قیمت امروز پرفروش‌ترین مدل‌های اپل، سامسونگ و شیائومی (۳ تیر ۱۴۰۳) خروج دوباره پول حقیقی از بازار سهام | گزارش وضعیت بورس (۳ تیر ۱۴۰۳) ارسال بیش از ۷۰۰۰ گزارش و شکایت فساد از سطح خراسان رضوی به بازرسی کل استان در سال ۱۴۰۲ رشد حدود یک‌درصدی قیمت طلا در بازار مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار مجوز صنایع‌دستی در خراسان‌رضوی صادر شده است صعود قیمت طلای ۱۸عیار | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، بیت‌کوین (۳ تیر ۱۴۰۳) پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن ملی به اقشار کم‌درآمد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ تیر ۱۴۰۳) | هیوندای توسان ۴.۵ میلیارد تومان گران‌فروشی بلیت هواپیما با یارانه نجومی | فروش بلیت تهران-مشهد، ۵۰ تا ۱۳۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب با سوخت یارانه‌ای قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش قیمت در اردوگاه داخلی‌ها قیمت هندوانه کاهش یافت | قیمت امروز انواع میوه، صیفی‌جات و سبزیجات در مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) فروش اقساطی محصول پرطرفدار کرمان موتور با تحویل فوری + جزئیات جزئیاتی جدید از ۹برابرشدن رقم یارانه نقدی جذب سرمایه صنفی برای احداث ۵ شهرک صنفی در مشهد ناترازی انرژی، مانع توسعه صنعتی معاون وزیر صنعت: رکورد اشتغال صنعتی در دولت سیزدهم شکسته شد طلای ۱۸ عیار در مشهد بیش از ۳.۳ میلیون تومان (۲ تیر ۱۴۰۳) تنوع موبایل با قیمت کمتر از ۲۰ میلیون تومان | قیمت امروز انواع موبایل (۲ تیر ۱۴۰۳) ۷۲۰۰ واحد صنفی املاک در مشهد به سامانه تعیین اجاره‌بها مجهز شد واگذاری معادن گوهرسنگ به کارگاه‌های فعال تراش معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بورسی در سال ۱۴۰۳ حذف نمی‌شود بورس مثبت، اما کم توان | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ تیر ۱۴۰۳) نرخ سود بین‌بانکی رکوردشکنی کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ تیر ۱۴۰۳) | صعود دوباره دلار به کانال ۵۹ هزار تومان زمان حراج بعدی سکه اعلام شد + شرایط
سرخط خبرها

یک تولیدکننده بزرگ به اوپک پلاس پیوست

  • کد خبر: ۱۹۷۶۷۶
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
یک تولیدکننده بزرگ به اوپک پلاس پیوست
برزیل از ژانویه ۲۰۲۴ به گروه اوپک‌پلاس ملحق می‌شود که شامل اعضای اوپک و متحدانشان است.

به گزارش شهرآرانیوز، تصمیم برای پیوستن برزیل که بزرگترین تولیدکننده نفت آمریکای جنوبی است، در سی و ششمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک گرفته شد.

الکساندر سیلویرا ددی اولیورا، وزیر انرژی و معادن برزیل، در اظهاراتی خطاب به وزیران اوپک پلاس در دیدار آنلاین روز پنجشنبه این گروه گفت: این لحظه‌ای تاریخی برای برزیل و صنعت انرژی است و ما مشتاقانه منتظر پیوستن به این گروه برجسته‌ایم. توافق اوپک پلاس به شکل موثری، از ثبات بازار‌های نفت محافظت کرده است.

سیلویرا درباره عضویت برزیل یا اینکه آیا در سهمیه‌های تولید این گروه شرکت خواهد کرد، جزئیاتی را ارائه نکرد. با این حال نمایندگان اوپک پلاس به «اس اند پی گلوبال کامادیتی اینسایتس» گفتند: پیش‌بینی نمی‌شود این کشور که عمدتا نفت متوسط شیرین در مناطق فراساحلی تولید می‌کند، در کاهش تولید نفت مشارکت کند.

سیلویرا با اشاره به نقش اوپک پلاس گفت: برزیل از ثبات بازار‌های نفت و انرژی سود قابل توجهی می‌برد.

اضافه شدن برزیل به ۱۰ متحد فعلی اوپک پلاس، موفقیت بزرگی برای این گروه است که برای دستیابی به توافق برای کاهش بیشتر تولید و متوقف کردن ریزش قیمت نفت، به سختی تلاش کرد.

طبق آمار اس اند پی گلوبال، برزیل در حال حاضر حدود ۳.۲ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند و تامین‌کننده اصلی نیاز چین است.

یک هیات بلندپایه اوپک به ریاست هیثم الغیص، دبیر کل این گروه، در اکتبر، با سیلویرا در برازیلیا دیدار کرد. در این دیدار، ژان پل پراتس، مدیرعامل غول نفتی دولتی پتروبراس هم حضور داشت.

بر اساس گزارش پلاتس، پتروبراس اوایل ماه میلادی جاری، متعهد شد که هزینه سرمایه‌گذاری را تا سال ۲۰۲۸، به میزان ۳۱ درصد افزایش داده و به ۱۰۲ میلیارد دلار برساند. طبق آخرین برنامه‌های پتروبراس که توسط هیات‌مدیره تصویب شده است، این شرکت انتظار دارد که معادل ۲.۸ میلیون بشکه در روز نفت را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تولید کند و تولیدش را به تدریج افزایش داده و به معادل سه میلیون بشکه در روز نفت در سال ۲۰۲۶ و ۳.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۷ برساند. تولید نفت و گاز طبیعی این شرکت سال ۲۰۲۸ اوج گرفته و به معادل ۳.۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->