شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟
سرخط خبرها

مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل این خط ریلی خبر داد

  • کد خبر: ۱۹۴۲۷۲
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل این خط ریلی خبر داد
مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل خط ریلی خواف- هرات خبر داد و گفت: خط ریلی خواف- هرات در راستای کریدور شمال به جنوب شرق کشور قرار دارد که از بندر چابهار تا زاهدان و از زاهدان به مشهد ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، «حافظ سادات‌نژاد» مجری راه‌آهن خواف- هرات با اشاره به سفر اخیر هیات افغانستانی به ایران و دیدار و گفتگو با وزیر راه و شهرسازی درباره همکاری‌های حمل‌ونقلی درباره همکاری با این کشور برای تکمیل راه‌آهن خواف- هرات اظهار داشت: با توجه به جلسات قبلی که با هیات افغانستانی در ایران و آن کشور با موضوع راه‌آهن خواف- هرات برگزار شده بود، برخی تعهدات باقی مانده در خصوص این خط آهن پس از تحولات سیاسی در افغانستان را عهده دار شد.

مجری راه‌آهن خواف- هرات گفت: اجرای تعهدات افغانستان در این پروژه نزدیک به یک سال به طول انجامید و با نظارت ایران، این خط ریلی به حالت تحویل موقت رسید.

وی افزود: افغانستان حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد کار را به سرانجام رساند و بقیه پروژه به دستگاه‌های مکانیزه نیاز داشت که افغانستان در این حوزه با محدودیت روبه‌رو بود، بنابراین مقرر شد باقی‌مانده مسیر را ایران انجام دهد.

سادات‌نژاد تاکید کرد: در این راستا تامین منابع مالی این خط از سازمان برنامه و بودجه پیگیری و با همکاری هیات دولت مناقصه برگزار شد که با توجه به اینکه تعداد پیمانکاران به حد نصاب نرسید، با تمدید این مناقصه در ۲ مرحله شرکت «جهاد نصر» کرمان در این مناقصه برنده شد و در حال حاضر این پروژه در مرحله مبادله پیمان قرار دارد.

اعزام ۲ قطار از راه‌آهن خواف - هرات

مجری راه‌آهن خواف-هرات ادامه‌داد: پس از ترمیم خسارت‌های وارده توسط دولت افغانستان، با نظارت و هدایت مستقیم مهندسان و مشاوران ایرانی، اعزام قطار از این خط در دو مرحله انجام شد. یک رام قطار دارای ۱۴ واگن به سمت «روزنک» به وزن یک‌هزار و ۱۰۰ تن با محموله ریل در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعزام شد.

وی افزود: در مرحله دوم اعزام قطار باری نیز، سه رام قطار ۱۲ واگنه ۲ هزار تن تراورس بتنی را در مهرماه به افغانستان حمل کرد و در ایستگاه روزنک که در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری شهر هرات واقع شده است، تخلیه شد.

تکمیل راه‌آهن خواف- هرات تا ۶ ماه آینده

سادات نژاد از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل خط ریلی خواف- هرات خبر داد و گفت: قرار است در مدت ۶ ماه این خط کاملا تکمیل شود.

وی افزود: به محض مشخص شدن برنده مناقصه، پیمانکار به تجهیز کارگاه در ایستگاه مرزی ایران به نام «شمتیغ» به ارزش ۲ میلیارد تومان اقدام کرد.

مجری راه‌آهن خواف-هرات درباره مزایای اقتصادی و تجاری این راه‌آهن، گفت: خط ریلی خواف- هرات در راستای کریدور شمال به جنوب شرق کشور قرار دارد که از بندر چابهار تا زاهدان و از زاهدان به مشهد ادامه دارد.

سادات نژاد اضافه‌کرد: این راه‌آهن در سال نخست بهره برداری ظرفیت جابه‌جایی بار به میزان حدود ۷۰۰ هزار تن را دارد و در سال بیستم بهره‌برداری با توجه به قرارگیری در کریدور شمال- جنوب شرق کشور امکان جابه‌جایی ۸.۸ میلیون تن بار فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: راه‌آهن خواف- هرات شامل ایستگاه مرزی شمتیغ در ایران می‌شود و ایستگاه‌های افغانستان نیز «غوریان» در کیلومتر ۳۰ این مسیر و ایستگاه روزنک در کیلومتر ۶۲ این مسیر ریلی واقع شده است.

سادات نژاد تاکید کرد: راه‌آهن خواف- هرات موجب اتصال کشور‌های حوزه دریای خزر به یکدیگر می‌شود و این کشور‌ها را از طریق روسیه به اروپا متصل می‌کند.

راه آهن هرات-خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن نیز در حال ساخت است.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

«حمید الله سعید» سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان و هیأت همراه ۱۶ آبان در سفر به ایران، با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در حوزه حمل‌ونقل دیدار و درباره توسعه و تقویت خطوط هوایی، رفع مشکلات تردد بین دو کشور و مسائل پایانه‌های مرزی و همچنین توسعه خطوط جاده‌ای و ریلی گفتگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->