ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس سازمان برنامه: منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۹۷۶۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
  • ۱
رئیس سازمان برنامه: منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در مورد مستمری بگیران کمیته امداد، سازمان بهزیستی و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان سقف اعتبارات مورد نیاز در مرحله اول ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ما عرض کردیم این منابع را تامین خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز داوود منظور در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: برخی از دوستان در جلسه امروز فرمودند وضعیت اعتبارات بخش بهداشت و درمان چه می‌شود و برخی دوستان دیگر نیز نگران پرداخت همسان سازی بازنشستگان بودند.

وی افزود: مسئله این است که ما نیز به این موارد در لایحه بودجه توجه داشته ایم منتها نمی‌توانستیم در این مرحله وارد این مسائل بشویم و درباره مصارف اطلاعاتی را قید کنیم. ما در سقف منابعی که تصویب می‌کنیم حتما مصارفی که با رویکرد برنامه هفتم بوده تنظیم می‌کنیم و خود را مقید می‌دانیم تا برنامه هفتم را عینا در بخش مصارف لایحه بودجه بیاوریم.

منظور، خاطرنشان کرد: در مورد مستمری بگیران کمیته امداد، سازمان بهزیستی و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان سقف اعتبارات مورد نیاز در مرحله اول ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ما عرض کردیم این منابع را تامین خواهیم کرد؛ بنابراین سقف بودجه را شما تصویب می‌فرمایید و هرگونه اصلاح را در مرحله رسیدگی به جزئیات اعمال خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: رای دادن به کلیات لایحه بودجه یعنی شروع به دریافت پیشنهادات نمایندگان هم در بخش منابع و هم در بخش مصارف که در مرحله دوم بررسی لایحه بودجه خواهد بود. ما تا یک ماه آینده که انشاالله قسمت اول بررسی لایحه بودجه انجام می‌شود، بخش دوم لایحه را نیز آماده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برخی از دوستان نسبت به اقلام درآمدی لایحه بودجه از جمله در حوزه مالیات نگرانی‌هایی داشتند، خاطرنشان کرد: در این رابطه اولا بخشی از این افزایش مالیاتی به جهت افزایش ظرفیت‌های مالیاتی جدیدی است که ساماندهی معافیت‌های مالیاتی و مقابله با فرار‌های مالیاتی ایجاد خواهد کرد که در برنامه هفتم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.

منظور ادامه داد: شرکت‌های معدنی که تا امسال از یک معافیت خود ساخته‌ای استفاده می‌کردند با مصوبه‌ای که شما در مجلس داشتید باید مالیات خود را بدهند و معافیت‌های آن‌ها حذف می‌شود. فلان شرکت فولادی بزرگ که چند ۱۰ میلیارد تومان سود می‌سازد چرا باید معاف از مالیات باشد. از محل حذف معافیت‌های مالیاتی این شرکت‌ها ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید برای دولت بدست می‌آید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شناسایی درآمد و جریان مالی دانه درشت‌ها یکی دیگر از مصوباتی بوده که شما در برنامه هفتم به خوبی در نظر داشتید و ما بر همین اساس در لایحه بودجه سال آینده به دنبال پیاده سازی این مصوبه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما امسال معافیت مشاغل را افزایش محسوسی دادیم. به طوری که درآمد خالص ۷۵ میلیون معاف از مالیات است و بعد از این رقم مشمول مالیات می‌شود. در همین سال جاری بیش از ۲ میلیون مودی مالیاتی، مالیاتشان صفر بوده است و معاف از مالیات بوده اند. امسال ما حدود ۳۹ درصد تورم داریم. سود تمام بنگاه‌ها بدون اینکه هیچ کاری کرده باشند خود به خود با افزایش تورم، افزایش پیدا کرده است و طبیعتاً مالیات آن‌ها نیز به همین اندازه ۳۹ درصدی افزایش پیدا می‌کند. مالیات ارزش افزوده بر اساس قیمت است. وقتی ما ۳۹ درصد تورم داریم خود به خود مالیات بر ارزش افزوده نیز به همان اندازه و متناسب با افزایش تورم افزایش می‌یابد؛ بنابراین اجحاف و فشار جدیدی به کسی وارد نمی‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
0
یک عدد از خدا بی خبر هستید آقای منظور
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->