کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

رضایت بایدن از پیشرفت توافق حماس و اسرائیل

  • کد خبر: ۱۹۶۳۸۸
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
رضایت بایدن از پیشرفت توافق حماس و اسرائیل
رییس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که توافق میان حماس و اسرائیل که شامل توقف درگیری‌ها و آزادی اسرا می‌شود, تاکنون خوب پیش رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بایدن روز جمعه گفت که آزادی اولیه ۲۴ اسیر که مقامات غربی آن‌ها را "گروگان‌های در اختیار حماس" توصیف می‌کنند, "آغاز مجموعه‌ای از اتفاقاتی است که امیدواریم به آزادی "ده ها" نفر دیگر ختم شود. "

بایدن که درحالی که در جزیره نانتاکت برای گذراندن تعطیلات عید شکرگزاری به سر می‌برد, افزود که آزادی اولین گروه از این افراد در ازای یک وقفه چهار روزه در درگیری‌ها «شروع کار» است.

وی توضیح داد: "انتظار داریم فردا گروگان‌های بیشتری آزاد شوند و طی چند روز آینده، ما انتظار داریم که ده‌ها گروگان به خانواده هایشان بازگردانده شوند. ما همچنین همه کسانی را که هنوز در اسارت هستند،، به یاد داریم و تعهد خود را برای آزادی آن‌ها تکرار می‌کنیم. تا زمانی که این گروگان‌ها را به خانه نیاوریم, از تلاش دست بر نخواهیم داشت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

آتش‌بس موقت چهار روزه میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد. این آتش بس موقت قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

گروه های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->