سرخط خبرها

بدون بیمه هم پذیرش داریم

  • کد خبر: ۱۹۵۵
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
بدون بیمه هم پذیرش داریم
گذری بر فعالیت‌های بیمارستان ۱۷ شهریور در سال‌های اخیر

حمیده صفائی - 25تیرماه، روز تأمین اجتماعی را بهانه کردیم تا سری به بیمارستان 17شهریور، قدیمی‌ترین بیمارستان تأمین اجتماعی، در منطقه‌مان بزنیم و شهروندان را با این ظرفیت 50ساله منطقه بیشتر آشنا کنیم. بسیاری از مردم مشهد که سال‌هاست سری به این بیمارستان نزده‌اند، این بیمارستان را با راهروهای تاریک و پرهیاهو به‌خاطر دارند که فقط به مراجعان با دفترچه تأمین اجتماعی خدمات می‌داد، اما طرح هتلینگ بیمارستان‌ها بی‌تأثیر بر این مکان نبوده و تغییرات اساسی در آن ایجاد کرده است.
شاید این بیمارستان به وسعت بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج) و همتای خودش فارابی نباشد، اما به دلیل دردسترس بودن مسیر ترددش مراجعان زیادی از دور و نزدیک و شهرهای اطراف به اینجا مراجعه می‌کنند، به‌طوری‌که در سال 390 تا 400هزار بیمار سرپایی، 20هزار بیمار بستری و 90هزار بیمار اورژانسی پذیرش دارند.

 

اورژانسی با استانداردهای روز دنیا
وارد بیمارستان که می‌شوید در سمت راستتان اورژانس را می‌بینید. فضایی به وسعت 950متر با 8تخت ویژه بیماران اورژانسی، 3تخت ویژه کودکان در فضایی مناسب برای کودک، یک تخت ویژه بیماران اعصاب و روان و تخت احیای قلب ویژه بیمار اتاق CPR که هر یک با استانداردهای روز دنیا تجهیز شده است. در این بیمارستان علاوه‌بر اورژانس بخش‌های داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، اعصاب و روان، عفونی و دیالیز را مشاهده می‌کنید. این بیمارستان دارای ICU و NICU نیز هست و ظرف دوماه آینده بخش قلب و CCU آن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. این بیمارستان مانند دیگر بیمارستان‌های شهر خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی کلینیکی را ارائه می‌دهد.

 

جشنواره خوش‌رویی
بیمارستان 17شهریور در جشنوار خوش‌رویی 2سال متوالی رتبه برتر را کسب کرده است. دکتر کیومرث افسری، رئیس بیمارستان 17شهریور دراین باره می‌گوید: جشنواره خوش‌رویی به‌منظور ارتقای فرهنگ زیبای خوش‌رویی که در درمان بیماران نقش بسزایی دارد، برگزار می‌شود. این طرح، مشوقی برای تمامی همکاران خواهد بود تا در خدمت‌رسانی بهینه به بیماران نقش مؤثری ایفا کنند. بر همین اساس تمام کارکنان بیمارستان تلاش می‌کنند ارتباط عاطفی با بیماران داشته باشند، به‌طوری‌که بیمار احساس کند در بین اعضای خانواده خودش است. همین امر سبب شده است تا بتوانیم در این جشنواره رتبه برتر را کسب کنیم.

 

پذیرش بدون دفترچه تأمین اجتماعی
در گذشته‌ای نه چندان دور اگر دفترچه تأمین اجتماعی نداشتید فکر رفتن به بیمارستان 17شهریور به ذهنتان خطور نمی‌کرد، اما امروزه با تغییرات ایجاد شده در بیمارستان به روی همه باز است و هر فردی می‌تواند از خدمات آن استفاده کند.
دکتر افسری یادآور می‌شود: نکته درخور توجه در این بیمارستان بحث اتوماسیون و خدمات الکترونیکی است. اگر دفترچه بیمار همراهش نباشد یا صفحات آن تمام شده و برگه نداشته باشد باز هم خدمات درمانی به این بیماران با دفترچه و به‌طور الکترونیکی داده می‌شود. در این بیمارستان بیمار با ارائه کارت ملی و ثبت کدملی خدمات درمانی را دریافت می‌کند و نیازی به گردش دفترچه بیمار ندارند. صرفه‌جویی در کاغذ، خطای صفر در خواندن نسخه و دسترسی پزشکان به سوابق بیمار در مراجعات قبلی از مزایای این سیستم است. علاوه‌برآن سیستم پکس نیز در این بیمارستان فعال است. سیستم پکس، نرم‌افزاری برای بایگانی و بازیابی تصاویر پزشکی است که با اضافه‌کردن قابلیت‌ها و ابزارهای جانبی به آن، می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد.

 

700زایمان در ماه
رئیس بیمارستان می‌گوید: این بیمارستان بزرگ‌ترین و اولین مرکز ارائه خدمات زایشگاه استان است که در ماه 700 تا 750 زایمان طبیعی و سزارین انجام می‌شود. ارائه خدمات مناسب و وجود بخش ویژه اطفال سبب استقبال خوب شهروندان از این بخش شده است.

 

طب کار
آن‌هایی که بیمه تأمین اجتماعی دارند حتما برای انجام امور طب کار گذرشان به این بیمارستان افتاده و از خدمات آن استفاده کرده‌اند. در تغییرات اخیر بیمارستان این بخش به خیابان کوهسنگی14انتقال یافته و مسئولان بیمارستان به دنبال این هستند تا با بازسازی این فضا آزمایشگاهی بزرگ و مجهز برای بیمارستان
فراهم کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->