قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان دانش‌آموزان و دانشجویان برای اعزام به سفر‌های زیارتی مانعی ندارند انفعال نهاد‌های بین المللی در زمینه ساخت مدرسه برای دانش آموزان اتباع در  مشهد سامان‌دهی بیش‌از ۵ هزار و ۶۰۰ شیء فرهنگی در خراسان‌رضوی نمرات فاجعه‌بار آزمون‌های نهایی کشور | تداوم افت نمرات در خراسان‌رضوی اجرای حکم قصاص مردی که مهمان برادرش را به قتل رسانده بود + عکس طلاق به خاطر چالش‌های عجیب اینستاگرامی | همسرم به ناخن‌هایم لاک قرمز زده بود! ۲۵ درصد مردم کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند ۱۶ مورد ابتلای به هاری در خراسان‌رضوی شناسایی شد نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ صرفه‌جویی هتل‌های مشهد در مصرف برق
سرخط خبرها

پرستاری فقط مختص به بیماران بیمارستان‌ها نیست

  • کد خبر: ۱۹۵۷۴۶
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
پرستاری فقط مختص به بیماران بیمارستان‌ها نیست
وزیر بهداشت گفت: امروزه پرستاری در خانه نیز داریم. شرایطی ایجاد می‌کنیم تا افرادی که بیماری داشتند و اکنون دوران نقاهت خود را می‌گذراندند نیازی نیست در بیمارستان بستری شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین‌الهی در حاشیه مراسم کشوری بزرگداشت روز پرستار که امروز ۳۰ آبان در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه پرستاری که امروز در جلسه حضور دارند منتخب پرستاری کشور هستند و از همه استان‌ها و بیمارستان‌های کشور به دلیل زحماتی که کشیدند و فعالیت‌هایی که داشتند در بارگاه منور رضوی حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: امروز جامعه پرستاری یکی از بهترین جوامع پرستاری دنیا است. جامعه پرستاری ما تنها متکی به علم و دانش خود نیست که البته علم و دانش بسیار خوبی دارند، اما با روحیه و عاطفه خوب و ارزش‌های زیادی که در فرهنگ اسلامی خود داریم، می‌توانند شفابخش بیماران باشند، به بیماران روحیه دهند و رشد معنوی بیماران را انجام دهند.

عین‌الهی با بیان اینکه ما رشد بسیار خوبی در همه حوزه‌های پرستاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و PHD داریم، عنوان کرد: ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم که بهترین رشته آن‌ها پرستاری است. در سال ۱۰ هزار پرستار تربیت می‌کنیم و از خارج از کشور نیز تمایل دارند که برای تحصیل در رشته پرستاری به کشور ما بیایند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: آموزش ما تئوری نیست و به شکل عملیاتی در بیمارستان‌ها انجام می‌شود. استفاده از روش‌های جدید آموزشی و نحوه آموزش به دانشجویان پیشرفته است، بنابراین بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته پرستاری توانایی بسیار خوبی دارند. ما دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای را در پزشکی در داخل کشور داریم که مدام به روز می‌شوند، بنابراین آموزش پرستاران نیز باید به روز باشد.

وی با اشاره به اینکه پرستاری فقط مختص به بیماران بیمارستان‌ها نیست، تصریح کرد: امروزه پرستاری در خانه نیز داریم. شرایطی ایجاد می‌کنیم تا افرادی که بیماری داشتند و اکنون دوران نقاهت خود را می‌گذراندند نیازی نیست در بیمارستان بستری شوند. می‌توانند از شرکت‌های پرستاری در حال تاسیس پرستار باسوادی را بخواهند تا در منزل از آن‌ها مراقبت کند. این اقدام بار بیمارستان‌ها را کم می‌کند و همچنین ثابت شده اگر بیمار در منزل باشد سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.

عین‌الهی گفت: در ابتدای مهر برای حدود ۲۵ هزار نفر آزمون پرستاری برگزار کردیم که نتایج کتبی برای ۱۴ هزار نفر اعلام شده و در مرحله مصاحبه هستند که در کل کشور تقسیم خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->