هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد
سرخط خبرها

انصارالله از هدف قرار دادن یک کشتی اسرائیلی دیگر خبر داد

  • کد خبر: ۱۹۹۷۶۵
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
انصارالله از هدف قرار دادن یک کشتی اسرائیلی دیگر خبر داد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله به کشتی نروژی که در حال حمل مواد نفتی به سمت سرزمین های اشغالی حرکت می کرد را تایید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک عملیات نظامی علیه کشتی نروژی «استریندا» انجام داد.

در این بیانیه آمده است که این کشتی بار نفتی داشت و به سمت رژیم صهیونیستی درحال حرکت بود و با موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: در دو روز گذشته موفق شدیم از عبور تعدادی کشتی ممانعت کنیم که به هشدار‌های ما عمل کردند و کشتی نروژی نیز اگر به هشدار‌ها گوش می‌داد مورد هدف قرار نمی‌گرفت، اما خدمه کشتی به هشدار‌ها توجهی نکرد و ما بی شک هر کشتی که با بیانیه‌های قبلی ما مخالفت کند هدف قرار خواهیم داد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تا زمانی که غذا و دارو و نیاز‌های دیگر به برادرانمان در غزه نرسد، ما در دریای سرخ و دریای عرب به هدف قرار دادن تمام کشتی‌ها از هر کشوری که به سمت بنادر صهیونیستی حرکت می‌کنند ادامه خواهیم داد.

پیش از این فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) امروز در بیانیه‌ای مدعی شد که پرتاب موشک کروز از مناطق تحت کنترل انصارالله یمن در تنگه باب المندب به آتش سوزی و خسارت یک شناور تجاری منجر شد هر چند که در این واقعه به کسی آسیبی نرسید.

خبرگزاری رویترز به نقل از این بیانیه نوشت: در زمان این حمله هیچ کشتی آمریکایی در آن نزدیکی نبود، اما ناوشکن میسون (MASON) به درخواست کمک نفتکش ام تی استریندا (STRINDA) پاسخ داد و اکنون مشغول کمک رسانی است.

رویترز به نقل از منابع آگاه آمریکایی نوشت که حمله مذکور ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ (۰۰:۳۰ نیمه شب به وقت تهران) در ۱۱۱ کیلومتری شمال تنگه باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عمان مرتبط می‌کند، رخ داد.

این شناور با پرچم نروژ و در تملک شرکت نروژی موینکل (Mowinckel) فعالیت کرده و روغن گیاهی و سوخت زیستی را از مالزی بار زده و در حال حرکت به سوی سرزمین‌های اشغالی بود.

پیشتر نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، در صورتی که کمک‌های غذایی و دارویی به غزه نرسد از عبور و مرور کشتی‌های صهیونیستی یا به مقصد فلسطین اشغالی جلوگیری خواهد کرد.

در جنگ غزه رژیم صهیونیستی با هیچ دولتی طرف نشد، بلکه چهار گروه مقاومت فلسطین، حزب الله لبنان، مقاومت یمن و گروه‌های مقاومت عراق البته آنهم به طور محدود وارد نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی شدند و توانستند به دستاورد‌های بزرگی دست یابند، دستاورد‌هایی که هرگز از خاطر سران تل آویو پاک نخواهد شد.

در بین گروه‌های مقاومت، اقدام رزمندگانو ارتش یمن با توجه به بُعد مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری با سرزمین‌های اشغالی با شلیک چندین موشک دوربرد و اعزام تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر "ایلات" در جنوب و بندر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی برای نابودی زیرساخت‌های این دو بندر، آزادی خواهان جهان را به تحسین وا داشت.

یکی دیگر از اقدامات کم نظیر رزمندگان یمنی در حمایت از مقاومت فلسطین توقیف کشتی «گلکسی لیدر» متعلق به رژیم صهیونیستی که حامل پنج هزار دستگاه خودروی برقی در روز یک شنبه (۲۸ آبانماه) در دریای سرخ با ۵۲ خدمه و سرنشین بود.

رزمندگان یمنی در چند روز اخیر نیز به چند کشتی دیگر صهیونیست‌ها و یک کشتی جنگی آمریکا در دریای سرخ حمله کرده و این آبراهه را برای رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده اند و خسارت‌های سنگینی به رژیم صهیونیست وارد کرده اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->