جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

هشدار امیرعبداللهیان درباره گسترش دامنه جنگ در منطقه

  • کد خبر: ۱۹۴۹۴۸
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
هشدار امیرعبداللهیان درباره گسترش دامنه جنگ در منطقه
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: به وزیر خارجه فرانسه هشدار دادیم که در صورت تداوم این وضعیت گسترش دامنه جنگ متصور است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص رایزنی‌های خود در ژنو در جمع خبرنگاران گفت: بررسی کردیم که چگونه می‌توان از این وضعیت نسل‌کشی در غزه فاصله گرفت، همه متأثر هستند از اقدامات و جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها در بیش از چهل روز گذشته علیه غزه و کرانه باختری مرتکب شدند.

وی ادامه داد: نشستی نیز در مرکز اقدامات بشردوستانه در ژنو با حضور بیست سازمان و مؤسسه بین‌المللی بشردوستانه برگزار شد. همه اتفاق نظر دارند فجایعی که در غزه رخ داده در تعارض با حقوق بین‌الملل است، کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه غیرقابل انکار است.



وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اتفاق نظر داشتیم که بایستی سریعاً این جنایات علیه غیرنظامیان متوقف شود، مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌های گسترده انسانی وارد غزه و کرانه باختری شود، ضمن اینکه موضوع کوچ اجباری فلسطینیان که یک مسئله نگران‌کننده برای جامعه جهانی است، مورد توجه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در خصوص درخواست ایران توضیح داد: درخواست ما از مقامات بین‌المللی سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی و سازمان‌های بشردوستانه این بود که بایستی از حالت انفعال خارج شد و اقدامات جدی و اساسی آن‌ها را جهانیان شاهد باشند.

وی همچنین درباره دیدار امروز خود با وزیر خارجه فرانسه در ژنو اظهار کرد: امروز هم گفتگو‌های صریح و روشن با خانم کولونا، وزیر خارجه فرانسه در ژنو داشتیم. ما به‌خوبی روشن ساختیم که؛ "شما نمی‌توانید کنار آمریکا فقط از اقدام حماس سخن بگویید، حماس از نظر ما یک جریان و حرکت فلسطینی آزادی‌بخش در مقابل اشغالگری است، البته ما کشتار زنان و کودکان را در هر جای جهان محکوم کردیم، اما سکوت آمریکا و برخی کشور‌های غربی نسبت به کشتار بیش از ۴۴۰۰ کودک و چند هزار زن قابل تأمل نیست.

وی اضافه کرد: البته ما و خانم کولونا اتفاق نظر داشتیم که دامنه جنگ نباید گسترش پیدا کند و بایستی از ابتکارات سیاسی که برای توقف جنایات جنگی، تبادل اسرا و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه تمرکز دارد، همه طرف‌ها اهتمام لازم را به‌خرج دهند، اما هشدار دادیم در صورت تداوم این وضعیت هر احتمالی از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ متصور است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->