چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

موفقیت سازمان‌های امروزی در گرو نوآوری‌ است

  • کد خبر: ۱۹۴۶۶۶
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
موفقیت سازمان‌های امروزی در گرو نوآوری‌ است
مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: موفقیت سازمان‌های امروزی به سرمایه مادی و تعداد پرسنل نیست، بلکه نوآوری‌هایی است که در سازمان اتفاق می‌افتد.

به گزارش شهرآرانیوز، رحمان میرزاییان امروز، ۲۴ آبان‌ماه، در تور خبری بازدید از رصدخانه شهری مشهد که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: از سالیان گذشته اداره کل آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی در شهرداری مشهد داشتیم، اما در دوره جدید شورای ششم موضوع خلاقیت و نوآوری به عنوان یکی از موضوعات اصلی مطرح بود تا اینکه در خردادماه اداره کل آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی با موضوع خلاقیت و نوآوری به دفتر خلاقیت و نوآوری شهری تبدیل شد.

وی افزود: سه اداره زیرمجموعه دفتر خلاقیت و نوآوری شهری هستند. اول اداره خلاقیت شهری بوده که همان اداره شهر خلاق گذشته است و وظیفه فرهنگ‌سازی در حوزه خلاقیت و نوآوری برای کارکنان شهرداری و شهروندان را برعهده دارد. اداره دوم کارخانه نوآوری بوده که وظیفه آن نگهداری و تجاری‌سازی محصولات کارخانه است و اداره سوم رصد داده‌های شهری و شفافیت اطلاعات است.

مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: در کنار این سه اداره، چهار مرکز نوآوری را نیز تحت پوشش داریم که هنوز راه‌اندازی نشده، اما مقدمات آن پیش‌بینی شده است. اولین مرکز را در کوهسنگی به‌عنوان مرکز نوآوری خدمات شهری راه‌اندازی خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم تا پایان این دوره چهار مرکز را به شش مرکز برسانیم. چهار مرکز شامل مرکز نوآوری خدمات شهری، هوشمندسازی و اقتصاد شهری، فرهنگی و زیارت و عمران و حمل‌ونقل است که راه‌اندازی خواهد شد.

میرزاییان با بیان اینکه دفتر خلاقیت و نوآوری شهری دو وظیفه دارد، عنوان کرد: وظیفه اول اکوسیستم نوآوری شهری، تقویت و حمایت آن و دوم کمک به اقتصاد شهری و استفاده از ظرفیت مجموعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌توانند به ما کمک کنند. هدف‌گذاری ما در حوزه شهری بوده و الزاماً همه حوزه‌ها را پوشش نخواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در کارخانه نوآوری ۲۲ شرکت مستقر هستند و امسال سومین سال فعالیت کارخانه است. در کنار این شرکت‌ها ۱۵۰فریلنسر در فضای کار اشتراکی در مجموعه کارخانه مستقر هستند که ایده‌های خود را پرورش می‌دهند و آماده می‌کنند. از شرکت‌های موفقی که در حال حاضر در مجموعه حضور دارند، باد صباست.

مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: موفقیت سازمان‌های امروزی به سرمایه مادی و تعداد پرسنل نیست، بلکه نوآوری‌هایی است که در سازمان اتفاق می‌افتد. سازمانی موفق است که خلاقیت و نوآوری داشته باشد و آن را در محصول و خدمات خود بروز و ظهور دهد، در این صورت سازمان موفق خواهد بود. سرمایه و دانش باید بیرون بیاید و به ایده، خلاقیت، نوآوری، محصول و خدمت جدید برسد. این فرایند در سازمان‌های اداری ما همیشه ابتر مانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->