حمله حزب‌الله به سامانه پهپادی اسرائیل + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) شمار کشته‌های حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه به ۱۱ نفر رسید دفتر ناتو در اردن مرکز هماهنگی و پشتیبانی از امنیت اسرائیل است تجمع اعتراضی علیه تعطیلی مرکز اسلامی مسلمانان در فرانکفورت آلمان تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو ادامه دارد + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست در پی حادثه «مجدل شمس» آیا نتانیاهو با هریس اختلاف دارد؟ حزب‌الله لبنان، حمله به «مجدل الشمس» جولان اشغالی را تکذیب کرد ۹ کشته و ۳۰ زخمی در حمله پهپادی به جولان اشغالی جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه سقوط کرد (۶ مرداد ۱۴۰۳) شهادت سه رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس (۶ مرداد ۱۴۰۳) کره جنوبی برای مذاکره با کره شمالی شرط گذاشت ناو هواپیمابر آمریکایی از ورود به دریای سرخ خودداری کرد زخمی‌شدن ۱۱ صهیونیست در حمله پهپادی به جولان اشغالی (۶ مرداد ۱۴۰۳) کرملین: روسیه مشتاق پیروزی ترامپ نیست حماس: دولت آمریکا مسئول جنایت‌های اسرائیل است حمله موشکی سنگین از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۶ مرداد ۱۴۰۳) بلینکن مدعی تلاش آمریکا برای آتش بس فوری در غزه شد ۱۴ شهید و زخمی در حمله پهپادی اسرائیل به نابلس (۶ مرداد ۱۴۰۳) حضور قطعی ۷۰ هیات و مقام خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکیل ستاد تحلیف رئیس جمهور با حضور قالیباف
سرخط خبرها
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد:

آغاز نظام ثبت بیماری کرونا در کشور

  • کد خبر: ۱۹۵۵۳
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
آغاز نظام ثبت بیماری کرونا در کشور
مقدمات نظام ثبت بیماری کرونا در کشور فراهم و کار در این زمینه آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به‌زودی گزارش کاملی از تمام افرادی که به خاطر این بیماری بستری شده یا مشکلاتی پیدا کرده اند و همچنین کسانی که فوت نمودند، ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چندین پروژه مهم تحقیقاتی در حوزه کرونا آغاز شده است، بیان داشت: یکی از این پروژه های مهم نظام ثبت بیماران مبتلا به کرونا می باشد که در بیمارستان های کشور بستری شدند.

توانایی مراقبت از بیماران کرونا در کشور وجود دارد

ملک زاده ادامه داد: پزشکان متخصص و حاذق، بیمارستان مجهز و بخش های ICU مجهز از جمله امکانات تشخیصی و درمانی مناسب در کشور است و با این توان و ظرفیت ها، توانایی مراقبت و درمان بیماران از جمله کرونا را داریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه امکانات درمانی و بیمارستان ها در اقصی نقاط کشور فراهم شده است، گفت: ما نظام درمان وسیعی در کشور داریم که یکی از ویژگی های آن وجود نزدیک به ۴۵ هزار پزشک متخصص در رشته های مختلف در شهرهای کشور می باشد.

مردم نگران بیماری کرونا نباشند

وی، برنامه های اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات در دست اجرا اعلام کرد و گفت: مردم نباید از وجود کرونا نگران و مضطرب باشند و باید به نظر متخصصان اطمینان داشته باشند که این ویروس در اکثر موارد خودبخود خوب می شود.

ملک زاده ادامه داد: تفاوت کرونا با ویروس‌های دیگر انتقال سریع بیماری است و این کار خیلی سریع تر رخ می‌دهد و مردم با رعایت بهداشت فردی و اقدامات دیگر، حلقه انتقال ویروس را قطع کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: مردم با رعایت بهداشت فردی مانند شستن دست با آب و صابون و اقدامات دیگری از جمله دست ندادن با دیگران، روبوسی، داشتن فاصله با دیگران و حضور نیافتن در مراکز پرتردد و پرازدحام، می توانند از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

مردم مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی نداشته باشند

وی با اشاره به اینکه مردم مراجعه بی مورد به مراکز درمانی نداشته باشند، گفت : هجوم بیش از حد به مراکز درمانی کار مناسبی نبوده و اکثر افراد نیازی به مراجعه به این مراکز ندارند. این کار سبب اختلال در روند خدمت رسانی می شود.

ملک زاده از مردم تقاضا کرد در صورتی که نیازی به مراجعه مراکز درمانی ندارند، از حضور در این مراکز خودداری کنند. محیط های بیمارستانی به خصوص بیمارستان های قرنطینه بیماران، می تواند افراد عادی را هم در معرض ابتلا به بیماری قرار دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->