ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

همه چیز درباره ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران + جزئیات

  • کد خبر: ۱۹۴۲۸۴
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
همه چیز درباره ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران + جزئیات
مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گزارشی تازه اطلاعات جالبی درباره ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران منتشر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین گزارش خود مبنی بر پیمایش ملی مصرف بازی‌های موبایلی در ایران، به آمار جالب‌توجهی از موبایل گیمینگ در کشور دست یافته‌اند.

در این گزارش آمده است که نزدیک به ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران وجود دارد و ۹۶ درصد گیمر‌های کشور اعلام کرده‌اند که از موبایل به‌عنوان پلتفرم بازی خود استفاده می‌کنند. ۲۲ درصد این جمعیت نیز از یوتوب برای تماشای بازی استریمر‌ها استفاده می‌کنند و پلتفرم‌های بومی نظیر آپارات سهم ۱۸ درصدی در اختیار دارند.

همه جیز درباره ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران + جزئیات

این مرکز سه دسته از بازیکنان را شناسایى کرده که شامل بازیکنان مصمم، بازیکنان علاقه‌مند و بازیکنان حرفه‌اى است. در این بین تنها ۱۱.۵ درصد گیمر‌های حرفه‌ای جزو گیمر‌های موبایل هستند. درواقع بازیکنان علاقه‌مند به دنیای ویدیوگیم بیشترین سهم را در بین جامعه آماری موبایل گیمینگ در ایران دارند. جوانان بیشترین گیمر‌های موبایلی کشور را تشکیل می‌دهند و افراد میانسال کمترین این جامعه هستند. خردسالان نیز سهم اندکی دارند و این موضوع احتمالاً به‌دلیل این است که این قشر دسترسی به کنسول و رایانه‌های شخصی ندارد.

میانگین سن بازیکنان موبایلی بالا رفته است

بررسى میانگین سنى بازیکنان موبایلى در سال‌هاى اخیر نشان از افزایش این شاخص در بین بازیکنان ایرانى دارد، تا جایى که این عدد از سن ۲۱ سال در سال ۱۳۹۴ به سن ۲۵ سال در نتایج آخرین پیمایش ۱۴۰۰ افزایش یافته است. علاوه‌براین، بالارفتن این عدد مى‌تواند نشان از استقبال از بازى‌ها به‌عنوان یک سرگرمى در بین گروه‌هاى سنى بالاتر باشد. این مرکز تحقیق بیشتری در مورد سن گیمر‌های موبایل در کشور انجام داده و به این نتیجه رسیده است که بازیکنان شهرنشین سن بیشتری نسبت به بازیکنان روستانشین دارند. جوانان روستایی که به‌سمت موبایل گیمینگ می‌آیند میانگین سنی ۲۳ سال دارند و می‌توان این برداشت را داشت که این صنعت در روستا‌ها به یک کالای مصرف فرهنگی جدید تبدیل شده است.

همه جیز درباره ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران + جزئیات

بررسى توزیع بازیکنان موبایلى براساس محل سکونت نیز نشان مى‌دهد که بازیکنان مرکزنشین بیشترین فراوانى را به خود اختصاص داده‌اند. البته باید توجه داشت که یکى از دلایل این موضوع، فراوانى بیشتر افراد مرکزنشین نسبت به سایر گروه‌ها بوده است. موبایل گیمینگ همچنین بیشترین نرخ نفوذ (بیش از ۹۹ درصد) را در بین مناطق روستایی داشته و کمترین میزان نرخ نفوذ نیز مربوط به مناطق مرکزنشین بوده است. ذکر این نکته الزامیست که مقصود از نرخ نفوذ در این گزارش میزان پراکندگى مصرف پلتفرم‌ها در میان بازیکنان است.

یزد، مرکزی و تهران کمترین گیمر کشور را دارند

براساس این گزارش، استان‌های بوشهر، لرستان، قزوین و خراسان جنوبی بیشترین تعداد موبایل-گیمر‌های کشور را دارند و استان یزد، مرکزی و تهران کمترین تعداد را در ایران به خود اختصاص داده‌اند.

همه جیز درباره ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران + جزئیات

نسبت بازیکنان موبایلی خانم نسبت به آقایان نیز بیشتر است؛ هرچند باید توجه داشت که براساس آمار‌های مختلف کشور، به‌طور کلی گیمر‌های مرد بیشتر از گیمر‌های زن هستند.

بازیکنان موبایلى حداقل ۱ ساعت در هفته بازى مى‌کنند. علاوه‌براین، باید توجه داشت که این بازیکنان به‌طور میانگین ۷۱ دقیقه در روز تنها با پلتفرم موبایل بازى مى‌کنند. وضعیت ابزارهاى بازى در بین بازیکنان موبایلى نشان مى‌دهد که ۹۵/۸ درصد بازیکنان از گوشى هوشمند و ۱۳/۶ درصد از تبلت استفاده مى‌کنند. همچنین وضعیت پلتفرم‌هاى بازى نشان مى‌دهد که ۶۷ درصد از بازیکنان موبایلى تنها با یک پلتفرم بازى مى‌کنند. این گزارش می‌افزاید که در بین بازیکنان موبایلى بالغ بر ۵۶ درصد آن‌ها به‌صورت برخط (آنلاین) بازى‌ها را تجربه می‌کنند.

همه جیز درباره ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران + جزئیات

یوتوب محبوب‌ترین پلتفرم استریمینگ در ایران

این گزارش درباره وضعیت استریم بازی‌های ویدیویی نیز اطلاعات جالب‌توجهی منتشر کرده است. ۵۲ درصد موبایل-گیمر‌ها دوست دارند که به تماشای استریم بازی توسط دیگران مشغول شوند و ۱۷ درصد از این جامعه این کار را توسط پلتفرم‌های داخلی نظیر آپارات انجام می‌دهند. ۲۲ درصد این جمعیت استریمینگ‌ها را از طریق یوتوب تماشا می‌کنند و ۴۱ درصد به‌صورت حضوری به تماشای بازی دیگران می‌پردازند. پلتفرم فیلترشده توییچ نیز سهم تقریباً ۳ درصدی در اختیار دارد.

۱۰ درصد از گیمر‌های ایرانی از بازی‌ها خرید می‌کنند و اگر این سهم را برای تمامی گیمر‌های ایرانی بسنجیم، به رقم ۲۳ درصد می‌رسیم. بازی‌های معمایی-فکری محبوب‌ترین بازی در بین گیمر‌های موبایلی ایرانی هستند و پس از آن ژانر‌های بتل رویال، تفننی (امتیازی)، استراتژی و ورزشی قرار دارد. «کال آف دیوتی» محبوب‌ترین بازی در بین گیمر‌های ایرانی است و پس از آن بازی‌های «کلش آف کلنز»، «فوتبال»، «آمیرزا» و «پابجی موبایل» در بین بازیکنان ایرانی محبوب هستند.

محبوب‌ترین کاراکتر‌های بین موبایل گیمر‌ها

همه جیز درباره ۳۳ میلیون گیمر موبایل در ایران + جزئیات

بازار بازى‌هاى موبایلی یک صنعت به‌سرعت درحال‌رشد است که انتظار مى‌رود در سال‌هاى آینده به رشد خود ادامه دهد. با افزایش تعداد کاربران گوشى‌هاى هوشمند، ظهور فناورى‌هاى جدید مانند بازى‌هاى ابرى و واقعیت افزوده، بازى‌هاى موبایلى به شکل محبوبى از سرگرمى در سراسر جهان تبدیل شده است. به‌طور کلى مى‌توان گفت که آینده بازى‌هاى موبایلى درخشان و رو‌به‌رشد به‌نظر مى‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->