دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

اکبر رحیمی، مدیرعامل شرکت چای دبش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۱۹۸۵۲۴
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
  • ۴۰۵
اکبر رحیمی، مدیرعامل شرکت چای دبش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق
چند روزی است که ماجرای تخلفات مالی گسترده شرکت دبش مطرح شده است و اکبر رحیمی مدیرعامل این شرکت نقش اول این رکوردشکنی تخلف اقتصادی است.

به گزارش شهرآرانیوز، اکبر رحیمی، صاحب برند دبش که حالا متهم به یک رکوردزنی جدید در فساد اقتصادی است، اوایل مهرماه در مصاحبه مفصلی که با خبرگزاری تسنیم داشت، در واکنش به اینکه دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرده که شرکت او با واردات چای نامرغوب و خاک چای، بیش از دو میلیارد یورو ارز از کشور خارج کرده، گفته بود: «خروج ارز به این معنا است که ما ارز را از مسیر‌های غیرقانونی تامین می‌کنیم، اما وقتی بنده می‌روم ثبت سفارش انجام می‌دهم تا به طور مثال یک میزان مشخص نخ مورد نیاز واحد تولیدی را وارد کنم، خروج ارز از کشور نیست.»

آنچه او گفته است سرفصل مشترک همه مفاسد بزرگ اقتصادی در کشور است؛ قانونی کردن یک رویه غیرقانونی و فاسد که البته جز زیر سایه نهاد‌ها و مقامات ذیربط میسر نخواهد شد؛ مقاماتی که یا با سوء مدیریت و یا با مشارکت خود در یک پروسه فسادزا، اسباب آن فساد را فراهم می‌کنند.

سه دهه پیش فاضل خداد، بازرگان و سرمایه‌دار ایرانی به اتهام اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی محاکمه و اعدام شد. او اولین مجرم اقتصادی اعدامی پس از انقلاب بود. بخشی از اتهاماتش در پرونده تبانی با کارمندان بانک صادرات بود. نه تنها نام بانک صادرات، بلکه رد پای نهاد‌ها و چهره‌های دولتی و حکومتی دیگر نیز در پرونده او دیده می‌شد.

پس از او هر بار که رکورد تازه‌ای از فساد اقتصادی ثبت می‌شد، باز هم پرونده مزین به نام نهاد‌ها و مسئولان دولتی و بعضا حکومتی بود. در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که در دولت محمود احمدی‌نژاد رخ داد نیز مه‌آفرید امیرخسروی، سرمایه‌دار و کارآفرین دیگری بود که اعدام شد؛ در حالی که در آن پرونده نیز هفت بانک و مقامات دولتی و بانکی دخیل بودند.

دو سال بعد پرونده بابک زنجانی با رقم دو و نیم میلیارد یورو رکورد جدیدی به جای گذاشت. پرونده او نمونه روشنی بود از فساد در فروش نفتی که تحریم است و نمی‌تواند با روال عادی تجارت نفت فروخته شود. در پرونده او نیز حضور شرکت نفت و برخی مقامات نفتی پررنگ بود.

پنج سال پیش وقتی وحید مظلومین با عنوان «سلطان سکه» به جرم اخلال در بازار طلا و ارز اعدام شد، هم خودش و هم بانک مرکزی اقرار کردند که او عامل بانک مرکزی برای خرید و فروش ارز در بازار بوده است. او اعدام شد، اما فرایند فسادزایی که دست او را برای مداخله در بازار ارز باز می‌گذاشت به قوت خود باقی ماند.

مگر مصرف چای کشور چقدر است؟!

در نهایت سه دهه پس از اعدام فاضل خداداد، پرونده‌های فساد اقتصادی در ایران چنان افزایشی یافت که آملی لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه در اواخر دوران مسئولیت خود، «دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی» را بنیان گذاشت.

با این حال پرونده‌های فساد اقتصادی مدام در حال ثبت رکورد‌های تازه هستند و حالا چای دبش یک رکورد سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلاری را ثبت کرده است با همان فصل مشترک که سرنخ این فساد را به وزارتخانه‌ها و بانک‌ها و نهاد‌های ذیربط می‌کشاند.

سازمان بازرسی روز شنبه اعلام کرد که «یک شرکت واردکننده چای از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱، حدود سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای واردات چای و ماشین‌آلات پیشرفته چاپ و بسته‌بندی، ارز دریافت کرده و طی این مدت، ۷۹ درصد از ارز نیمایی تخصیص یافته برای واردات چای به این گروه تجاری اختصاص پیدا کرده است.»

بنا بر این اعلام بخش بزرگ ارز تخصیص یافته به این شرکت در بازار آزاد فروخته شده و با آن هیچ کالایی وارد کشور نشده است.

گذشته از جزئیات فسادی که در این پرونده رخ داده، سوالی که بسیاری پس از این گزارش، با حیرت آن را طرح کردند، این بود که مگر میزان مصرف چای کشور چقدر است که این حجم ارز صرف آن شده است.

محمدصادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور دیروز در این باره به ایلنا توضیح داده که مصرف چای در کشور سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزار تن است. در این میان تولید داخل از ۲۶ هزار تن فراتر نمی‌رود که ۱۰ تا ۱۵ هزار تن آن صادر می‌شود. میزان واردات چای به ایران نیز به طور میانگین سالانه ۶۵ هزار تن است.

به گفته حسنی سال ۱۴۰۱ به این حجم از واردات، ۴۵ هزار تن دیگر افزوده شد و واردات چای به کشور به ۱۱۰ هزار تن رسید. همزمان چایکاران داخلی نیز با افزایش تولید رو به رو شده و تولید چای کشور در سال جاری به ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن رشد کرده است.

او اضافه کرده که این اتفاق تعادل بازار را به هم زده، صنعت را با بحران مواجه کرده و به دپو شدن حجم زیادی چای در انبار‌ها انجامیده است.

تا اینجای کار آنچه به نظر می‌رسد سوء مدیریت در تنظیم بازار و ایجاد تعادل میان صادرات و واردات محصول است. اما بحران جایی تشدید می‌شود که در این پرونده نیز مانند دیگر پرونده‌های فساد اقتصادی، سوء مدیریت یاد شده با رانت و فساد آمیخته می‌شود.

زیر چتر وزارت کشاورزی، صمت، بانک مرکزی و گمرک

از فروردین امسال که خبر فساد ارزی مربوط به یک شرکت واردکننده چای در رسانه‌ها منتشر شد، پای وزارت کشاورزی هم به این پرونده باز شد. یک فعال بخش خصوصی تابستان امسال به تابناک گفته بود که «وزارت کشاورزی ارز مورد نیاز برای واردات چای (برای مصرف دو سال و نیم کشور) را به شرکتی خاص داده و سایر کارخانجات تولیدی که کالای آنان در گمرکات مانده، موفق به دریافت ارز نشدند و خط تولید آن‌ها دچار اختلال شده است.»

او تاکید کرده بود که وزارت کشاورزی در اعطای این رانت ویژه همه را از مصرف‌کننده تا بانک مرکزی دور زده است. حال وزارت کشاورزی و مسئولان آن با این سوال بزرگ مواجه هستند که چگونه و با کسب چه منافعی، سه سال تمام چنین رانت بزرگی را در اختیار یک شرکت خاص قرار داده‌اند.

اتهام بزرگ‌تر، اما متوجه گمرک است. ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی تاکید کرده که واردات چای نیازمند استعلام از دستگاه‌های دیگر برای تایید کیفیت است و واردات چای و ماشین‌آلات گروه تجاری مذکور (دبش) نیز نیازمند ثبت سفارش و تاییدیه وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بوده، اما طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مدیران دستگاه‌های مذکور ثبت سفارش‌های این گروه به میزان بیش از نیاز کشور تایید و به محض ارسال برای بانک مرکزی تخصیص لازم انجام شده است.

نقش وزارت کشاورزی، وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک در پرونده فساد «دبش» می‌تواند پاسخی به این سوال باشد که چگونه یک شرکت کشت و صنعت چای می‌تواند چنین فساد بزرگی رقم بزند؟

با این تفاسیر ناگفته پیداست که باز هم پای دستگاه‌ها و چهره‌های دولتی در این فقره از فساد اقتصادی با این رکورد تازه پیداست و چنین فسادی بیرون از سایه وزارت کشاورزی، صمت، بانک مرکزی و گمرک نمی‌توانسته رخ دهد.

تقلیل فساد به منازعات سیاسی

با این همه، پرونده در حال تقلیل یافتن به یک دعوای سیاسی است؛ دعوا بر سر اینکه این مولود تازه فساد سیستماتیک در کشور در دولت روحانی متولد شده یا رئیسی؟

خبرگزاری ایرنا در واکنش به انتقاد‌ها به دولت بابت رخ دادن چنین فسادی، گزارشی منتشر کرد با تیتر: «دولت سسیزدهم چگونه چرخه فساد ۳.۵ میلیارد دلاری واردات چای را متوقف کرد؟»

دولت نیز اطلاعیه بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری را منتشر کرد که در همان بند اول اطلاعیه تاکید کرده که ریشه و تخلف فساد ارزی یک شرکت مطرح در زمینه چای به سال ۹۸ برمی‌گردد.

منازعه سیاسی بر سر این فساد تازه در حالی است که اساسا شکل اداره کشور و تصمیمات اقتصادی، فارغ از اینکه چه دولتی بر سر کار باشد، فسادزاست و این پرونده‌ها صرفا نوک قله یخ فسادی هستند که در این بستر و با دخالت مستقیم دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و حکومتی فربه‌تر می‌شود

اطلاعیه بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با شرحی از هماهنگی بخش‌های مختلف دولت برای شناسایی این فساد ادامه داده: «روند طی شده در این پرونده نمونه‌ای از عمل به وعده دولت در مبارزه با فساد است.»

عبدالرضا داوری، اما در صفحه ایکس خود نوشت که «فساد ۳.۳۷۹ میلیارد دلاری چای از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در جریان بوده. ابراهیم رئیسی در این مدت رئیس قوه قضائیه یا رئیس دولت بوده. در کل دوره‌ای که فساد چای در جریان بوده، رئیسی یا ناظر بر دولت بوده یا حاکم در دولت.»

این دعوا در حالی در جریان است که اساسا شکل اداره کشور و تصمیمات اقتصادی از جمله همین چندنرخی بودن ارز، فارغ از اینکه چه دولتی بر سر کار باشد، فسادزاست و پرونده‌هایی که سر و صدا به راه می‌اندازند، صرفا نوک قله یخ فسادی هستند که در این بستر و با دخالت مستقیم دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و حکومتی فربه‌تر می‌شود.

منبع: روزنو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۱۳
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
6
148
سلام
میشه بپرسم فساد سیستماتیک، چه شکلی است؟!؟.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
همینیه که شنیدی . سیستماتیک یعنی فساد مالی چنان در پیکره دولت و سازمان‌های زیر مجموعه و ارگانها پیچیده که اگر سر نخی مثل اکبر رحیمی رو بگیری در انتها به مبدا این فساد که آقا زاده های همین مجلسی ها و دولتی های مملکت میرسی . قوه‌ قضائیه هم جرأت حکم اشد مجازات‌ را ندارد بنابراین ملت ایران باید به خاطر این موضوع مهم قیام کنن.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
کرم از خود درخت باید. قطع شه این درخت
بهروزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
پس چه ارگان و دستگاهی این فاسدان را دستگیر و زندانی و اعدام میکند بجز قوه قضائیه و دولت و وزارت اطلاعات. کمی اطلاع و انصاف داشته باشید و از شعارهای کلی بپرهیزید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
ای گفتی
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
در بدنه دولت چه قبلا و چه حالا و آینده فساد در دولتمردان
سیستماتیک که بماند اتو ماتیک شده
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
سلام
این شکلیه که سیستم مفسد و مختلس را لو نمی دهد نه این که او را معرفی و رسوا و مجازات کنه و اموال را برگردونه با جریمه هاش
بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
در وزارت بهداشت هم دزدی گرگی زیاده وقتی لا شو بالا نمیارند و هوای هم رو دارند اما خدانکنه یه کارمند کوچکترین اشتباهی بکنه به کلاغهای کور هم نشون میدن اما کم کاری و خیانتهای مسئولین رده بالا همیشه مخفی می ماند ـ متاسفانه در همه دستگاهها همین مشکل هست و هر از گاهی این زخم چرکی سر باز میکنه ودست بعضی ها رو میشه به امید روزی که همه زخمها سر باز کنه وملت بدانند که چه گرگهایی در لباش میش هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
7
216
فساد از بدنه دولت است .کارمندان ومدیران دربدر به دنبال کسی هستند تا با واسطه آن شخص به منافع خودشان برسند.اگر دولت راستگو می باشد سیستم فساد دولتی را کنترل کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اکثر این فسادها توسط همین گروه مدعی انقلابیگری وپیرو خط ولایت اتفاق میفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
باسلام و احترام متاسفانه مشکل اینجاست که کسی حقیقت را نمی گوید دروغگو و دزد پارتی دار زیادند این اختلاس های بزرگ پشتیبان بزرگ دارد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
سلام
من از کارکنان دادگستری یکی از شهرهای استان خوزستان هستم . در دادگستری محل خدمت من ، یکی قاضی باسواد و درست کار و دست پاک وجود داره که چون در مرکز استان آشنایی ندارد ، پست بالاتر بهش نمی‌دن . آنوقت افرادی را که سواد کمتری دارند از شهرهای دیگر می آورند و در شهر ما پست دادستانی و ....بهشون میدن ، صرفا چون در مرکز استان آشنا دارند . و تا روش تعیین مدیران این طوریه ، نباید انتظار بهتر شدن اوضاع را داشت .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
14
222
چرابرای اداره ی کشورازنخبه هااستفاده نمی شودمادرپزشکی به خاطراستفاده ازافرادباسوادسرآمددنیاهستیم ولی دردولت جدیدنخبه هاوپزشکان ونخبه هارافراری میدهندو افرادی راسرکارمی آورندکه وضعیت کشورروزبروزبدترمیشودوسال به سال دریغ ازپارسال.
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
داداش نخبه ها کارشون درسته به درد ما نمیخورند تازه نامحرم هستند وبدتر اینکه با ما زاویه دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
مگر نخبه آی در کشور مانده است؟!
فراهان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
سلام چرا عزیز دل مثلا همین مشاور ارشد وزیر جهاد کشاورزی را تشریف ببرید رزومه اش را بررسی کنید واقعا نخبه بوده!!!!!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
نخبه ها فراری پخمه ها همه کاره و مسول شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
الان دیگه برای پذیرش پزشکی هم مافیا اومدند جلو. هر چی دانشگاه دولتی و بدرد بخور هست به استعمار سرمایه دارا رسیده. قبلا ملاک موفقیت و پذیرش کنکوریها با استعداد ها بود و نخبه ها حالا شده پول دارها و متاسفانه یه سری بی دین و ایمان و متاسفانه تررررررررررر هرزه ها
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
در دولت فعلی میدانی چرا نخبه ها جایی ندارند .چون رییسش که سیکل ناقص باشدزیر تران باید اول تا چهارم را خوانده باشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
ببینید این که فساد داخل مملکت هست باید به دولت رئیسی تبریک گفت که چنین اختلاسی که ریشه اش از سال ۹۸در دولت روحانی شروع شده بوده ..اونم تمام حق امتیاز وارادت چایی....چه مرده روحانی ....ایشون بازرس ها فهمیدن....و جلوشو گرفتن....قطعا. افراد دست پاک هستن که جلو شو گرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
چون نخبه ها ، نخبه اند واینا بله قربان گو میخان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
فساد سوخت گلخانه ها و کامیون داران که هیچی ! این فرد هیچ اختلاسی نکرده فقط دلار قانونی گرفته و خرجش خودش کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
10
221
واقعا دیگه تحمل شنیدن این چیزا رو نداریم چون ناامید وناامیدتر میشیم.واقعا اشکم در میاد
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
عزیزم در همون حوزه پزشکی هم اونقدر دزدی و حق خوری میشه که اگر افشا بشه همه افتخارات یه عده نخبه رو تحت الشعاء قرار میده! منتها چون در جامعه پزشکی همه هوای هم رو دارن فقط به زیر دستها ظلم میشه و ..!!؟؟ یه کارمند دانشگاه علوم پزشکی
ب ز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
شکا اول برو ببین نخبح را با چه ه می نویسن بعد اسم نخبه راببر
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
واقعاااا
فارس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
9
180
یه مشت ساده لوح از سر حماقت. کارمند از ترس اخراج و یه مشت دزد جیره خوار به یه مشت شاهدزد رای میدن. انتظار دارین غیر از این بشه پس همون بهتر که بمیرید تا ایران از دست اسکول ها راحت بشه.
میتراا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
18
143
اکبر رحیمی اعدام باید بشه تا بقیه درس بگیرن اعدام فقططططط
مهدوی
Germany
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
اول یک محاکمه علنی واقعی برگزار شود تا مشخص شود چه کسانی در بدنه حاکمیت با او همکاری و تبانی داشته اند ،،،، اتفاقا اعدام کردن این فرد فقط پاک کردن صورت مسئله و به حاشیه امن بردن همدستان حاکمیتی این فرد خواهد بود ،،،،
مجموعه حاکمیت اگر به حفظ اعتماد مردم اهمیت می‌دهد باید ریشه این فساد ها را پیدا کرده و بخشکاند وگرنه حمایت عمومی را از دست خ اهد داد ،،،،
والسلام علی من التبع الهدی
عایسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
منم موافقم اگه اکبر رحیمی اعدام بشه حساب کار دست خیلیا میاد
ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اکبر رحیمی دقیقا مثل فاضل خداداد یک مهره هست ،اگر قراره کسی اعدام بشه باید افرادی مثل رفیقدوست اعدام شوند
نظامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
باورکنیم اعدام ها جواب ندادند ونخواهند داد باید اداره کشور بدست کارانها سپرد از انتخاب های استصوابی مگر چه انتظاری داری. برو نحوه نامه نگاریهاشون رو ببین ببین ماشا چه دست خط‌هایی دارند که نشان از سوادشانه وچه پستهای زانتی را که صاحب شدن بعدا بگیم اعدام اعدام اعدام کردن راحلنیست باید درست انتخاب کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اکبر رحیمی ودیگرانی که باهاش همکاری کردن ولی ناشناسند
S
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
باشه طبری اعدام کردن خب بعد چی؟ ی چوب کبریت نمیشه جابجا کرد چطوری اینهمه اختلاس میشه مگر دست بالایی تو کار نباشه مگه اطلاعات نمیگه مو را از ماست میکشه عجب هزاران اختلاس بعد سکوت.قیامت سرپل صراط منتظرم
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اعدام کنند.بقیه مسئولان عبرت می‌گیرند.تا بتوانند اختلاسهای بزرگتری انجام دهند...
سلام علیکم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اگر به اعدام بود دوباره اتفاق نمی افتاد....جند سال قبل چنتا سلطان از جمله سلطان سکه رو اعدام کردن.... ولی سکه از 4م رسید به 30م.... پس اصل کاری هنوز زنده است و زیر دستانش اعدام میشن..... من از رهبر معظم انقلاب میخام شخصاً ورود کنن و این بازی 30ساله رو تمومش کنن... وگرنه باز هم تکرار خواهد شد.... 10تا اختلاص از سال 74 تا امسال شده.... اولی 123م و.....
علیرضانوروزی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
آقای باهوش مگرقبلی هااعدام شدن.فرض براینکه اعدام شداین سیستم فچل درست میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
11
102
اگر هم ارز چند نرخی برداشته شود باعث افزایش شدید قیمتها و بحرانهای اجتماعی و یا شورش های اجتماعی کف خیابان می شود اگر هم برداشته نشود این وضعیت عجیب و غریب است!متاسفانه به علت تحریم ها در وضعیت آچمز قرار گرفته ایم.قبل از هر اصلاح اقتصادی کلانی باید فکری به حال تحریمهای ظالمانه کرد
ح ذ
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
اعدام های بی فایده کی درس میگیره؟ اینهمه اعدام چه فایده؟از مغز اقتصادیشون برای بهترکردن اقتصاد کشوربایداستفاده سود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
تحریم نعمتی هست برای دزدها و فرزندان و کس و کارشون مملکت خیلی وقته بین همین باندها تقسیم شده
ما ملت هیچی نیستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
ب چند دلیل میشه حدس زد خودت ذی نفعی! ا؟!
فریدون
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
12
81
سلام ای کاش همه را اعدام کنند
ناشناس
United States of America
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اگر قرار باش اعدام کنند در بدنه دولت هیچکدومشون زنده نمیمونن. وقتی اختلاسی افشا میشه که سهمشونو نگرفته باشن. فساد از نقطه اول تا آخر حکومت وجود داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اینا میرن کانادا
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
3
158
بنده الان برای تولید چند دارو که مملکت نیاز داره و داره وارد میکنه
رفتم ۴ میلیارد تومن وام بگیرم به عنوان تولید کننده و به عنوان داروساز که اینهمه تلاش کردم برای داروها و تا الان فقط برای تحقیقاتش تا به نتیجه رسیدنش ۱۰ میلیارد هزینه کردم
گفتند هیچ وامی نداریم بدیم
همه جا هم رفتم از دفتر بیت رهبری تا ...
الان چه جور میشه ۳ونیم میلیارد دلار اینجوری بدن بره
مگر اینکه از خودشون باشی
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
رفیق من نیازمند ۴۰ میلیون وام مستاجری بودم ندادن چون ضامن از خود بانک ملی میخواستن میگفتن همینه قانون و چه اصراری به قانون مداری داشتن اخرم رفتم یجا پایینتر و خدا داند تا کی اینجوریه وضعیت مردم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
سلام فقط اعدادم واعدام واعدام ومصادره اموال وهمه داشته ونداشته هایشان وکاری کنن کسی جرات یک ریال اختلاس ودزدی نکنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
سلام‌برادر‌من‌خدا‌بزرگ‌توکلت‌به‌خدا‌باشه‌این‌رومیدونم‌‌چیزی‌قلبن‌برای‌کمک‌وخیر‌خواهی‌باشه‌خدا‌کمکت‌میکنه‌واین‌قول‌رو‌بهت‌میدم‌برای‌کارشما‌ودارو‌سازی‌برای‌رفاه‌مردم‌‌کشورم‌در‌خدمت‌هستم‌دوست‌داشتی‌
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
شک نکن از خودشون هست
وطن
Netherlands (Kingdom of the)
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
130
وقتی همین جوان ایرانی در بانک پذیرش میشه بعد از چندین سال سابقه معاون و ریس میشه و میاد برای وام دادن رشوه میگیره وقتی من رو چند ماه معطل می‌کنه آخرش هم نمیده به بهونه ای تا به یکی دیگه با رشوه بده هم باید شاهد ارگان های دیگه هم بود چون همین جوان حرامخور هرجا دستش برسه بدون وجدان و انصاف فقط بفکر جیب خودشه تا مردم به هم رحم نکنن هیچ رژیم و هیچ ارگانی سالم نمیمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
8
99
از کجا اینها وارد میشوند و پول می گیرند من الان ۸ ماه است دنبال وام ساخت بافت فرسوده هستم حالا بهد از این مدت هنوز نتوانستم بگیرم چرا اینقدر بانکها وزرات صنعت وکشاورزی امتیاز میدهند مگر ما ایرانیها مزارع چای در شمال کشور نداریم
محمدی
Germany
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ما مردم عادی نمی تونیم یک میلیون وام بگیرم سران کشور می تو نن کلی اختلاس کنن ما فکر میکر دیم اینها حضرت علی هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
5
131
این فساد مربوط به ارگان های فاسد لشکری و کشوری هست و مسوولان اختلاس گر این ارگان ها ست که با مدیریت جهادی شان به کار عظیم دست زدند قطعٱ کار یک نفر یا یک سازمان نیست چقدر رشوه ها داد و ستد شده تا این ابر دزدی صورت گرفته البته در کنار اختلاس 6.5میلیارد یورویی مرجان آل آقا و همدست هاش چیز زیادی نیست.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
حرف مفت میزنید
محمد مرادی. نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
118
ارز کالاهای اساسی را حذف کردند تا به کمک مافیای دولتی به این قبیل افراد بدهند وحیف و میل کنند. این پولها خون ملت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
4
59
باید فورا اعدام شود
محمد مرادی. نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
108
این پول بخشی از ارز حذف شده کالاهای اساسی و خون مردم است که بکمک وزارت کشاورزی ودستگاهای ذیربط بان تفاله های سیری ناپذیر داده شده است . چراوچرا وچرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
129
بخوریدوبیاشامید
که مال مفت اس
گورپدرمردم که تاوان کارهای شمارامیدهند
ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
این هم حق حساب بعض ها رو نداد زیاد خوای کرد کارش رسید به اینجا روزی که پول بلوک
شد کر ه جنوبی ازاد کردن گفتم ای کاش نمی شد حداقل دست اونها بود یک پس دازی داشتیم اینجا امد هپولی می کنند
یک اب روش حال 2زار برای بارنشسته بدن
همه جا جار میرنند اخرشم سر کاریم برید از
خشم ملت بترسید خدا به همه رحم کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
هم می خورن هم اضافه اش مال فلسطین وعراق وغیره فقط مردم عادی ایران هیچ وقت سهمی ندارن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
83
تازمانی که به جوانان عزیز این کشور بها داده نشود و فقط برای آقا زاده ها و رانت خواران رشوه ده فرش قرمز پهن شود مشکل تکرار می شود . آقایان مسئول ، مسئول فاسد مرتبط را اعدام کنید نه شاخ و برگ را .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
بیا پایین سرم درد گرفت نوش جونتون میتونن ورانت دارن تیمشون قویه چرا نخورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
تا وقتی بجای ملت شریف ایران .، به افغانی بها داده میشه ومرزها براشون بازه ودر کشور هر جنایتی دارن می کنند وکسی محل بزار نیست اوضاع ما خانواده کارگر و ضعفا همینه وتنها شعاری که بلدن سوئ استفاده از شهدا وخانواده آنها
م.ر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
89
مردم این داستانها رادبه کرارات شنیده اند طی ۴۴ سال مجلس و دولت و قوه قضاییه چکار کردند ' جای نظارت قوه قضاییه کجاست مجلس چه کاره اس دولتهای منتخب صد درصد انتخاب مردمی نبوده اند و وقتی احزاب و اتحادیه ها و انجمن های مردمی و نهاد مردن حذف میشوند شما به کانون پروروشیزفکری کودک و نوجوان رحم نکردید ' آنوقت مردم چگونه نماینده منتخب معرفی کنند ' طبری ها قوه قضاییه و خاوریها و فساد معاونت قضاییه و خلافهای وزیران از لوپ لپ بیرون نیامدند ' تجمع قدرت و ثروت باعث میشود ' ناترازی صندوقها را انداختید بر دوش کارگر و کارمند هزینه های شعارمرگ بر امریکا و تحریمها را انداختید بردوش مردم ' دولت دنبال شاسی بلند و زمین و حقوقهای نجومی هستند مردم دولت کارمند و مجلس بیخیال و سلفی باز نمی خواهد '' ۲۵ سال پیش فریاد مردم را نشنیدید .. خسته شدیم عمرما مردم و پدرانمان به حضرت زندگی ده پنجاه گذشت مردم حق دارند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
67
بابادلتون خوشه بقران فکرمیکنیدبااعدام کردن امثال رحیمی مشکل حل میشه ؟به فرض که واسطه هارواعدام کردیم اصل کاری ها چی ایادست اونا هم رو میشه یابخاطرمنافع ملی وابروی نظام و.....همچنان اسمی ازشون برده نمیشه چیزی که واسه این افراد درسایه زیاده امثال اکبررحیمی این نباشه یکی دیگه باهاشون همکاری میکنه یه برند دیگه یه مدیر دیگه نظرشخصی بنده اینه که نظام ودولت باید رودربایستی روبزاره کناروحتی اگرپای فرزندخودش هم درمیان بودمحاکمه جدی بکنه واگرهم لازم شداعدام چون امثال اینابااین همه بدبختی زانوشون روگذاشتن روگردن ملت .ملتی که خریدپراید واسه قشرکارگرش شده رویا.درضمن من شرکت چای دبش روازنزریک دیدم تمام ماشین سنگین وکارخانه هاوزمین های که خریده زده به اسم اشخاص دیگه که اگرچیزی شدیااتفاقی افتاددولت نتونه اونارو مصادره کنه رقم خیلی درشت ترازایناس
داداش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
سلام دوست عزیز وقتی نظر شما را خواندم به مسولان حق دادم که هر بلایی سرمون بیارن .تا وقتی ساده هایی امثال شما و ما هست باید این اتفاقات بی افته.اون حرامخوار مسول خودش رو به آب و آتش میزند که بچه اش از غافله رانت و دزدی و جاسوسی و ویزای آمریکا و اروپا جا نماند ، آنوقت شما انتظار دارید خودش فرزندش را اعلام کند؟! شما احتمالاً داستان مهدی بابا را نشنیدی ! مهدی میرسلیم پسر مصطفی میرسلیم به جرم جاسوسی برای آمریکا و انگلیس دستگیر شد و پدرش در عرض کمتر از یک ماه از زندان آزادش کرد و گفت مهدی بابا انسان ضعیفی بوده و گول خورده . ولی همین آقای میرسلیم برای جوانان ایران زمین که گناهشان آتش زدن یک سطل زباله بود درخواست اشد مجازات و اعدام در کمتر از یک هفته کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
61
اگرسیستمی درست کارکنه فسادبوجودنمیاد.اگربوجودبیادهمان اول جلوش گرفته میشه وبرخوردقاطع ازبالاتاپایین میشه
اگرسیستم درست کارکنه بازرس ویژه نمیخواد.مگرعصرحجره که حاکم بزرگ میتی کومان بخواد.مگریک بازرس چقدرتوانایی داره اصلا ریس جمهورمیدونه کشورچقدرپهناوره
خدا بداد این ملت برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
جای خلخالی. خالی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
3
41
تا ساختارهای فساد زا اصلاح و ریشه ای مشکل حل نشود، همواره با این فسادها روبرو هستیم.
این کار نیاز به یک انقلاب اقتصادی و اصلاح بزرگ است وگرنه با برخوردهای موردی مشکل حل نخواهد شد
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
40
واقعا چی فکر میکنید هر دفعه اختلاس میشه یه بهانه جدید بیرون میاد واصل ماجرا وصورت مسئله عوض میشه اختلاس رفته کنار تاریخ شروع ش شده ملاک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
کم کم باید کتاب های تاریخ را عوض کنند و بنویسد در این چندین سال چقدر اختلاس چقدر رانت خواری چقدر پارتی بازی چقدر دزدی های کلان. ، وچقدر ظلم به مردم ضعیف ایران با هجوم افغانها به کشور وچه ظلمی به خانواده شهدا با ورود بیش از حد عراقی ها که قاتل بچه های ما بودن به اسم برادر
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
3
55
چقدر خوب است که تحریم هستیم و پول‌های ایران در بانک‌ها خارجی بلوکه شده هر چقدر آزاد می‌شود سریع اختلاس می‌شود خیلی جالب است
بیچاره ایران و ایرانی
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
53
چقدر خوب است که تحریم هستیم و پول‌های ایران در بانک‌ها خارجی بلوکه شده هر چقدر آزاد می‌شود سریع اختلاس می‌شود خیلی جالب است
بیچاره ایران و ایرانی
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
39
ایشون با پول این مردم بدبخت ۶ تا هواپیما جت فقط خریداری کرده که فعلا توقیف شدن...
Js
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اینکه ضرر نداره به اسم هوا نیرو ظبط میشه برای ازبین بردن اسراعیل غارت گر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
26
هر چی باشه رانت خواری جدید ، باید قبلی رو پشت سر بذاره وگرنه پیشرفتی حاصل نشده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
39
گربخواهند مست گیرند درشهر هرآنچه هست گیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اگه بخوان انگشت و دست دزدو قطع کنن فکر کنم ۸۰ ، ۹۰ درصد ایرانیا بدون دست باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
64
عمریست مارا به رخت شبانی فریفته اند این گرگ سالهاست که با گله آشناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
همان کسانی که بیشتر اسلام اسلام میکنند وبیشتر ادعا دارند همانها از همه بی دین ترند واین یک راه کلاه برداری شده
حماس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
37
بقول شما سیستم فسادزا ومسیر رانت وفرار از قانون فراهم است وهرچند مدت یکبار کسانی را به این سیاهچاله یا کرمچاله میکشانداین از اقتصاد،اما اینسیاهچاله ها به اقتصادخلاصه نمیشود بلکه درسایرارکان سیستم هم از این سیاهچاله ها فراوان هستند که چون موضوعشان سیاسئ وامنیتی وقضاییست بشدت تحت کنترل وحفاظت حکومت است ومردم ورسانه هانبایدوارد این وادیهاشوند?
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
56
خدایا منو نگیرند اعدام کنن ،آخه منم سلطان گشنگی هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
هشتاد در صد مون سلطان گرسنگی هستیم ولی چون هنوز زنده ایم فکر می کنند زندگی می کنیم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
60
همیشه چوپان اعدام میشود و گدخدا زنده است تا یه چوپان دیگر پیداشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
60
نظام دوست داره کشور اینجوری اداره بشه ربطی هم ب دولت چپ‌ و راست نداره چون از این طریق
۱) کسری بودجه شون جبران میشه
۲) خرج کشورهای دوست در میاد
۳) سر مردم. ب اینجور مسائل گرم میشه و فشار اقتصادی رو برای مدتی فراموش میکنن
۴ )‌ سوژه تبلیغات انتخاباتشون میشه
۵ ) ........
این وسط دهن امثال ما بدبخت بیچاره ها سرویس میشه هم از ت میسوزیم هم جرات حرف زدن نداریم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
42
وقتی جرمی اتفاقی میافتد چند علل دست هم میدهد تا به وقوع بپیوندد
یکی بستر و قانون نامناسب که بوجود میاد
دیگری مجریان آن قانون که با مجرم همکاری میکنند
سومی مجرمی که با استفاده از دو شرایط قبلی جرمی را مرتکب می‌شود
اگر بخواهیم جرم هر کدام را برای مجازات حساب کنیم 35 درصد مجازات مال کسی هست که بستر نامناسب را ایجاد میکند
40 درصد برای کسی که به اسم نماینده قانون داره آن را اجرا می‌کند و از قانون و روند اجرای آن آگاه است
و 25درصد هم مجرمی که از این شرایط سو استفاده میکند و غالبا از قانون به خوبی آگاهی ندارند.

پس نباید همه مجازات به عهده یکنفر باشد و همکاران اصلی مجرم که آگاهی کامل از قانون دارند در بروند .چون حین کار هم اطلاع داشته و گزارش نداده است.
FH750
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
46
من عقیده دارم اگر با فساد مبارزه واقعی میشد الان کار به اینجا نمیرسید.

هدف این است که با فساد برخورد نشود.

یکی از فسادها لاپوشانی شود
دوتا لاپوشانی شود
سه تا لاپوشانی شود

شما دقت کنید فسادهای میلیاردی پشت سر هم می آیند و آخرش هیچ

با این برخورد نکردن ها کمر اقتصاد ایران را عمدا شکستن.

کارهایی که بر علیه کشور در داخل میشود همه عمدیست.
مثلا در باره ی نابودی محیط زیست:
رودخانه ها - دریاچه ها - تالاب ها - جنگل ها - مراتع و ...
هر گاها جنگلی آتش میگیرد برای خاموش کردنش هیچ اقدامی نمی کنند.
با تصمیمات غلط عمدی باعث خشک شدن رودها و دریاچه میشوند.

در مورد هوای آلوده هیچ گاه نمی خواهند جایگزین مواد مازوت را قانونی کنند .
الان ایران رتبه ی سوم مصرف «مازوت» در دنیا را دارد.
آیا این زمستان است که ما طی 6 سال گذشته داریم ؟

چـــــرااااااااااااااااااااااااا مازوت را از مصرف کارخانجات حذف نمی کنید ؟؟؟؟؟
-------------------------------------
درد زیاد است
هدایت
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
من نمیدونم این بی وجدان کیه ک ب نظرات منفی میده؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
50
آقا تا می تونید بخورید
نوش جانتان
مال حرام دیگه چه صیغه ای هست
اصلا مال حلال بدرد چی میخوره
مثل کارگر و من کارمند همیشه درگیر و بدهکاری
گمونم اون دنیا و دارمکافات و این حرفها رو ساختن واسه طبقه پایین جامعه تا مشغول باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
بهشت اجباری برای ضعفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
29
باعرض سلام خدمت مردم فقیروبی صدای این سرزمین اگرقانون وجودداردیعنی به عبارتی حق وترازوعدالت وجودداردیعنی ماهمه بایدسرخم کنیم به قانون ومنتظرعمل واجراباشیم الان جرم صورت گرفته حالابه هرصورتی پس اگرعدالت وجودداردبایدتمام کسانی که دراین اختلاس خیلی بزرگ جمع آوری ودرحضورگسترده ای مردم فقیرگردن زده بشوندتابه تمام مردم این سرزمین نشان دادکه هیچ کس درجلوی قانون وعدالت نمیتواندحتی کوچیکترین اختلاسی انجام دهدنکته این است که عدالت وقانون وجودندارداگرهم وجودداردطرف حق نیس وماچیزی بترازاین نداریم.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
دنیای ماادم های ساده کارگر و کارمندو مذهبی و مقید واقعی شده دار مکافات واقعی قبل از اینکه از این دنیا برویم خودمان بچه هامون داریم تقاص پس میدهیم ولی واقعا نمی دانیم تقاص چیو پس میدهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
3
43
یعنی توی حجم بالا اختلاس بشه هیچ نهاد حکومتی نفهمه؟!!! اونوقت یک عده مردم ساده ما مواردی مانند حجاب رو میگن قانونه باید عمل کنیم به قانون
اینهمه از جیب من و شما دزدی و اختلاس میشه عیبی نداره ولی اون عیب داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
هر دو عیب داره. کی گفته اقتصاد مهم نیست و فقط حجاب...اگر حجاب هم برداشته بشه حیا دنبالش رفته و اگر بنیان خانواده با اقتصاد فلج میشه با بی حجابی و بی جیایی پاشیده میشه.
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
7
17
آذری جهرمی روبفرستین دانشگاهابره روشنگری کنه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
چه ربطی به اذرب جهرمی داره . توی دولت رئیسی اختلاس شده .
مخبر رو بفرستید روشنگری کنه . البته بنده خدا بلد نیست فارسی حرف بزنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
4
17
یا ابلفرض زودتر ظهور کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
بشین تا بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
53
کاش یک کشور بدون دین بودیم نه اینکه با نام اسلام محمدی وعدالت علی وخونخواهی سیلی مادر وخون حسین با بیت المال اینگونه رفتار کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
4
59
مگه رییس قوه قضاییه آن دولت و رئیس جمهور اختلاسگر رئیسی نبود ؟؟؟؟؟
حیدر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
به قول معروف که
اگر قرار باشد که مست گیرند
درشهر هرآنچه هست گیرند
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
شما هم وطن عزیز یه گوشی برداشتی دستت بدون آگاهی نظر می‌دهیدتوهین به شعور خواننده متن میشه وقتی اطلاعات کافی در موردموضوع نداریداضحار نظر نفرمائید کسی که چنین مبلغی ارز از کشور خارج نموده به تنهایی این کارانکرده شمایی که خود رافیلسوس میدانی نظر میدی فردا برو بانک درخواست ۱۰۰ هزار تومان وام بده باید از هفت خان رستم بگذری تا موفق بشی
علی.
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
هر فسادی در دولت ریسی می شود را میاندازن گردن
روحانی مکر در دولت روحانی آقای ریسی ریس قوه قضائیه نبود بس دیگه دست از سر روحانی بردارین
گرانی پدر مردم را درآورده آقای ریسی قول‌هایی که
به این ملت دادی گفتی ال می کنم بل میکنم دو تارا
چهارتا می کنم اگر لطفی به این مردم کنی ودر دور بعدی
انتخابات شرکت نکنی متشکرم
آرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
یک سال فقط یک سال کشوروبدین دست من ببینین چی ازش درمیاریم یه طرح ضربتی و همه اعدام یه کربلا درست میکنم ومملکتو با خون امیشورم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
11
اونوقت ایشون عکسی چیزی نداره
آخی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
14
به دوستی داشتم کارش شیشه بری بود تعریف میکرد تویه خونه که کار کرده بود بندگان خدا برای غذا نان وچای (بدون هیچ چیز دیگری)میخوردن پدر خانواده کار گر ساده بود خوب....حالا بنگرید وضعیت وزرا و معاونان وزارت کشاورزی،صمت،نفت،.....خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
13
به دوستی داشتم کارش شیشه بری بود تعریف میکرد تویه خونه که کار کرده بود بندگان خدا برای غذا نان وچای (بدون هیچ چیز دیگری)میخوردن پدر خانواده کار گر ساده بود خوب....حالا بنگرید وضعیت وزرا و معاونان وزارت کشاورزی،صمت،نفت،.....خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
14
اقایان‌اختلاسگر‌هر‌کسی‌باشد‌اشد‌مجازان‌چرا‌بابک‌زنجانی‌را‌مجازات‌نکردید‌چه‌کسی‌پشت‌از‌وی‌حمایت‌میکند‌
احمدی
Canada
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
6
4
دولت ۱۳ باید حسن نیت خودشو نشون بده وقوه قزاییه باید مفسد عدام بشه واموالشون ضبط بشه و بجای بودجه به نیروهای مسله بدن وسالمترین قوا در کشور قوای نظامیه کشوره مثل سپاه وارتش که دوزد ندارن
Saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
بزرگوار یه خرده رو املات کار کن ..... تو چهار تا جمله بیست عدد غلط!؟؟!!؟؟!!؟؟!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
21
چه بخور بخوریه اون بالا!!
خوشا آنان که در گهواره مردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
16
بقول شاعر یاسوجی بالا دزه و دومن دزه اقا دز و نوکر دزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
6
کیست ؟؟؟ یه اراذل و اوباش
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
9
بعد من کشاورز هنوز پول برگ سبز چای تیر ماه خودمو نگرفتم
اینقد خرد خرد واسمون پول ریختن حالم از هرچی چایی داره بهم میخوره
غلامحسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
11
باسلام چرااختلاسگران رااعدام نمیکنید چرابرحورد نمیشه سرمایه ایران چطوری دست اختلاسگران قرار میگیره من بانامه کسرازحقوق خواستم ۱۵۰ میلیون تومان ازبانک تجارت آرزوی کارکرد حساب خودم وام بگیرم آنقدر ازین کردم که منصرف شدم ولی ماشاالله اختلاسگران میلیاردی که باواسطه چه کارها که نمیکنن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
16
پس معلوم شد وضع ارزی کشور خیلی خوبه که بانک مرکزی به یه شرکت درجه ۳ در پیت در عرض ۳ سال بیش از ۳ میلیارد دلار ارز داده.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
9
11
نرخ ارز را دولت روحانی خائن دوتا کرد،تا خودش ودارو دسته اش هر غلطی که خواستن بکنند وباعث بانی این اتفاقات شدند
اسد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
تو معلومه خودت یک رانتخوار کوچولو هستی که هنوز سنگ این دولت وآن دولت را به سینه میزنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
متاسفم برای تو و امثال تو که چشمات کور وگوشات کرم .ایمان نداشتنو گذاشتی وسط ،یا جیره خوار وحذام خور این دولتی،احمق سه سال از عمر دولت رییسی می گذاره هرروز وضعیت فاجعه آمیزتر وفااکت بیشتر میشه ،هزاربار رحمت بر دولت قبل وقباتر
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
4
2
دران دنیا باید جواب بده این دنیا حال کنه دنیای بعدی باید تاوان بدهد اگر وجود داشته باشه ناراحت نباشید
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
17
همه مسولین رو اگر اعدام کنن ایران درست میشه تمام این فسادها جمع میشه
لکستان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
22
کار از بنیه و ریشه خراب است...
خدا هم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
15
آنوقت میگویند فساد در کشور سیستمی نشده و به جاهای دیگر اشاره میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
13
با اینهمه تولید چای در ایران واردات چای خیانت است به کشور و مردم این خاءنان را باید اعدام کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
19
کاسبان تحریم چه صور و صاتی بپا کرده اند .! با این وصف طرفداران تحریم ملت، همیشه دست بالا را خواهند داشت
ح ذ
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
3
10
برادرم خواهرم حق الناسی که علی ع بخاطرش برای پسرعمویش عقیل میل داغ کرد جوک وفکاهی ومهم نیست فدای سرتون الان مهم حجاب است
اول حجاب بعداز اختلاس
اول حجاب زیرش اختلاس
حجاب باید همه اختلاسهارانتها وکلیه مفاسد اقتصادی را بپوشاند حجاب خیلی مهم است
خواهرم برادرم حجاب حجاب حجاب
سانسورنکنیدا
م..ک
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
ببخشیدعقیل برادرعلی بود
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
8
اکبر دبش قرار بود قرعه کشی کنه
جایزه ها را بده بعد برو زندان
مصی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
6
اگر اعدام باید از راس همه شروع کرد کلا فاسد در فساد تم محل ما الکی اشغال جمع کن هارو میگیرم میبرن اونوقت مکه میگه اینهمه اختلاس رو ندید نشان دهنده چیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
13
کی بود کی بود راه انداختن چه دردی از مردم دوا میکنه باید رسیدگی علنی بشه تا مکنونات روشن بشه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
10
دیگه الان با این شرایط باید گفت خدایا خودت ظهور کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
11
به نام خدا .دلخوش به همین مقدارنباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
همشون بااید اعدام بشن از بزرگ تا کوچیکشون بیسوادا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
7
نظر اقای داوری درسته که خودشون یکی از مسئولین بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
11
من حتی نمیتونم مبلغو به تومان تبدیل کنم بخونم.چهارماهه میخوام یه دیسکو صفحه براماشینم بخرم نمیتونم.کارگرم باماهی نه و نیم وسه تا بچه دارم زندگی میکنم.دیگه جونم به لبم رسیده.خدایاپس کجایی کی میخوای جلوی ظلموناعدالتیوبگیری قربونت یه نگاه هم به ما بیچاره هاکن.
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
11
این فرد یک مهره دیگر از مافیای فساد حکومتی یقه سفید ها است که باید میسوخت ،بابک زنجانی دیگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
19
ملت مواظب باشید سرتون به محاکمه تتلو گرم نشه
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
9
که البته جز زیرسایه نهادهاومقامات زیربط میسر نخواهد بود را کمی توضیح بدهید نهاد کدوم نها ومقالات کدوم مقام نکنه نورالدین خانواده بوده.
مهری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
12
معلومه که فساد توی بدنه خود دولت هست مگر یه نفر میتونه همچین کار بزرگی بکنه ،چطور یه دارو میخوای از داروخونه بگیری شناسنامه پدربزرگش رو هم میخواد ،فعلا بخورین موقع پس دادنش هم میرسه،
من
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
8
در کشور ما برای هر یک کارگر تا ۵نفر مراقب در نظر گرفته می شود یعنی برای این رانت که اصلاً قابل مقایسه با حقوق کارگری نیست کسی نبوده که نظارت داشته باشد آن هم بمدت ۴سال بقول ریش قشنگه علی برکت اله مهم این نیست که چه کسی کشف و پیگیری کرده مهم این است که چرا اینقدر بی در و پیکر برای دبش وبرای یک کارگر اینقدر بگیر و ببند تازه ادعای مدیریتی مسعولین گوش فلک را کر کرده است.بقول آقا بجای بخود بالیدن این کشف باید یقه خود را پاره کنید . معمولاً در کشوری مثل ژاپن در این موارد که پای دولت در میان می‌آید رییس دولت با عذر خواهی از مردم استعفا می‌دهد .
دوست
Thailand
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
13
وقتی که مملوت مال حزب اللهی ها باشه(ملاک جای داغ مهر و یقه بسته و شلوار پارچه ای و...) چیزی بیش از اینم از نباید انتظار داشت از اون بالا تا اون پایین فساد تا جایی ریشه کرده که اگر کسی فاسد نباشه از گردونه حذف میشه تو ادارات تو شهرداری تو وزارتخانه ها و.... لجن فقط لجن تا کی ؟؟؟تا کجا؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
12
چرا محاکم رو علنی برگزار نمی‌کنید تا اقا و آقازاده‌های مفتخور انگل انقلاب از پشت پرده بیرون بیان
شبگرد بیدار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
14
آقا فامیلی من هم رحیمی است.
فردانیاید در خونه ما که تو بودی پولها را دزدیدی.
این سیستم اسب مردم را ندزدید.
بلکه ایمان مردم را نابود کرد.
اعتماد از بین مردم بخصوص اعتماد به مسئولین به کلی از بین رفته. و این زخم هرگز ترمیم نخواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
13
عب نداره خدا این مسئولین و خادمین جمهوری رو برای ما نگه داره
عوضش ما خیالمون راحته که مواظب آینده ما هستن که میریم بهشت
بهشت رفتن هزینه و تاوان داره
تمام زحمتهای ما گردن این مسئولین هست این رقمی نیست که خوردن باید بخورن که بتونند مواظب ما باشند
دوباره پای صندوق های رای حمایتشان میکنیم
سیفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
12
خود دولت ارز را پرداخت کرده . چطور ممکن تا حالا نفهمیده باشند؟؟؟ اینم یه سوژه برای انتخابات !
الان دقیقا دولت و مسئولین ادای مبارزه با فساد رو در میارن . جمع کنید بابا
هدایت
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
9
لطفا به شرکت‌های دولتی و خصوصی دیگر و مقامات چه گذشته و چه حال رسیدگی کنید
این خواهش میکنیم رسیدگی کنید
زمین کشاورزی و خانه مردم بازور گرفتند برای خود
شهرداری از مردم عوارضی می‌گیرد ولی خیابان ها بزرگراه ها و کوچه ها همش ترک دست انداز کندکاری شده ول کردند که موجب تصادف می‌شود و هم آنکه جلوی رشوه های شهرداری بگیرید
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
11
با این همه پول می شد تمام ایران را بیمارستان و مدرسه سازی کنند و داروهای نایاب وارد کرد و هم چنین کلی خانه درست کنند امان از بی فکری مدیران رده بالای کشور توی شمال کشور این همه باغات چای داریم بهترین چای مال ایران است و به این چای کاران پول می دادن چای کل ایران را تامین می‌ کردند مگه چقدر چای مصرف داریم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
10
خوش به حال این آقا.....بعد چند سال گند کارش در آمده....مملکت نیست...طویله ست.....نه عدد کم بوده .نه کارش پنهونی....بعد واسه حقوق یک کارگر شش ماه جلسه تو مجلس وبگیر وببند....آخرش هم حیف شون میاد به کارگر اضافه که نه....حق شو بدن....یه منت هم میزارن حقوق کارگر افزایش پیدا کرد....
aaaa
Romania
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
1
11
یه حرف تازه بگید، با وجود چنین مسئولای مقتدر وخداشناس، خبر اختلاس و زدی برا مردم ایران عادی شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
11
فسادبه شهرستان های کوچک رسیده این سیستم ازبن بایستی پالایش شودالبته اگردیرنشده باشد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
8
اگرراست‌میگوییدوزیرکشاورزی‌رااعدام‌کنیدتامعلوم‌شوددانه‌درشتهاهم‌مجازات‌میشوند
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
9
مشکل آنجاست که هیچ رسانه ی مستقلی جهت انتقاد منصفانه در این کشور وجود ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
2
9
نگیم مرگ بر اسراییل. به خدا. مشکل داخل ایرانه. چرا خودمون به خواب زدیم. به ماچه. ما. درد داریم. گرسنه هستیم. تن فروشی. وگناه. تمام کوی برزن گرفته. بعد میگیم. مرگ بر فلان. خجالت بکشیم. وحقیقت ببینیم. وکمی فکر ومطالعه کنیم. .
جمیل اسماعیلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
8
لطفا شفاف سازی کنید عده ی از مفسدان اقتصادی که اعدام شدند،قضیه هلدینگ یاس چرا مسکوت ماند و هنوزهم مسکوت مانده است.
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
5
5
ظاهراً ایشان هم علی برکت اله......؟....هستند......تبارک الله
ایرانی
France
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
6
این مدیران فاسد چای ایرانی را به قیمت چند سنت خریداری و به هندوستان و غیره می‌فرستند و در آنجا با زدن اسانس رنگ دوباره به ایران آورده و چند دلار به این ملت بخت برگشته می‌فروشند تازه این کوچکترین خیانت به این ملت از طرف مسعولان دل سوز خدمتگذار است
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
8
واقعا باعث تاسف و نا امیدی احاد مردم، و عدم اعتماد به حکومت در میان مردم. هر روز بیشتر و بیشتر شده. وباعث شکاف عمیق طبقاتی، و فروریختن ستونهای اعتماد مردم به دولت هاست. هر دولتی که در زمان صدارتش تخلفی اشکار میشود. بگذریم از تخلفاتی که لاپوشانی میشود. فورا به دولت قبل منتصب می کنند. فین رویه 44 سال در این کشور روال شده. و جالبتر اینکه ردپای نهادهای حکومتی، سیاسی و نظامی هم گاها مشاهده میشود. و جالبتر اخر اینکه ادعای مسلمانی و بندگان خوب خدا بودنمان، گوش فلک را کر کرده.
مدرس دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
5
خانه از پای بست ویران است . خواجه در فکر رنگ ایوان است ....... و تا زمانی که به جای قانون اساسی و بعد قانون محلس هر سازمانی و اداره و ارکان بر اساس مصلحت اندیشی خود ساهگخته اداره می شود همین اش است و همین کاسه ....برای نمونه یک دکه در کشور نداریم که بر اساس قانون عمل کند ‌..حال حساب کار دستتان بیاید
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
2
10
آقای رئیسی شمارنمیخواد شهر به شهر بگردی تبلیغات کنی
بشین سرجات اختلاسهای چند هزار میلیاردی را پیگیری کن
مطلق
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
11
بدون شک تمام فسادها و رانت و اختلاس ها همگی زیر سر دولت ونهادهای به اصطلاح دولتیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
11
ما میگیم خدا راشکر سلطان چای نداشتیم
فدم نو رسیده مبارک فساد تمام شدنی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
اینقدر کش ندین...... فسادسیستماتیک کجابوده.........؟
پرویز رستم نژاد
United States of America
۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
هراندازه تحلیلگر و اندیشمند در باره یک خلاف آشکار شرح وبسط دهند جامعه که توان احقاق حق ندارد و ریشه های فساد سر جای خودشان محکم و استوار مشغولند و برای نمونه چند مهره سوخته عقوبت میبینند.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
دوستان در مورد نظر قبلی امیدوارم از حرفام رنجور نشید با اونهایی بودم که نظرات بی مورد دادن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
6
اگر رانت خواران و دزدان صاحب قدرت با دولت ها شریک نیستند واردات را آزاد کنند و گمرک سود کمتری از بازرگانان بگیرید و فوری مایحتاج بازار را ترخیص کند که بانک‌ها چندین هزار خانه خالی از پول مردم نخرند که مسکن هم گران شود این خانه از پایه کج است تنها سازمان استاندارد اجناس وارداتی را نظارت درست انجام دهد البته گرانی بنغع عده‌ای خاص در قدرت است چرا رهبری دخالت نمی‌کند با اعدام و زندان درست نشده و نمیشه آقای رییسی باید جوابگو باشد در همان زمان نا الان در قدرت بوده
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
از این فاسد ها کوچک و بزرگ زیاد است پاک سازی کمک به ارتقای نظام خواهد کرد والا در غیر این صورت اینها مانند علف های هرز پیچ پیچک به همه جای نظام خواهد پیجید و خطرناک برای حیاط کشور هسن
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
بعدش ماه یک ماه دنبال کپسول گاز برای چند خانوار کارگرمون هستیم فقد اذیت میکنن وسر میدونن خحالت بکشین واقعا
امیرخان
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
ما مردم هم هیچ
ما فقط نگاه
علی
Germany
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
حالا که یک اختلاس بزرگی لومیرود وکسی که آنرا لومیدهدکسی است که سهمش رانداده اندحالا این اختلاس راهیچکس گردن نمیگیرد چون گردن همه کلفت است اینجا فقط بیچاره مردم هستند،،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
مابیچاره چه گناهی داریم بازنشسته شده پول بازنشستگی مان را نمی‌دهند آقای ریسی دم از علی علی نزن
علی اصغر قاسم پور
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
درست و منطقی و به جا بود.
M.M
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
0
برای فساد اقتصادی نباید اعدام کرد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
2
عزیزم دولت با حکومت این رویه را پیش گرفته که اینجوری بشه. ظلم وچپاول اختلاص زیاد بشه. والا به به بچه بگی واردات و صادرات را تنظیم کن خیلی بهتر میتونه این کار را انجام بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
اگردرعالم معناسخن گفتن طلاست ،درهمان عالم سکوت به معنای نفرست.نیازی نیست درباره همه چی نظردادوبار گناه خودمونوزیادکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
مافقط سکوت.مافقط نگاه.9
این با تتلو اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
ای کاش میشد
ما یک سازمان در رابطه با رشوه و کشف فساد داشتیم
که زیر مجموعه هیچ نهادی نبود و مستقیماخود مردم انتخاب می‌کردند
نیمی از مبلغ را در نظر میگرفتند برای هرگونه کشف فساد و اعلام آن برای خبر دهنده
درون دستگاهای دولتی افراد خدا ترس وجود دارند ولی به خاطر ترس از اخراج جابجایی نمی توانند چیزی را ابراز کنند
خواهشا فکری کنید
حیدر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
1
اختلاس زشته وباید به سزای عملش برسه اما این هم مدنظر باشه که دولت رئیسی این را برملا وآشکار کرده یکوقت جوری نشه که بیگناهی را بیجهت محکوم کنیم
عباس
Poland
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
رحیمی مدیر عامل و اجرا کننده مصووات بوده لطفا بروید سراغ مسببان اصلی مردم را گول نزنید با تکرار کلمه مدیرعامل
حسنعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
5
باخودمان میگوئیم که خدایا هیچ فردسالمی درمیان این همه مسئول وجودنداردبه این نتیجه می رسیم که باید جمهوری اسلامی عوض بشود
مهناز
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
مگه فرق میکنه کدوم دولت بوده ،همه ی طور اداره میشن ،ایشالله هر کی فساد و اختلاس میکنه بشه سرطان و درد بی درمان که هیج پولی بدردش نخوره
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
هر دم ازین باغ بری می‌رسد رفتم دنبال وام ناباروری بهم گفتن نهایت ۵۰ت میدیم اونم ۴درصد و باید تو نوبت باشی تا نصیبت بشه خداراشکر .اون بنده خدایی که مریض صعب العلاج داره چه می‌کنه با این وضعیت خدای من پس کجایی تو که همه جا هستی پس چرا هیچ جا نیستی استغفرالله ربی واتوب الیک
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
2
3
متاسفانه زمان روحانی سو استفاده زیاد بود بازم دم اقای رئیس گرم که به این مسائل برخورد میکنه در ضمن انتقادی که دارین اون زمان رئیس تو قوه قضاییه بودن.. جواب اینه اون زمان قانونی وزارت کشور رانتی به شخصی داده و هنوز خلافی به اون صورت نبود تا برخورد شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
این وامهاراچه کسی به این اقایان میدهندتا دستشان بازشودبرای فسد مالی ودرنتیجه سقوط ارزش پول مملکت؟
م.ح
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
3
شب نخوابیده داراز است بیشترین فساددردولت ریسی است بعدا گندش درمیاید
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
اینا همش چرت وپرته من دوتا قصدوام ازدواجم روندادم بخدا فقط دوتا یه کاری برام پیش اومد برم شمال وچمستان رفتم که خرید کنم دیدم جلوی همه ی حسابام مسدود شده وقتی که برگشتم تهران وجویاشدم گفتن قصد عقب افتاده داری بعدچطورمیشه اینااینجوری پول میکشن بالاومیخورن یه لیوان اب هم روش
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
واقعااا دارم دیونه میشم، یه کارگاه دارم تو ۱۰۰متر جا تمام پرسنل ام زنان بدسرپرست و بی سرپرست اند ،با داشتن پایان کار ساختمان نامه محیط زیست و نامه منابع طبیعی مبنی بر بلامانع بودن فعالیت من،۴سال جهاد منو از این اتاق به اون اتاق پاس میده تا یه مانع به اداره گاز بده ،واقعااا بی عدالتی تا کجا
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
5
سالهاست کشور چین الگویی برای رژیم ایران شده نمی‌دانم چرا این بخش از سیاست اداره کشور نمی‌تواند از چین الگو برداری کند در آن کشور با کوچکترین تخلف طرف هر که باشه اعدام می‌شود ولی در ایران حتا سعی می کنند نام او برملا نشود که خدا نکرده خدشه ای به آبروی نظام وارد نشود چاره کار اعدام تمام کسانی است که در کار دست داشته اند.از کوچک وبزرگ.
دین گریز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
2
5
خدایا اینها صف اول نماز جمعه حاضرن تو تمام مجالس مذهبی رویت میشوند با همکاری یکدیگر از بیت المال غارت میکنن بعدهم رسانه ای میکنن از شر تمام بلایا دور نگه دارچرا چون بقول خودشان ما امنیت داریم سوال اینجا مانه شیر شتر خواهیم نه دیدار عرب چکار باید بکنیم
...
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
2
1
خدا رو شکر کنید. اگه مثل غزه بودیم چی... پس بازم جای شکرش باقیه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
تنها راه اینه که هیچ چیز دو نرخی نداشته باشیم. البته اگه دون خی ها حذف بشه همین آدمها اوضاع رو جوری درست میکنم که مردم به خیابان بیان. چون برداشتن دو نرخی ها یعنی اتمام رانت چهل ساله
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
4
سردسته دزدهاست کیست
ایرانی اصیل اصیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
تمام این اختلاسگران افراد و مهر ه های هم هستتد
زارع زادگان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
2
بالاخره این یارو کیه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
خدا لعنتشون کنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
2
3
اصلا چرا برا چای باید دلار ارزان در نظر بگیرن؟!!!!
انسانم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
کلیه عوامل دخیل در این فساد بزرگ بعنوان مفسد فی الارض و تضییع بیت المال باید به اشد مجازات محکوم و اعدام شوند . کلیه اموالشان ضبط و به نفع بیت المال مصادره شود .
ایرانیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
ایران و ایرانیان روی پیشرفت و خوشی و آرامش را نخواهد دید .... بیدار شویم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
وقتی برای واردات کالاهای اساسی مثل غذای دام وطیور وگوشت قرمز ارزدولتی تعلق نمیگیردسئوال اینجاست که 3/7میلیارد دلار!! ارز دولتی باچه مجوزی دراختیاراین شرکت قرارگرفته که ارزها رادربازارآزادبفروشد وبه جای چای مرغوب، ازکنیا چای آشغال واردکند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
کسی که معلوم نبود جایزه حاصل از خرید این چای به دست کی می رسید ؟?
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
برای گرفتن وام ۷۰میلیونی ودیعه مستاجری به بانک تجارت درشهررشت رفتم،ضامن روبردم کارت ملی رواصل وکپی رودادیم،اصل وکپی کارت بازنشستگی تامین اجتماعی رودادیم،چون شناسنامه نداشتیم گیردادند،به کارمندمحترم گفتم:اون آقای که ۳۳۷۰میلیارددلارهدیه گرفتندکپی َشناسنامه اش درپرونده بود؟؟؟؟؟؟
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
خدا رو شکر ما ایرانی ها حافظه سیاسی که نداریم ،تجدید خاطره شد
علی فرهادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
2
کو بیوگرافی؟!!!!
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
5
. فساد سیستماتیک و قانونی کردن غارت و چپاول سرمایه های ملی از وظایف اصلی مجلس میباشد.
ماه منیر امیری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
2
4
بابا اینقد ر رهبر عزیزمون رو اذیت نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
راست میگیت مسولین مربوط رو پاید اعدام کنید
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
3
از ماست که بر ماست
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
4
باید دوباره یک انقلاب دیگر بشود.وگرنه همین اش وهمین کاسه بجای خود باقی است
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
شهرادا نیوز،به تظرمن خودت با یک طرف همدستی ،این همه نوشتی ولی هیییییچ ربطی به عنوان خبر نداشت اگه مردی ورسالت خبری خودت را انجام بده وبگو مدبر عامل چای دبش رحیمی کیه ،،صغرا وکبرا نچین برای این ملت بدبخت
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
نظرات دوستان حکایت این داره همه ما میدونیم رحیمی مهره است پول اصلی به سفارش بستگان کسی داده شده که......ولی کسی جرات نداره راستشو بگه
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
معلوم میشه این اقاگوش بحرف بالادستیاش نکرده. حالاگرفتارشده
نسرین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
هرکی هست که از مردم و با مردم نیست و منتخب مردم نیست ، اونی که این یارو رو انتخاب کرده خوب میشناختش باید هم این ، هم انتخاب گرشو اعدام کنن اینا خائنن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
اگرازهمان‌اول‌به‌حکم‌خداعمل‌میکردندودست‌انهاراقطع‌میکردندالان‌مردم‌بدبختی‌نمی‌کشیدند
زهرا
Netherlands (Kingdom of the)
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
ما مردم ایران اعتماد نداریم که هیچ درلمان با این گرونی وتورم واختلاسها متنفر هم شده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
2
فساد های گسترده مالی مربوط به سیستم اداره کشور است مربوط به گروه ویا افراد نیست این بنا از پای بست ویران است
سعدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
2
بهترین راه اینه که:
چای نخوریم
اکبر رحیمی این همه پول خودش که نخورده؟
دو تا استکان چای به بچه های جهاد،صمت،بانک و... داده لابد؟
مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
1
تا تبعیض اقتصادی واجتماعی مثل ایثارگری وجانبازی و وکارمندی مثل کاستی قدیم و...ویارانه پنهان وآشکار در کشور برای سوخت ودارو ونان و....وجود دارد در این مملکتفساد سیستماتیک خواهد بود
هموطن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
مدیرعامل مهم نیست کی هست مهم مسوولین دولتی هستند که پول مردم ایران را به این راحتی به یک شرکت مثلاً خصوصی میدهند مردم عادی یه وام ازدواج را به این راحتی نمیگیرند اگر تغییر و تحولی ومحکومیتی در مسوولین صورت نگیرد یعنی به سخره گرفتن مردم مظلوم ایران
هموطن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
مدیرعامل مهم نیست کی هست مهم مسوولین دولتی هستند که پول مردم ایران را به این راحتی به یک شرکت مثلاً خصوصی میدهند مردم عادی یه وام ازدواج را به این راحتی نمیگیرند اگر تغییر و تحولی ومحکومیتی در مسوولین صورت نگیرد یعنی به سخره گرفتن مردم مظلوم ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
حالا که کشف شده کاری نداردمقدارفسادراباچندین برابران ازتمام عوامل ازوزیرووکیل دست اندر کارگرفته ودربودجه های سال لحاظ یاصرف عمران وابادی وزیرساخت شوددیگرکسی این کاررانمی کندصرف اعدام حتی یک نفر آبی به جوی برنمی گردد
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
چه باید کرد کارگر بدبخت بیچاره،باحقوق،۷؛م
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
2
آخرش معلوم میشه این فساد ها ریشه در خورد دولت داره .بابک زنجانی مگر دولتی نبود
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
اکبر رحیمی قطعا باید اعدام شود چجوری مه افرید خسروی مالک اب معدنی داماش با ۳۰۰ نفر کارگر اعدام شد و همه دربدر شدند بعد این اقا باید فقط و فقط شاید چندین سال حبس بکشد اگر خلاف خلاف خوب این هم خلافه اکر اعدام نشه باید شک کرد به همه نهاد ها و دستگاه های دولتی
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
وطن پرنده پر در خون
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
به هر حال سلطان چای اعدام میشه ولی مسببان فساد بکار خود ادامه خواهند داد
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
سلام
آخه چای مگه کالای استراتژیک هست ارزنیمایی بهش دادن اینجورکالاهاباید با ارزآزاداردبشن خب
کاووس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
3
خدافقط بکشه ازدست این سیستمی که به قول آقای خمینی رحمت الله نگداریدانقلاب به دست نااهلان بیفته الان دقیقابه دست نااهلان خطرناکی افتاده که حاضرن به خاطرمنافع خودشون منافع ملت وکشورراقربانی کنندیه مردهم بوداینارارسوامیکرداونهم احمدی طلابودولی میبینیم ازراست تاچپ همه به خونش تشنه ن
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
اول خبرگفتید اقای رحیمی کیست؟؟؟خوب اینکه سوال نداره معلوم شده قاچاقچی ارز دولتی دیگه ،پس کیه؟؟؟؟??
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
2
تنها راهکارهای آن این است کلپولهای ایران درخارج ازکشوربلوکه بشه تا نتونن اختلاس کنن ماهانسلهای گرفتار مرگبربودیم لاقل نسل‌های بعدی درآینده خیراین پولاراببینن باید مردم اینکارو سازمان ملل بخاهن
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
3
از طالبان کمک بگیرید برای فساد
سیدعبدالکریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
سلام علیکم
هر دم از این باغ بری می رسد... طمع، پول و قدرت فساد می آورد و اینکه شیطان برای همه بدون استثنا به جز مؤمنین واقعی دام رنگی و جذابی دارد ...
هرکه کسی ادعا کرد که گول شیطان را نمی خورید مطمئن باشید که اشتباه می کند و مؤمن واقعی اصلا" بدون تظاهر و ادعا و ریش بلند و تسبیح در خدمت خدا و ائمه معصومین علیهم السلام و خلق الله مشغول انجام وظيفه است.
سیدعبدالکریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
سلام علیکم
هر دم از این باغ بری می رسد... طمع، پول و قدرت فساد می آورد و اینکه شیطان برای همه بدون استثنا به جز مؤمنین واقعی دام رنگی و جذابی دارد ...
هرکه کسی ادعا کرد که گول شیطان را نمی خورید مطمئن باشید که اشتباه می کند و مؤمن واقعی اصلا" بدون تظاهر و ادعا و ریش بلند و تسبیح در خدمت خدا و ائمه معصومین علیهم السلام و خلق الله مشغول انجام وظيفه است.
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
آقا چطور هست که برای واردات محصولاتی که به غذا ربط داره ودارو پول ندارین برای چای که چیز واجبی نیست وایرانی هم هست آنقدر ارز داده بشه آن اقای بانک مرکزی خوابه چرا به یک شرکت آنقدر باید وام داده بشه گمرک جهاد صمت همگی خواب هستند نه رشوه میگیرن آخه مگه میشه چند سال برای دو برابر این پول آنقدر خاک بر سری داشته باشیم تا بالاخره آزاد بشه بعد خیلی راحت خورده بشه بنظر من دستگاهای مربوط به این فساد از بالا تا پایین باید اعدام بشن تا رشوه تو این مملکت حذف بشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
عاملان در وزارت کشاورزی ,جهاد گمرک بانک مرکزی صمت اعدام گردند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
مسببین فساد و شرکا در هر وزارتخانه باید به اشد مجازات برسند چه وزیر احمدی نژاد چه روحانی و وزرای کنونی تا کشور و رئیس جمهور از دست این همه فساد خلاصی یابد و بتواند به امور دیگر برسد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
مسببین فساد و شرکا در هر وزارتخانه باید به اشد مجازات برسند چه وزیر احمدی نژاد چه روحانی و وزرای کنونی تا کشور و رئیس جمهور از دست این همه فساد خلاصی یابد و بتواند به امور دیگر برسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
بخورید از خون ملت
بخورید از حق بیچارگان

ملت هم در سال اینده با پرداخت مالیات پول بیشتری ب شما میدهند
نفت و گاز هم مال برادران کمونیست چین و روسیه باشه
نخبه ها هم فراری
مطالبه گران و معترضین هم زندانی

منتظر قهر خدا باشید
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
بترس از انکه ریش پشم دارد .چپی دارد .یقعه تا انتها بسته ست..لعنت به همشون مانمی تونیم یه خونه رهن کنیم نفرین ماهرروز به این مسولین سیری ناپذیر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
پول منهم ده سال پیش در پدیده شاندیز خورده شد که به ارزش مالی الان ۲۰ میلیارد میسه خدا به زمین گرم بزنتشون که پول مردم میخورن هیچکس به داد ما ملت بدبخت نیست خدا به دادمون برسه...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
همانطور که ذبیح الله رئیس سازمان بازرسی گفتند دولت فساد مخفی دارد نمی خواهد سازمانهای بازرسی دخالت کند و اجازه دسترسی به دارات وبانکهارا نمیدهد من خودم در شورای ده عضو هستم خواستم پرینت حسابهای دهیاری را از پست بانک بگیرم گفتند باید نامهای از بخشداری بیاوریدبخشداری رفتم گفتند ما نامه نمیدیم شما از دهیار بخواهید گزارش دهد از دهیار خواستیم که شما وظیفه دارید کتبا" ماهانه گزارش کار بدید از انجا که ریاست شورا به شخص دیگر شورا واگذار شده دونفر از سه نفر پشتیبان شورا هستند باجناق رئیس است تاکنون گزارشی نداده که هیچ و میگوید در جلسات گزارش میدم ولی جلسه ات هم یا برگزار نمیکنند ویا فراموش وبه دفعه بعد موکول میشود وبه فرماندار وحراست فرمانداری بخشدار هم گفتم ولی جواب قانع کننده نمیشنویم این را می خواهم بگویم که در بدنه دولت هم دوست دارند یا سروصدا بخوابد یا دستهایی برایرانتخواری هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
این فساد سیستماتیک است
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
وقتی مردم کشوری با این همه منابع و ثروت (که مال خودشان است) برای بدست آوردن قوت لایموت خود به هر دری میکوبن و حتی تحقیر می شوند فساد در چنین کشوری گردن تمام مسیولین است لطفا جتاحی و سیاسی نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
نقش قوه قضاییه چیه الان تو تلویزیون یه دادگاه علنی بذار ببینیم . به شماها چقدر رسیده .
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
تنها راه حل این مشکلات نبود سواد در حوضه فعالیت و تعصب در منافع ملی میباشد.قوانینی که به راحتی دور زده میشوند و کارمندانی که به راحتی خریده میشوند.جرم کسانی که نماینده ملت در آن حوضه بودندو خطا کردند،بیشتر از این فاسد اقتصادی است.الهم العجل الولیک الفرج.التماس تفکر
مرتضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
چرا برای چایی باید ارز دولتی بدن مگه کالای استراتژیک هست اقلام دارویی .......چرا اختصاص نمیدن بیماریهای خاص.....‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
هزاران رحمت بر اموات جزایری
اینها روی شهرام و غیره رو سفید کردند
کشورمان شده جنگل همه شکار می کنند و .....
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
باید از گردن کلفت‌ها شروع کنید
اما نمیتوانید .پس جار و جنجالتان بیهوده است
اسد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
5
با قطع کردن شاخ و برگ چیزی درست نمیشه ریشه را باید خشکوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
باید کوبید وازنو ساخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
توجه کنید اکثر فسادها توسط مافیای قدرت وگرچه پیشتاز مدعی انقلابیگری اتفاق میافته
سید صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
مصرف چای کشور چیزی نیست . مصرف نفوذیهای که در دولت ها وادارات وبانکها سیری ناپزیر اند . حساب و کتاب ندارد .
سپیده بخت آذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
پس بابک زنجانی چرا اعدام نشد؟؟؟؟ تکلیفتون با خودتون مشخص
رنجبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
چه بگوییم...که نگفته هم زیباست...مردم شریف ایران
الان هم هزاران فساد مالی و رشوه در کشور است.. خودتان را خسته نکنید...حرص و جوش نزنید این دولت هم بدتر از دولت های قبلی است...البته بهتر از دولت های آینده...
حتما پدران ما کاری کردند درگذشته به این معصبت ها گرفتار شدیم..وسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
ما به همه چی بد بینیم چرا چون حقیقت این است وبس سلطان سکه و دلار و خودرو اعدام شدندو قیمت‌ها نجومی شد وحالا نوبت چای شده ودوباره دوباره این رشته سر دراز دارد ا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
هرجا این روزنامه ها مصاحبه کردند بهوش باشین خبری پشتش هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
قانون بر ضعیفان اجرا می شود و یس....
اموال و ثروت و بیت المال کشور ارثیه پدری عده معدودی هست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اشتباه دولت ومجلس در قیمت دلار عدیه ای خاص از ان استفاده مکنن هرکسی نمیتونه فقط از خودشون
افخمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
۵ میلیون هستن که از جنس بقیه نیستن وناسالمن اینارو کاراهم دست ایناست که بل بشو هست اینارو بکنن تو یه استان باشن برای خودشون بقیه مردم از کره هم بهترمیشن اگر اینا نباشن
...
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
اعدام دوای درد نیست. وقتی بجای شایسته سالاری رابطه سالاری بشه وقتی فقر و فقیر شدن ووفقیر دیدن اطرافیان عادی بشه برا همه وووو تهش اینه. منه معلم با۳۰سال بیمه پردازی مهرماه جاری بازنشست شدم بخدای یکتا۵میلیون برام ماهیانه زدن. عدالت مرد سواد مرد تبادل اطلاعات مرد نظرسنجی در تغییر حتی مطالب درسی مرد.... اون نخوره یکی دیگه میخوره،سیستم اینجور شده.یک چک برگشتی قدیم داشته باش کارت بانکی بهت نمیدن.چطور اینهمه اختلاس ویرانگر بدون ..... یاحق
ناشناس
Tajikistan
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
تا زمانی که ارز تک ن خی نشود هراز چندگاهی این مشکلات هست البته هنوز مشخص نیست که واقعا دلیل اینکه نمیخوانند تک نرخی شود دلار جیست .شاید یکی از دلایل همین فسادها باشد
عمران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
مردم بیگناه را براحتی اعدام میکنند ولی این بی همه چیزها که خون ملت را میمکند...
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
باید احساس کنند که اینگونه اختلاس ها ضربه به حیات جمهوری اسلامی که نه ضربه بر اساس اسلام در ایران است و آقایان بخود بیایند قبل از اینکه در دنیا و آخرت جواب خون هزاران شهید را بدهند و بطور اساسی با فساد مبارزه شود و بجای فاسدین افراد صالح در راس امور قرار گیرند قبل از انکه دیر شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
باید هم خودش هم بالادستیاش تا وزیر اعدام بشن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
همه میدونن که ته تمام مفاسد میرسه به سران یک نهاد پر قدرت نظامی در کشور که کسی جرات کشیدن پای آنهارا به پرونده ها ندارد،یک روز در جلد بابک زنجانی،یک روز با نام اکبر طبری،یک روز در لباس خاوری ،یک روز در فولاد مبارکه وامروز چای دبش! واین اخری واقعا توهین به شعور همه ایران است......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
هرروز یک بابک زنجانی باید اعدام بشن تاعبرتی برای دیگران باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
ملت در جریان باشید دفعه بعد رشوه و فروش میدان گازی آرش است که گندش در میاد !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
مردم اعتراضشان به نحوه مدیریته نه بدنه حکومت دیدن این مسائل مردم رو دلسرد میکنه ای کاش روزی برسه اینقد شفافیت تودریافت وپرداخت دولت و نظارت‌ باشه شاهد هیچ فسادی نباشیم شایسته حاکمیت اسلامی نیست باعث فاصله بین حاکمیت ومردم میشه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
حکومت فرزندان !
آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
سزاوار نیست از تقدس حضرات کاسته بشه و خشک مغزان چاپلوس و متملق آزرده شوند
علی
United States of America
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
اکبر نیست اصغر است .وشما بیخود اکبر را گرفتید تا عمل اصلی مثل پرونده بابک و مه افرید و .....اصل کاری پنهان بماند .بابک و مه افرید و اکبر رحیمی و اکبر طبری حمال هستند .
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج
همینه که هست ؟ خودتون خواسته اید .خود خواسته را تدبیر نیست .آنقدر غرق در صفرهای میلیارد دلار شدین که چنین خبرهایی حتی کوچکترین تاثیری تو ذهن توده عوام ندارد ،چون چنین به تلقین کرده اند که خدا با صابرین هست .صبر پیشه کنید همه چیز درست خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
بله بخورند و چپاول کنند ما مردم فقیر آماده ایم تاوان آنها را پس دهیم برای کارمند وام ۲۳ درصدی میدهند آنها هم با هزاران مصیبت و کاغذ بازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
حتی جرعت ندارید عکس این کثافت رو بزارین ?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اکبر رحیمی دارودسته اش تمام سرمایه ای که دارند بین مردم پخش کنند بع حکم اعدام همشون اجرا بشه چون یه نفر اینکارو نکرده
بازنشسته کارگری مظلوم ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اه از سینه می کشم از این ناعدالتی در ایران عزیزمان با ۷ میلیون حقوق ودو فرزند همیشه شرمنده خانواده و فرزندانم هستم چندین ماهه درکشور بین دولت و مجلس کش وقوسه برا همسان سازی حقوق بازنشستگان عزا گرفتند پول و منابع نیست برای واردات چای که زیاد هم نیاز کشور نیست ببین که چه کارها نکردند وای برشما آه این ملت بالاخره دامنتان را خواهد گرفت
ادیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
آره راست میگه مثل سلطان سکه مثل فاضل خداد مثل مه آفرید.. اعدام بشن حساب کار دست خیلی‌ها میاد..... عجيب....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اگر بجای فاضل خداداد، محسن رفیق‌دوست اعدام می‌شد این داستان ادامه پیدا نمی‌کرد
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
تا حالا نشده که بگن این اختلاصات که گرفته میشه کجا مصرف میشه از این جیب به اون جیب میره. بیچاره ملت
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
یه شماره کارت بده تا واریز بشه کارتن آخه احمق مصرفش مگر به تو ربطی داره چکاره ای
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اینکه بعد ازچند سال از ایجاد فسادهامیگذردتا کشف شود هزینه انسانی ومادی سنگینی به کشور وارد میکند.همه میدانند اغلب فسادها دروزارت کشاورزی ،وزارت صمت ،گمرک وبانکها صورت میگیردکه باید بطور ویژه تحت نظر باشند. یا باید نهادهای نظارتی مثل سازمانهای بازرسی وحراستهای مربوطه وغیره را تعطیل کنید ویاانها هم باید تحت نظر باشند. چرا بعد از چند سال یک چنین فسادی باید کشف شود که تاثیر بسیار منفی در اذهان عمومی دارد.
ناشناس
Germany
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
یه چیزی واسم خیلی عجیبه . کشور ما شیش میلیارد دلار از کره جنوبی طلب داره با کلی مشکلات و رابطه های دیپلماسی و میانجیگری کشور قطر و بعضی کشورهای دیگه در حال حاضر این پول تحویل دولت قطر شده و استفاده ایران از این پول با چندین شرط و شروط آمریکا مواجه است . این پروسه تحویل پول به دولت قطر فک کنم بیشتر از یک سال طول کشیده حالا چطور در داخل کشور به راحتی آب خوردن بیشتر از سه میلیارد دلار در اختیار یه شرکت قرار میدن و هیچ نظارتی هم روی چیزی که قراره وارد کنه انجام نمیشه و دلار ها در بازار آزاد فروخته میشه .واقعا عجیب نیست ؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
همین کار ها را میکنند و بعدش کم میارن و میان مالیات رو بالا میبرن و سن بازنشستگی رو افزایش میدن .
این قافله تا حشر ، لنگ است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضایه و یا رئیس چمهورپاسخگو باش..به نظر من کمتر از یک درصد کلاًفاسدان و مفسدان اقتصادی گیر میکنند..
محمد ابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
سلام. تو کشور ما فقط سیستم نظارتی کارش رو درست انجام بده همه چیز درست میشه. مدیران تعزیرات درست کار نمیکنن،بازرسی کل کشور و...........بدون سیستم نظارتی خوب وضع هر روز بدتر میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
وقتی گوش اولین اختلاسگرو نپچووندن وحلا در کانادا برایش ملت وقوقضائیه می‌خنده دیگه نمیشه گوش بقیه رو پیچوند
طاها
Singapore
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
چندنرخ بودن ارز چنین وزدی را رقم می زند نباید ارز کشور چند نرخی باشد شمارا بجام ملت قسم میدیم جمع کنیو این چند نرخی ارز را دلیلی نداره چنین باشه
اابراهیم‌صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
هنوز‌تواین‌چندین‌سال‌نمیدانید‌اکبر‌رحیمی‌کیست‌‌اگر‌اشنا‌نیست‌چطور‌ارز‌ترجیحی‌گرفته‌‌چه‌شخصی‌بهش‌همت‌رسانده‌‌اشتباه‌کرده‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
دوستان مشکلی نیست اول ببینیدبه کدوم نهادوشخص حاکمیتی وصله دوم ببینید چه جوری میتونه این همه وام بگیره ومردم تووام۱۰ملیونی موندن وسوم محاکمه واقعی
البته اینها جبران میشه آقای ریسی ازجیب مردم.مالیات .تورم افزایش سن بازنشتگی وفقیر ترشدن وهرچه بدبخترشدن ملت۰???
سیدمحندرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
منی که ۱۳ ساله نیروی شرکتی هستم.واگذاری به بخش خصوصی به خاطر بهتر شدن اوضاع بوده ولی نشده.
هر روز یه گروه مخالفت میکنن.که تبدیل وضع بار مالی دولت رو زیاد میکنه.
دیگه خسته شدم از بس نفرین کردیم.فکر کنم خدا هم دیگه ما فقرا رو درک نمیکنه.از بنده های خدا که درگیر کنتور انداختن بار مالی برای دولت هستن توقعی نمیره
انسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
4
همه میدونند که چرا ارگانهای دولتی جوابگو نیستند چون به جایی وصل هستند که هیچ وقت و هیچ جا پاسخگو نشده و نتوانستند جوابگو کنند،
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
همه ی شماها که اظهار نظر کرده اید، به نوعی همه بیمار هستیم! اللهم اشفع کل مریض.
محمد رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
باسلام .
بگمان حقیر اتهام فساد سیستماتیک به وزارت کشاورزی ، صمت وگمرک نیاز به اثبات دارد در صورت عدم اثبات شهرآرانیوز باید محاکمه گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
تتلو رو اوردن جو عوض کنن مثل لاپوشونی های قبل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
وای به قوه قصایی
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
من معلم ایاب و ذهاب ندارم.دربدر دنبال وام خرید ماشین هستم لاقل یک پیکان بگیرم ولی بانک ها وام نمی‌دن.نصف حقوق خرج رفت و آمد میشه.
قاسم الجبارین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
خائنین به خون شهدا و مردم ایران و انقلاب باید در ملع عام اعدام شوند تا هم درس عبرتی برای دیگران باشد هم اینکه مردم مطمئن شوند آنها واقعاً اعدام میشوند و جنازه آنها را به چشم ببینند تا باور کنند وگرنه تمامی مفسدانی که گفته میشود اعدام شدند شاید در جزایر خارج از قاره آسیا با تعقییر چهره و هویت شناسایی در حال خوشگذرانی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
وقتی ملت نا امید میشوند و نا امیدی و بی عدالتی نا امنی ایجاد شکل میگیرد و اعتراض ها زیاد میشود نمی شود اسم ان را اختشاش گذاشت و تر خشک با هم بسوزوزند /این فسدها عادی شده .گرنه کشور ما چهار فصل و سرمرمایداری خدادادی هست اما تا برسند به فسادهای و کشف کنند فسادهای کلان بیشتر مسل شرکت الموت و زیر مجموعه های انها سالها ملت در فقر باید صبوری کنند و سر مایه از کشور به عنوان های خارج میشود/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
حیف شد رفت این همه پول و سرمایه،شما دنبال قاتل بروسلی میگردید؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
تا زمانی که ارز چند نرخی داریم، شفاف سازی مالی نداریم، قانون پولشویی به خوبی اجرا نمیشه، بجای کارشناسان اقتصادی، افراد جریانی تصمیم گی هستند و... فساد هر روز بیشتر خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
فقط بی سوادی مسولین این بلاها را سر ما آورده.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
1
مطلب مهم اینه که دولت رئیسی شجاعت به خرج داد و این پرونده رو کردند...و خوشبختانه به اندازه مبلغ اختلاس از اموال و کارخانه مصادره شده.....
سیدمحمد
Germany
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
چرااین روند فساد که درطول این همه سال باعث فساد در امر اقتصادی شده ،اصلاح نمیشه تابعداز این شاهد فسادی نباشیم
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
باید افرادی مثل اکبر رحیمی و مفاسدین اقتصادی را در ملا عام اعدام کرد تا در مفاسد اقتصادی رکورد زنی نشود تنها راه چاره ضبط کلیه اموال فرد فاسد و بعد اعدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
باسلام" عزیزان حرص نخورید "بهتره چنین قضایایی رو بسپریم اول بخدا دوم قانون سوم گذرزمان وتمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اخ تا کی این فساد توی کشور جمهوری اسلامی برداشته می شود .مردم این وسط هیچ کاره اند
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
جناب خبرنگار آی کیو
باید دولت به قوه قضائیه گزارش بدهد تا قوه قضائیه پیگیری کند. قوه قضائیه که از قراردادهای دولت و تخصیص ارز اطلاع روزانه ندارد.ضمنا این دولت و قوه قضائیه موضوع را پیگیری و فرد خاطی را زندان کرده اند. شما هنوز در حال دفاع از روحانی هستید. زکی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
فساد سود فرصت نرخ متعدد ارز .اصرار بر عدم فهم اقتصاد آزاد. در هر اقتصادی تفاوت نرخ ارز باشد فساد هست .و پرتقال فروش دنبال سود .تفاوت نرخ بنزین مساوی با قاچاق .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اگر فساد سیتماتیک نیست پس اتوماتیک هست
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
1
فعلا با تتلو ساسی مانکن این چیزا سرگرمتون کردن از اون طرف آروم آروم دارن ثروت و سرمایه های کشور رو نوبتی با آقازاده هاشون میبرن اون ور آب خیلی شیکو لاکچری میزنن بر بدن شما هم اینجا تو فقرو توروم و گرونی با امثال تتلو سرگرم باشید یهو چشم باز میکنید می‌بینید نه نفتی مونده براتون نه پولی نه طلایی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
توصیه می کنم کتاب « نظریه فساد از کنش تا ساختار » از دکتر محمدرضا محمدی را بخوانید آنوقت خوب می فهمید که فساد چگونه شکل می گیرد و چرا از بین نمی رود . انتشارات اندیشه احسان این کتاب را چاپ کرده .
احمد
Germany
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
مدیرعامل چای دبش جرمش بیشترازتتلواست اکرقاضی وداستان ازروی کتاب خداحکم راصادرکندوپارتی بازی نشود
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
با درود.من بعنوان یه دانش آموخته کوچک رشته اقتصاد میگم که معضل بزرگ ، در این امور فقط چند نرخی بودن ارز است.هیچ کجای جهان و علم اقتصاد این مورد اصلا نیست حتی در مقام یک نظر، هرجا هروقت حتی در حکومت انبیاء الهی ، امری دراین موضوع حساس، چند نرخی می‌شود قطعا بلاشک منشأ فساد است.عنوان چند نرخی در هر حوزه‌ای خود بیانگر مبدا فساد است.اینکه دوستی عنوان کردن که برچیدن چند نرخی بودن ارز عامل تورم میشود اصلا اینگونه نیست که بیان دلایل مختلف علمی آن اینجا مقدور نیست.کدام از کالاهایی که با رانت توسط عده‌ای با ارز جهانگیری یا بیست و هفت تومان رییسی ، وارد کشور شده است برهمنان اساس قیمت فروش و عرضه در بازار خورده تقریبا هیچ کدام..فقط عامل اصلی ایجاد اینهمه فساد شده.وقتی در قیمت نهایی مصرف کننده نهایی اثری ندارد همان بهتر که نباشد تازه میدانید که در بخش تولید چه بلاهایی سره تولید کنندگان آورده و چقدر کارخانه و شرکت ها را بفلاکت و تعطیلی کشانده..ملت باید به جای بحث حاشیه ای، همگی در درجه اول از حاکمیت طلب حذف تمام این ارزهای چند نرخی و یکسان شدن نرخ ارز شوند و استقلال کامل بانک مرکزی از دولت.مانند تمام دنیا.معیارها و گزینش ها و قوانین استخدامی کشور بازنگری شود تا دستگاههای دولتی و حاکمیتی جولانگاه یک عده خاص و غالبا بیسواد و در ادامه رانت خوار و فاسد نشود و نخبه ها و اهل فن و پاک دستان دلسوز حیران و بیکار و در فکر مهاجرت..نکته بعدی ، با تقریب حدودا هشتاد درصد تمام مشکلات اقتصادی کشور منشأ داخلی دارند و تنها حداکثر بیست درصد به تحریم ها برمیخورد که کاملا زیرکانه بدنه حاکمیت ما این را برعکس برای ملت جا انداخته است تا سرپوشی براین همه فسادها باشد.حرف و درد دل زیاد است اینجا مجال اندک است.به امید ایرانی آباد و پاک و توسعه‌یافته که حق تمام ملت ایران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
چرا چندین ساله مرتب ازاین کارها میشه ووقتی اعلام میشه که مردم قبلش فهمیدن وچگونه همچین وام سنگینی به اینها داده میشه ولی مردم عادی برای یک وام پنج میلیونی یا بیشتر باید هفت خوان رستم را طی کنند چرا هویت اصلی اکثرشون نام برده نمیشه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
0
بارها قبل از انتخاب رییسی گفتم این اقا اگه میخواست کار کنه تو قوه قضاییه که کار تخصصیه ایشونه کار میکرداومد تو دولت وکار غیر تخصصی خود معلومه دنبال چیه دیگه
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
0
اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی .... درآورند غلامان درخت از بیخ .... پس چرا من نمی توانم ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
حقوق بازنشسته وکارگر را می خواهند تعیین کنند تورم زا است ولی چند میلیارد دلار به افرادی می دهند وقتی خورده شد شاید گندش در بیاید
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
خدایا به فریادمان برس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
0
معلومه نیست سهم چه کسی یا نهادی را نداده
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
0
هیچ کشوری بیشترازماادعای دین اسلام و...نداره وهیچ جایی هم بیشترازمااینقدردزدواختلاص گروجودنداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
هرسال بدترازپارسال.هرچه جلوتربرویم به رغم ادعای کذب مبارزه بافساد .فاسد ومفاسد چندبرابر میشود.والنهایه این مردمند که متضررند ومغفول.
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
مظلومین یا مفسدین
نامشخص
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
0
باسلام وقتی میگن آب از سرچشمه گلالوده همینه وقتی میگن تصویب طرح و ساماندهی کارگران شرکتی ارگانهای دولتی فشار بار مالی داره و تصویب نمیکنن قابل توجه آقای میثم لطیفی که توی یک هفته تبدیل وضعیت شده آقای میثم لطیفی فشار بار مالی همین اختلاس گرها هستند نه کوتاه ترین دیوار بدنه دولت یه ذره به خودت بیا.
نسرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
،
چه اینوبفرستین پیش بابک زنجانی در زندان چه بالای چوبه ی داروچه بفرستین کانادا!!!!فرقی نداره
با
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
همیشه فساد دولتهای قبل توی دولت بعد مشخص میشه قرار نیست کسایی که با هم فساد میکنن همدیگه رو لو بدن مصیبت این دولت شریف هم توی دولت بعد مشخص میشه که چه کندی زدن . همه فقط میان که این پیکر بی‌جان ایران رو تیکه پاره کنن . مگه احمدی نژاد 700ملیارد دلار رو نفره کرد کسی چیزی بهش گفت و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اگر امثال این آقا و دونه درشتای مفسدین اقتصادی رو اعدام کنن دیگه کسی جرات نمیکنه اختلاس کنه واشغال دست مردم بده خدایی جای خلخالی خیلی خالیه
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
عبد الرضا داوری هم شد آدم؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
امثال رحیمی و فاضل خداداد ،زنجانی،مظلومین اینها ویترین
فساد هستند و اولی‌ها در پشت سر اینها قرار دارند که
مجموعه از دولتمردان،وزرا، نمایندگان هستند که هیچ وقت
کسی با اونا کاری نداره و مصونیت دارند‌ فساد اگه قبلنا
سیستماتیک بود الان اتوماتیک شده
ماشااله رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
سلام اصلا این وزارت جهاد سازندگی که از وزارتخانه های متولد بعد از انقلاب است و هدفش هم روی اسم وزارتخانه خود نمایی میکند سازندگی در قالب کار جهادی بوده اما خدا برکت بده وزرا و معاونان را نمی‌دانم مدیران استانی و میانی رو به پایین این وزارتخانه در طول دوره ۳۰ ساله در استان‌ها وگاهی شهرستانها آنچنان رشد اقتصادی دارند که انسان بهت زده می‌شود که اینها مگر چقدر حقوق می‌گرفته اند که بعد ازسی سال صاحب ثروت‌های میلیاردی می‌شوند ویکباره چند شرکت راهسازی و کلی ماشینهای میلیاردی وده الی بیست واحد آپارتمان مسکونی وتجاری میشوند اشکال کار به نظر من آنجاست که کسی از اینها نمی‌پرسد اینهمه را از کجا اوردی؟ حاج آقای قاضی القضات اگر می‌خواهید کار به جایی برسه باید قانون از کجا آورده ای احیا شود تا دزدان بیت المال ماستشان را کیسه کنند در غیر اینصورت فقط وقت تلف کردن است والسلام
وطنم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
چرا عکس کثیفشو نذاشتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
استغفرالله مگر در کشورایران بزرگتر از تاریخ در حالیکه سفره های مردم خالیست اختلاس واحتکار ورانت ورشوه وربا ونزول وگرانفروشی این داستان ها می تواند وجود.داشته.باشد این حرف ها برای سرگرمی ما مردم است گرگ.وسگ وچوپان.با هم ساختند.گله را..........؟؟؟
ش
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
داستان موش و گربه عبید زاکانی
سام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
دلوت کار مهمی نکرده،پول خون یک فرد بنرخ روز چقدر است،و حال پول خون یک مفسد انهم اقتصادی،باید رفراندم گذاشت و از ملت پرسید، دولت و قوه قضاییه دستشان در دست هم است،و این افراد در همین بسترها رشد کرده و نفوذ دارند،فقط و فقط اعدام با دار میتواند جلوگیری کند،هر تعداد که باشند که در این پرونده دست داشتند،زدن یک نفر فایده ندارد،و پرونده جرم را به بازی سیاسی تبدیل کردن عواقب جبران ناپذیری دارد
ali
Bulgaria
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
عنوان گزارش هیچ ربطی به متن نداره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
پس چجوریه قیمت چای دوبرابر پارسال شده واز طرفی حقوقهارو ۲۰ درصد اضافه میکنن قبلش اعلام میکنن دوباره همه چیز ده برابر میشه کسی هم جوابگو نیست چند ماه دیگه میان التماس میکنن بیاین رای بدین باچه رویی رودارها
رصا امانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
سلام شب بخیر
دستان کسانی که این افراد فاسد را می‌گیرند قابل احترام و سلامت باشند
این آقا که اختلاس چای دبش که نا مرغوبترین چای است
در واقع هم بمردم طلم بزرگی کرده و موجب بیماری هزاران
افراد و هم به کشور خیانت کرده
هر چه زودتر اعدامش کنید
لطفا کسانی که با ایشان همراهی کردن بگیرید
بنده از آلمان سرمایه آوردم و کار تولید چند سال است
چرا بما حتی صد میلون و نمی‌دهند
زالو ها ی وطن فروش را اعدام کنید مردم خوشحال شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
0
خدابیامرزه حضرت امام خمینی عزیز رو که تا وقتی حضور داشتن احدی جرات نداشت دست درازی به بیت المال مسلمین و حتی نوامیس مردم بکنه .مسولین با یک اخم حضرت امام خودشون رو خراب میکردن و میمردن و زنده میشدن تا برسه به اینکه امام دستوری بده .الان راحت بیت المال رو میخورن و کسی جرات نمیکنه بهشون کوچکترین حرف و یخنی بگه یادت بخیر امام مقتدر .درود بر روان پاکت
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
1
از ماست که بر ماست
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
همش فیلمه..........
پیکان جوانان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
یدونه چرا بزرگ وجود داره = چرا اختلاس کننده‌ ی جدید از اعدامهای اختلاس کننده های قبلی درس عبرت نمیگیرن؟ میگن این فساد چای از سال ۱۳۹۸ شروع شده بوده،یعنی آقایان ۴ سال بود که با خیال تخت و در کمال راحتی مشغول اختلاسشون بودند.
سوال دوم اینه که الان مسئولین میگن چرا ۸۵ درصد واردات چای دست یه نفر بوده؟خوب فدات بشم،کدوم مقام و مسئولی این مجوز رو صادر کرده و چرا؟ مگه میشه بدون بررسی و دستور،همین طوری بگن؛ بفرما اینم مجوز واردات ۸۵ درصدی چای کل کشور مال شما،بگیر و برو حالشو ببر !! مُرده داخل قبر خندش میگیره.
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
این که بیوگرافی نبود
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
با سلام. به قول عبید زاکانی:از صلح میان گربه و موش ___برباد رود دکان بقال.وقتیکه مفسدان و رانت خوران با دوستی با برخی مدیران ضعیف النفس اقدام به دور زدن قوانین میکنند و دستگاه های نظارتی هم هیچگونه حساسیتی نشان نداده و حتی بعضا از چپاول گران با عناوین کار آفرین و تولید کننده حمایت هم میکنند ؛نتیجه همین خواهد شد که میبینیم. گر حکم شود که مست گیرند ___در شهر هر آنچه هست گیرند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
خیلی ساده لوحان است که تصور کنیم عامل سو استفاده ۳.۵ میلیارد دلاری یک نفر است و بیشتر برای گم کردن اذهان مردم این مطرح میشود از بالا تا پایین در این غارت بیت المال باید سهیم باشند که هرگز صحبتی از این افراد نمی شود
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
چرا از طبری مفسد بزرگ و معاون اول آملی لاریجانی متنی ننوشته شده
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
مردم مسخره کردن این حجم از فساد کار یه شرکت نمیتونه باشه دست صدها نفر تو کاره به همراه بانک دولت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
1
آقایون کلاه و عمامه ها را بگذارند بالاتر ، خجالت هم که اصلا وجود نداره انگار که ارث نداشته پدراشونه
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
عجب اختلاص دبشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
تو این همه پرونده به گفته خودشون طرف را اعدام کردن، فقط ما نفهمیدیم بابک زنجانی چی شد؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
عالی خوب بود ..خداوند پشت پنهاتون آقای نویسنده خوب ایرانم.. این شد خبر خوب مقاله عالی..مثل بقیه نیامدی از دولت دفاع کنی.. ممنونم ازت... فقط خیانتکار آن اعدام کردن... خوب... اون کسانی که در بانک یا ادارجات بودن ..چرا زندانی طولانی یا اعدام نشدن..
ناشناس
United States of America
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اکبر چرا چای را با کاه مخلوت کردی
ناشناس
United States of America
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
اکبر چرا چای را با کاه مخلوت کردی
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
چرا در همه‌ی این پرونده های اقتصادی صاحب رانت این کارمندان و متخلفان رشوه گیر بطور صریح اعلام نمی شوند و به مجزات محکمی نمی رسند که باعث درس عبرتی برای آینده شود، ما می بینیم که این آقایان در چند سری ارز دریافت می‌کنند در صورتی که همان بار اول که ارز دریافت می‌کنند تا کالا وارد نشده نباید سری بعد ارز تخصیص داده شود این را هر بیسوادی می فهمد که پای یک مدیر و یا یک کارمند رشوه گیر در میان است.
بازنشسته فرهنگی سنوات قبل شهریور ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
معلم بازنشسته بدبخت بی نوا با چند نفر جمعیت خانواده و این همه هزینه و گرانی با ماهی ۱۵ تومن زندگی کند. خاک عالم بر سر دولت و محلس این مملکت. شرمتان باد . بمیرید از خجالت. حالا انتخابات نزدیک شده دلسوز ما شدند .وعده همسان سازی مرحله ای در برنامه هفتم میدهبد؟!!!! دراز گوش خودتان هستین
علی اصغر همدانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
خدای قهار تمام خائنین و رسانه های مزدور عقده ای را هلاک کند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
متاسفانه علت وضع موجود به خاطر لودگی وغفلت دستگاه های نظارتی است هم در حکومت پهلوی هم در جمهوری اسلامی و این وضع همچنان ادامه دارد.من خودمابا شخصی اختلاف حقوقی دارم از اون شخص شکایت کردم .محکمه شهر ری با او به انحائ مختلف مماشات میکند.خود متشاکی هم میگه با تطمیع پرسنلل نمیزاره کار پیش بره.حراست وحفاظت پشمه.
علی اکبرغوریانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
کی باورمی کند چهارملیارددلار از خزانه ملی به یک نفر واردکننده چای آز دها واردکننده داده شود ودولت بی خ بر باشد اگر تمام شرکت‌ها ی وارد کننده باهم این پول راگرفته باشند بازهم زیاد است اگر رعیس قوه قضاییه اختلاس گران این پرونده ر ا اعدام نکند بی عدالتی کرده این اختلاس گران باید اعدام شوند تمرد نزدیک انتخابات انگیزه ای برای رای دادن داشته باشند
علی اکبرغوریانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
باید آز ریشه خشک کرد چهارملیارد دلار رقم کوچکی نیست که دولت از این مبلغ بی خ بر باشد شاید ا گر نزدیک انتخابات نبود همچنان باقی می ماند کی باورمی کند این اختلاس کاره یک نفراست بایدریشه این فسادرادراوردبازندانی کردن رعیس شرکت ی ا اعدام مشکل حل نمی ش ودولت مقصر که چنین مبلغ هنگفتی را برای یک شرکت وارداتی اگر به اندازه چای زعفران بود بازهم پول زیادی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
بااین خبرها روز به روز نسبت به آینده کشور ناامید میشیم،نظام باید تدبیری بیاندیشد،روز به روز اوضاع ملت بد،اوضاع اونایی که خودشون را از ملت جدا کردن بهتر میشه،وقتی یکی میبره حتما یکی هم میبازه،این قانون بازیه،وقتی راه چاره را اشتباه ترسیم کنیم،به جای بازدارندگی معکوس عمل میکنه،خدا کنه عمدا نباشه
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
1
محاکمه فوری وپخش زنده دادگاه......تنها راه
ایران من
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
تا بوده ما خبر های فساد شنیدیم ، هر بار گنده تر از فساد قبلی ... چرا باید قانون اجازه ی دسترسی هر فردی رو به راحتی به بیت المال رو بده؟؟؟ از قانون گذار تا مجری قانون باید پاسخگو ی این حجم از فساد رو بدن.
ایران من
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
تا بوده ما خبر های فساد شنیدیم ، هر بار گنده تر از فساد قبلی ... چرا باید قانون اجازه ی دسترسی هر فردی رو به راحتی به بیت المال رو بده؟؟؟ از قانون گذار تا مجری قانون باید پاسخگو ی این حجم از فساد رو بدن.
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
مسعولین محترم یا یکی از بچه‌ای اینا مردم که نمی تونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
1
هرزمان یکماه که جناب اژه‌ای زمان وزارت اطلاعات بودند واین مدت رو ذکر کردن که خاوری رو ما با کل مبلغ که برده برمیگرده این هم. بر میگرده هنوز اون یکماه برای آقایون نشده ولی برای مردم ما فکر کنم 10سال گذشت ولی یکماه نیامد
محمد رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
اینکه مردم روز به روز ناامیدتر و مآیوس تر میشوند برای همین است چون یک نفر اعدام میشود و سر نخهای اصلی به کارشان ادامه میدهند
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
مبلغ اختلاس شده را از صندوق تامین اجتماعی بردارید و 5سال دیگر به طول خدمت برای بازنشستگی اضافه کنید
خدادادکولیوند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
متاسفانه دردولتهای ماهیچکدام نتوانستندجلوی فسادرابگیرند دلیل براین است یاکننده اداره کردن کشوریست یاخدای نخواست ازاین فسادهابیخبرنیستندازاغازدولت سیزدهم من دنبال صدمیلیون وام هستم اماتآبه امروزمون نشدم چون بازنشسته شهرداری تهران هستم والان خودم وهمسرم هرماه سه میلیون دارو می‌خریم چراباید دردولت مردمی اینهمه بی‌عدالتی باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
در ایران هرکجا یک فساد بزرگ رخ بدهد قطعا یک مسئول بزرگ دولتی پشت آن است. وزارت سمت فساد ترین وزارت خانه درایران بوده و هست .من و شما اگر دریک جاده دورافتاده یک دکه بزنیم ظرف یک ساعت میان بالا سرمون. اگر بخواهیم ده میلیون تومان ا ز بانک وام بگیرم .انقدر سخت میگیرند ‌در انتها می‌گویند دوتا ضامن کسر از حقوق باید بیاوری وقتی ضامن آوردی مبلغ یک میلیون آنرا کم میکنند وقتی بپرسی چرا کم شده می‌گویند وام را بیمه کردیم که اگه ضامن ها مردند بیمه پول را پس بدهد.اینجا ایران است سرزمین مردان انقلابی و مسولین خیلی دلسوز ‌.مردان خداترس ‌
مردمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
مگردراین سالهابااین همه فسادودزدی چه شده یک بدبخت محکوم رابادادن پول به خانواده اش ورضایتش مفسداعلام واعدام میکنند.والااگرسرمارزده شودقطعاازبین میرودولی همه میدانیم که مارافعی شده وفقط مامولکهای بی نواازبین میروند. وقابل علاج نیست.
من خاک وطنم
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
این مقدار مصرف مال ۵سال پیشه،ولی دو سال هست به خاطر مصرف قهوه ،مصرف چای خیلی کم شده،یعنی بیشتر از این حرفها خورده و چای وارد نکرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
هردم بری ازین باغ میرسد
محمدرضا سیستانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
، البته اختراعی دیگر به جز رفع آلودگی هوا هم در ایران به ثبت طرح صنعتی رسیده که مشکل ترافیک، مصرف بالای بنزین،جای کم کم برای پارکینگ و ... را حل کرده که متاسفانه یک هزار تومان هم از آن حمایت نشده با وجود اینکه دارای جواز تاسیس هم می باشد با تایپ کلمات ( موج مخترع اصفهانی ) در گوگل به آن پی ببرید .
ناشناس
Italy
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
این سئوال وازدولت فهیمه وازافتخارات مسئولین و قوه قضائیه.بکنیدانها همه اختلاس گرها و رشوه بگیرا رامیشناسند
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
شما که تعداد خانه های خالی مردم را میدونید چند تاست و به اداره مالیاتی معرفی میکنید چرا این حجم از اختلاصپرا متوجه نشدید کار از اساس مشکل دارد.خدا به داد مردم برسد.
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
1
0
بالاخره برخلاف عنوان تیتر در متن گزارش ننوشتید رحیمی کیست چه مدرک و چه سابقه ای دارد به کجا وصل است، پشتیبان یاپشتیبانانش کیست، و چطور این همه پول را دریافت کرده و آن را در بازار فروخته و حالا پول ها کجاست؟؟؟؟؟!!!!!!؟؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
اکبر رحیمی هم مثل بابک زنجانی خاوری صدهاناگفته
ف.د
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
اگر هیچ حادثه ای نباشه . چند سال دیگه زنده هستید ؟ به فکر آیندگان هستید یا نه.؟ وقتی شما برای صد سال زندگیتو تنظیم می‌کنی و آینده ای را اصلا نمیسازبش چه اهمیتی داره پول کجا بره . نه ازدواجی نه فرزندی نه برنامه ای . شما بیا و زندگیت رو برای ۳۰ سال دیگه نهایت تصور کن تمام این دارایی اگه وارث نداشته باشی به دولت میرسه . دولتی که اینطوری پول به دست بیاره هرکسی را درون خودش راه نمی‌دهد. و وقتی میبینه نمونده نیروی خبره بیسواد راه میده چون اگر هر کاری به محض ورود به فکر ابرو بردن باشه همین میشه. خودشونو جدا از مردم میبینن و مردم رو تشنه به خونشون . راه دیگه ای نمیمانه مگر اینکه هردو به هم وفادار بشن.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
1
فقط فقط راه مقابله با فساد اقتصادی اعدام مفسد میباشد حالا هرکه میخواهد باشد. با اینکار فساد پایان میابد
عبدالله خدابنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
همه اش تقصیر عوامل رژیم فاسد شاهنشاهی واذناب خونخوارش وتعدادی عنصرمعلوم الحال ومجهول الهویه ومشکوک التابعه ازرژیم بعثی صهیونیستی عراق واسرائیل غاصب میباشند،ضمنا ردپای منافقین مزدورغرب و آمریکای جهانخوارنیزدراین پرونده مشهوداست
گل اقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
1
1
چرا در کشوری که اینقدر دم از عدالت و خدا و پیامبر می زنند و این همه مراسمات مذهبی برگزار می‌شود ایران اینقدر فساد زیاد هست ؟
آیا خود این همه فساد یکی از دلایلش تحریم نیست؟
آیا اینها همان کاسبان تحریم نیستند؟
آیا بخشی از تحریم کار افراد و نهاد ها و ارکان های با نفوذ در کشور برای رسیدن به چنین پولهایی نیست ؟
چرا فقط تو ایران اینجوره؟
چرا در اینجور فسادها با گرفتن یکنفر سریع سر و ته موضوع را می بندمد؟
آیا علت این همه فساد در دولت‌ها پیشین و....الان بکار گیری افراد سفارش شده در وزارتخانه ها نیستمد؟
آیا واقعا دیگه کافی نیست؟
چرا سیستم قضایی و دستگاه‌های نظارتی اینقدر با چنین قضایایی ضعیف بر خورد میکنند؟
چرا تا آخرین نفر اموالشان مصادره و زندانی طویل المدت نمی شوند ؟
چرا؟
واقعاچرا؟
البته این فساد در بحث احتکار و گران کردن خودرو درسیستم یکپارچه مشهود است اما نمی دانم چرا برخورد نمی شود؟
رضا
Germany
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
1
0
دوستان بدانید ۹۹ درصد از ارز تخصیص یافته به شرکت دبش در سال ۴۰۱ و در دولت رییسی بود یعنی سه میلیارد و و سیصد چهل میلیون دلار در دولت رییسی و در دولت روحانی جمعا در سال ۹۸ و ۹۹ فقط سی و پنج میلیون دلار به این شرکت دادن. پس دولت رییسی و آقای ساداتی نژاد وزیر جهاد و مجموعه وزارت جهاد دولت رییسی مقصر اصلی هستند ولی در هر صورت ساختار فساد زا باید اصلاح شود .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
1
0
ولش کنید اشکال نداره یه خورده اختلاس کرده دیگه ، عوض تتلو رو اعدام کنید اگه اون نبود این کافرهای اختلاسگر به وجود نمی اومدن
بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
1
بالاخره خوردین یه آبم روش حالا چه دولت قبل چه دولت بعد بجای این افراد باید رئیس جمهور و وزرا دولت ورئیس بازرسی وقوه قضاییه که کوتاهی کردند رو محاکمه کنید تا بقیه سر جاشون بشینند انشالله امام زمان زودتر بیایندو همه خیانتکارارو از یک کنار گردن بزنند و دستچین نکنند با امید آن روز. صلوات
ناشناس
United States of America
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
1
1
واگر جایی رو بدون فساد پیدا کردید باید حیرت کنیدفقط زمانی گند یکی از این بخور بخور ها در میاد که دیگری سهمش رو نگرفته باشهد
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
1
2
ایران خودش صادرکننده چای هست به چه علتی این مقدار ارز برای چای که نیاز نیست داده شده ؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
1
حرف اضافی نزن بگو سر نخ اصلی به کدام مسئول وصل می‌باشد رو نام ببر نو حتی نمی‌توانی حدس بزنی همین الان شلوارتو خیس کردی از ترس بگو سرنخش کیه و از کجا داره ساپورت میشه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
1
اکبر طبری اکبر رحیمی شیطان اکبر
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
0
چرا در کشورهای خارجی این همه فساد نیست چرا
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
1
تنها این مورد نیست کشور ما این گونه است بعد از مدتی یک نفر دیگر را خوهند گفت سریال تما نشدنی مردم به نظام بدبین می شوند همین است کشور ما پیشرفت نمی کند
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
1
1
درتمام این مدت این فسادعظیم زیرنظر مدیریت جناب آقای رئیسی به عنوان پرچمدار مبارزه بافساددردوران ریاست قوه قضائیه وبعدازآن نیزدرمدیریت اجرائی کشور باپازل وزارت صمت .کشاورزی .بانک مرکزی.کمرکات ونهادهای زیرمجموع الی برکت ا...درخوان گسترده اساتید دولت سیزدهم شکوفا گشته چشم سیدما روشن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
بد بخت ملت نمی‌دانند به که و چه باید اعتماد کرد جز به خدا
لشنی زند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
وقتی که یک کارگر الان حقوق ۶ میلیون میگیرد،یک کارگر در همان دستگاه ۱۸ میلیون حقوق میگیرد،وقتی که حقوق با تورم سازگاری ندارد،من هم که باشم مجبور میشوم‌اختلاس بکنم،چون متاسفانه حق کارگر با حق یک شخص پارتی دار هیچ وقت عدالت برقرار نمیشود؟چرا الان کشور ما بدترین شرایط اقتصادی جنگ داخلی بسر میبرد؟چون نمیدانم کاری های وزیر کار،،،،،،،،الان تمام بازنشستگان مشغول کار هستند؟چراچون جوان ایرانی امید به زندگی را ۱۰ درصد میداند،الان حقوق ودستمزد برای ۳۰ ستل قبل است نه الان
حمید احمدی
Germany
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
ایشان مشتری بانک ملت چ ولیعصر بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
یه دیوونه که اسم خودشم بلد نیست بنویسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
اگرسرمایه‌سران‌کشوررابرسی‌کنی‌ازاول‌انقلاب‌تابه‌امروزجزخیانت‌به‌خون‌شهداچیزدیگری‌‌نبوده‌است‌کشورکلان‌رهااست‌درفساد رقابت‌تنگاتنگ‌وجودداردتمام‌قوانین‌علیه‌مردم‌فقیرند‌روزبه‌روز فقیر‌فقیرترمیشودوسرمایه‌داردرسایه‌مسئولین‌فاسدسرمایه‌دارتر میشود
مهدوی نیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
مگه میشه آدم بدون پشتوانه قوی این اختلاس بزرگ رو انجام بده
ناشناس
United States of America
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
اونوقت یک کارگربرای وام ۵۰میلیون تومانی بایددونفرضامن کارمندودوبرابروام چک وسفته وکلی بدبختی بیاره وچندماه توی نوبت باشه این هم از عدالت
ش پوراحمدی
Germany
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
آیا بهترازاینهم به مفسدین اقتصادی کشورمیشدچراغ سبزنشان داد که راه برایشان بازواتوبان است.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
حتما دست شبطان بزرگ امریکای جنایتکار تو کار بوده
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
0
0
وقتی حکومتی فامیلی باشد تهش همینه تعجبی ندارد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
0
0
یکی پیدانشد همین قیمت دلارآزادکنه .جلوی دزدی روازدم بگیره .مردم خلاص کنه .عمدادونرخی میکنن بتونن دزدی کنن.خداازتون نگذره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
0
ماهی از سر می گنده توی این کشور چی سر جاشه.....دیگه تعجبی نداره ...هر روز یه ماجرایی... خود کرده رو تدبیر نیست!!!
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
0
یک سفره ای پهن شده،دارند میخورند و پشت به مردم کرده اند.آه و ناله فقیران و بدبخت ها روزی دمار از روزگار شما در میاره.
حسنی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
0
اصلا چای دبش مگر چقدر برند پرمصرف در میان خانواده است ؟!
متاسفانه بروکراسی هزارخان ومراکز متعدد و دستان دنبال سوء استفاده زیاد است
کشور های چون ایران فقط نیاز به یک حکومت مقتدر نیازدارد. حکومت جمهوری بدردامثال مردم ایران نمیخورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
0
0
اینهاباانهایی که یازده نفرازبجه هایی مردم رابه شهادت رسانندنددرسیستان دستشان دریک کاسه است حتی اینهاجرمشان ازانهازیاداست ملهدهایی بی دین مال مردم خور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
0
بادرود ریشه اصلی دزدی چای کیست، میدانیم مدیر عامل ووو... داستانی بیش نیست اصل به کجا وصله، لطفا از دید رسانه که باید مردم را اگاه از فساد ووو کند لطفا توضیع دهید
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
0
اکبر رحیمی حتماً باید اعدام شود
ناشناس
Bulgaria
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
0
0
سلام.
عالیجنابانی که می‌گویید ریشه ی این فساد از سال ۹۸ بوده .... و به دولت روحانی بر می گردد !
در دولت روحانی سال ۹۸ حدود ۲ تا ۳ میلیون دلار و در سال ۹۹، ۲۱ میلیون دلار ارز تخصیص داده شد! سر جمع چیزی حدود ۲۴.۵ میلیون دلار طبق اعلان رسمی رئیس قوه ی قضائیه!
خوب در کجای این حجم از ارز تخصیصی نا چیز و معقول و متعارف نشانه ای و رگه ای از
فساد و خلاف وجود داره ؟! درحالیکه در سال ۱۴۰۰ و ا۴۰۱، ۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون دلار داده شده !
۳ میلیارد به کنار !
خود ِ ۳۴۵ میلیون دلاری که در دولت انقلابی ؟!!!!! داده شده را در کنار ۲۴.۵ میلیون دلار دولت خائن؟!!! روحانی بگذارید و مقایسه کنید !
و واقعاً باز هم فکر می کنید در دولت روحانی اساساً خبط و خطایی صورت گرفته؟!

ببخشید یک جو تقوا برای خودتان آرزو کنید و یک جو شعور برای مخاطبین قائل شوید !
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->