محدودیت روبه‌رو بود، بنابراین مقرر شد باقی‌مانده مسیر را ایران انجام دهد.

سادات‌نژاد تاکید کرد: در این راستا تامین منابع مالی این خط از سازمان برنامه و بودجه پیگیری و با همکاری هیات دولت مناقصه برگزار شد که با توجه به اینکه تعداد پیمانکاران به حد نصاب نرسید، با تمدید این مناقصه در ۲ مرحله شرکت «جهاد نصر» کرمان در این مناقصه برنده شد و در حال حاضر این پروژه در مرحله مبادله پیمان قرار دارد.

اعزام ۲ قطار از راه‌آهن خواف - هرات

مجری راه‌آهن خواف-هرات ادامه‌داد: پس از ترمیم خسارت‌های وارده توسط دولت افغانستان، با نظارت و هدایت مستقیم مهندسان و مشاوران ایرانی، اعزام قطار از این خط در دو مرحله انجام شد. یک رام قطار دارای ۱۴ واگن به سمت «روزنک» به وزن یک‌هزار و ۱۰۰ تن با محموله ریل در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعزام شد.

وی افزود: در مرحله دوم اعزام قطار باری نیز، سه رام قطار ۱۲ واگنه ۲ هزار تن تراورس بتنی را در مهرماه به افغانستان حمل کرد و در ایستگاه روزنک که در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری شهر هرات واقع شده است، تخلیه شد.

تکمیل راه‌آهن خواف- هرات تا ۶ ماه آینده

سادات نژاد از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل خط ریلی خواف- هرات خبر داد و گفت: قرار است در مدت ۶ ماه این خط کاملا تکمیل شود.

وی افزود: به محض مشخص شدن برنده مناقصه، پیمانکار به تجهیز کارگاه در ایستگاه مرزی ایران به نام «شمتیغ» به ارزش ۲ میلیارد تومان اقدام کرد.

مجری راه‌آهن خواف-هرات درباره مزایای اقتصادی و تجاری این راه‌آهن، گفت: خط ریلی خواف- هرات در راستای کریدور شمال به جنوب شرق کشور قرار دارد که از بندر چابهار تا زاهدان و از زاهدان به مشهد ادامه دارد.

سادات نژاد اضافه‌کرد: این راه‌آهن در سال نخست بهره برداری ظرفیت جابه‌جایی بار به میزان حدود ۷۰۰ هزار تن را دارد و در سال بیستم بهره‌برداری با توجه به قرارگیری در کریدور شمال- جنوب شرق کشور امکان جابه‌جایی ۸.۸ میلیون تن بار فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: راه‌آهن خواف- هرات شامل ایستگاه مرزی شمتیغ در ایران می‌شود و ایستگاه‌های افغانستان نیز «غوریان» در کیلومتر ۳۰ این مسیر و ایستگاه روزنک در کیلومتر ۶۲ این مسیر ریلی واقع شده است.

سادات نژاد تاکید کرد: راه‌آهن خواف- هرات موجب اتصال کشور‌های حوزه دریای خزر به یکدیگر می‌شود و این کشور‌ها را از طریق روسیه به اروپا متصل می‌کند.

راه آهن هرات-خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن نیز در حال ساخت است.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

«حمید الله سعید» سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان و هیأت همراه ۱۶ آبان در سفر به ایران، با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در حوزه حمل‌ونقل دیدار و درباره توسعه و تقویت خطوط هوایی، رفع مشکلات تردد بین دو کشور و مسائل پایانه‌های مرزی و همچنین توسعه خطوط جاده‌ای و ریلی گفتگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->