بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

مصدومیت، ترمز یلی را کشید!

  • کد خبر: ۱۹۸۶۸۸
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
مصدومیت، ترمز یلی را کشید!
درباره کاپیتان و بهترین بازیکن تیم نیان که تا پایان نیم‌فصل از تیم دور است.

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر والیبال ایران، امروز از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود و نماینده مشهد باید در رامسر به مصاف هورسان این شهر برود. نیان‌الکترونیک در حالی پا به این بازی خواهد گذاشت که در مکان دهم جدول است و هورسان میزبان با شش پیروزی در رتبه چهارم ایستاده است. نیانی‌ها همچون بازی هفته قبل کاپیتان خود، پوریا یلی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

شاگردان حامد صمدی که بعد از چند هفته ماراتن سنگین، به بازی‌های نسبتا آسان‌تر خود رسیدند، در مسیر هشت هفته ابتدایی کاپیتانی باتجربه را در کنار خود داشتند که به روایت آمار و ارقام سایت فدراسیون والیبال، توانسته بود عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود بر جا بگذارد. پوریا یلی، بازیکن خراسانی نیان که از معدود بومی‌های این تیم است در طول هشت هفته ابتدایی و پیش از مصدومیتش نه‌تن‌ها بهترین بازیکن تیمش بود؛ بلکه توانسته بود در میان برترین‌های لیگ هم نام خود را به ثبت برساند. این گزارش اشاره‌ای دارد به آمار و ارقام عملکرد یلی در نیان و مشکلاتی که تیم مشهد در نبود این بازیکن خواهد داشت.

سومین بازیکن امتیازآور لیگ

پوریا یلی که به‌عنوان بازیکن پشت خط‌زن، شانس بسیاری برای کسب امتیاز در حملات تیمش دارد، در طول فصل تا پایان هفته هشتم جزو سه بازیکن برتر در این زمینه بوده است. یلی توانسته ۱۳۰ امتیاز برای تیمش، چه در حمله و چه دفاع و حتی سرویس کسب کند و از این حیث به‌عنوان سومین بازیکن برتر لیگ برتر به حساب می‌آید. دو نفر بالاتر از یلی در این فهرست، نیازی از شهرداری گنبد و صداقت از پاس گرگان هستند که به‌ترتیب توانستند ۱۷۲ و ۱۳۷ امتیاز کسب کنند.

پوریا، فراتر از دستان مدافعان

ستاره خراسانی نیان‌الکترونیک در حمله و در اسپک، یکی از بهترین‌های لیگ بوده است. او در میان بهترین مهاجمان لیگ برتر رتبه دوم را دارد. یلی ۱۱۱ امتیاز را از حمله برای نیان به دست آورده است و در جایگاه دوم این بخش قرار دارد. نیازی از شهرداری گنبد با ثبت ۱۵۴ امتیاز بهترین بازیکن در میان مهاجمان لیگ برتر بوده و شاه‌علی از ایفاسرام اردکان با کسب ۱۰۴ امتیاز، بعد از یلی در جایگاه سوم ایستاده است.

فاصله کم تا بهترین سرویس‌زنندگان

کاپیتان نیان‌الکترونیک در بخش سرویس عملکرد چندان خوبی نداشته است، اما این موضوع حکایت از کار سختش برای رسیدن به بهترین عملکرد در این بخش دارد. یلی پنج سرویس منجر به امتیاز مستقیم داشته و در جایگاه پانزدهم جدول بهترین‌ها ایستاده است. البته نفر دوم و سوم این فهرست فقط ۱۰ سرویس موفق مستقیم داشته‌اند که به‌ترتیب فرهادی از پیکان و شاه‌علی از ایفاسرام هستند. نفر اول این فهرست با اختلاف بسیار زیاد صداقت از پاس گرگان است که ۲۵ سرویس موفق منجر به امتیاز مستقیم داشته است!

دوری ۳ هفته‌ای یلی از نیان

حالا پوریا یلی، پشت خط‌زن نیان الکترونیک و کاپیتان این تیم به‌دلیل مصدومیتی که از ناحیه مچ برای او اتفاق افتاد، رقابت‌های تیمش را تا نیم‌فصل از دست خواهد داد. مهرداد سعادت‌مهر، تراپیست تیم نیان، درباره مصدومیت یلی می‌گوید: پیچ‌خوردگی مچ پای یلی به‌گونه‌ای بود که امکان حضور در مسابقه این هفته را نداشت و پس از معاینات تکمیلی مشخص شد که ایشان در دیدار بعدی مقابل هورسان رامسر هم نمی‌تواند حاضر باشد.

وی افزود: پروتکل درمان مچ پا حدود چهارده‌روز است و در تلاش هستیم با تکمیل فرایند درمان، کاپیتان نیان با آمادگی ۱۰۰درصدی در دیدار مقابل شهرداری ارومیه به میدان برود.
جالب آنکه نیان محمد هشتوار پشت خط‌زن دومش را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و حامد صمدی مجبور است در بازی‌های پیش‌رو از پشت خط‌زن سوم خود، مختاری‌فر، بهره بگیرد.

یلی در اندیشه بازگشت به تیم ملی

مهاجم بیست‌وچهارساله نیان الکترونیک، اگرچه کاپیتان و باتجربه‌ترین فرد این تیم به حساب می‌آید، اما چنان‌که سن‌وسالش می‌گوید هنوز در ابتدای راه است و دوری یکی دو سالی از تیم ملی نباید او را نگران کند. یلی با عملکرد درخشانش در لیگ برتر امسال می‌تواند امیدوار باشد تا سرمربی آینده تیم ملی که هنوز مشخص نشده، باری دیگر او را به تیم ملی دعوت کند و شاید این مهم‌ترین انگیزه برایش باشد که مسیر بهبود از این مصدومیت را هر چه سریع‌تر طی کند.

یلی در بیست‌وچهار سالگی تجربه خوبی از بازی در تیم‌هایی، چون پیکان، شهرداری ارومیه و ایفاسرام اردکان در لیگ برتر دارد و امسال هم در نیان آقایی می‌کند. او در تمام رده‌های سنی تیم ملی از نوجوانان و جوانان گرفته تا حتی بزرگ‌سالان بازی کرده و بسیار امیدوار است که به تیم ملی برگردد. او یک طلا و یک نقره جام ملت‌های آسیا را هم با تیم ملی والیبال بزرگ‌سالان کشورمان در کارنامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->