«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

«و عشق آمد...» در فضای موسیقی کلاسیک ایرانی

  • کد خبر: ۱۹۵۲۵
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
«و عشق آمد...» در فضای موسیقی کلاسیک ایرانی
تازه‌ترین آلبوم موسیقی سالار عقیلی «و عشق آمد...» نام دارد؛ اثری با آهنگ‌سازی مرتضی صنایعی که شامل پنج آهنگ باکلام است.
به گزارش شهرآرانیوز، این مجموعه درقالب تصانیف و آواز‌های برگرفته از ردیف موسیقی دستگاهی و کلاسیک ایرانی است و در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر استفاده شده است.

بر این اساس، «غزل ساده» با شعری از محمدعلی بهمنی، «آیینه حسن» با شعری از سعدی، «ترک عشق» از سروده‌های اوحدی‌مراغه‌ای، «مغبچه باده‌فروش» شعری از بهادر یگانه و قطعه «بی‌قرار» از سروده‌های محمود توسلیان، پنج قطعه آلبوم «وعشق آمد...» را تشکیل می‌دهند.

مرتضی صنایعی در این آلبوم از نوای ساز‌های ویلن، ویلن‌آلتو، ویلن‌سل، سنتور، تار، قانون، عود، سه‌تار، کمانچه، دف و تنبک با نوازندگی هنرمندانی، چون علیرضا دریایی، کریم قربانی، آتنا اشتیاقی، پویا سرایی، سحر ابراهیم، هومن مهدویان، حمید قنبری، زکریا یوسفی و بهزاد رواقی بهره گرفته است. خود او نیز در این آلبوم، نوازندگی ساز نی را برعهده دارد.

صنایعی با استفاده از ترکیب ساز‌های متنوع در آهنگ‌سازی سعی کرده است فضایی را در این آلبوم رقم بزند که هر پنج قطعه، ریتمی متفاوت داشته باشند و حال‌وهوای آلبوم تکراری نباشد. اگر در این روز‌ها به‌دنبال گوش دادن آلبومی در فضای موسیقی کلاسیک ایرانی هستید، «و عشق آمد...» می‌تواند گزینه مناسبی باشد. قیمت این آلبوم در فروشگاه‌ها ۲۵ هزار تومان است و نسخه مجازی آن با قیمت ۲۰ هزار تومان، عرضه شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->