میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

بی‌لطفی به هنر خوش‌نویسی و ذوقی که کور می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۹۸۵۴
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
بی‌لطفی به هنر خوش‌نویسی و ذوقی که کور می‌شود
مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی انجمن خوش‌نویسان گفت: ارگان‌های دولتی و خصوصی از هنر و هنرمند حمایت نمی‌کنند و در این بخش اسپانسر وجود ندارد و ذوق هنرمندان کور می‌شود

شهرآرانیوز؛ حسین قائمی، درباره نمایشگاه‌های  خوش‌نویسی در سطح مشهد اظهار کرد: نمایشگاه یاس کبود، کار استاد رضوانی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در نگارخانه رضوان در حال برگزاری است. 

وی افزود: در مشهد، نمایشگاه به صورت معدود برگزار می‌شود. هزینه برگزاری نمایشگاه زیاد بوده و از طرفی استقبال از خرید آثار هنری در مشهد بسیار ضعیف است. 

مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی انجمن خوش‌نویسان بیان کرد: ارگان‌های دولتی و خصوصی از هنر و هنرمند حمایت نمی‌کنند و در این بخش اسپانسر وجود ندارد و ذوق هنرمندان کور می‌شود. 

قائمی تصریح کرد: هنرمندی که اثر خلق کرده و آن را برای نمایشگاه آماده می‌کند و هزینه میلیونی برای اجاره نمایشگاه می‌کند اما هیچ عایدات خاصی برایش ندارد و انگیزه خود را از دست می‌دهد. 

وی افزود: خانم شهرکی و قهرمان از خوش‌نویسان خوب مشهدی هستند که نمایشگاه‌های خود را در تهران برگزار می‌کنند. اگر در نمایشگاه تهران حتی چند اثر یک هنرمند به فروش برسد می‌تواند هزینه‌های نمایشگاه را جبران کند. در مشهد این مورد ضعیف است‌. علتش هم این است که دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری، ارشاد، آستان قدس و...  پای کار نیستند که بخواهند از هنرمندان خوش‌نویس دفاع و حمایت کنند. 

مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی انجمن خوش‌نویسان گفت: اگر امکانات فراهم باشد قطعا به صورت شخصی نمایشگاه برگزار می‌کنم. در گذشته نیز نمایشگاه‌های جمعی و انفرادی زیادی برگزار کردم. سال گذشته با هنرمندانی که در آموزشگاه شخصی خودم در مرحله ممتاز و و فوق ممتاز تعلیم دیدند نمایشگاهی به نام خلوت‌گر قلم برگزار کردم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.  

قائمی خاطرنشان کرد: دیده شدن آثار هنرمندان جوان و نوجوان در سطح شهر و توسط مردم، برای آن‌ها بسیار جذاب بود اما هزینه آن نمایشگاه برای من زیاد بود و هیچ اسپانسری از من حمایت نکرد. در تلاشم که در سال جدید با ارگانی در این زمینه همکاری کرده و نمایشگاهی برگزار کنیم. 

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر قشر هنرمندان جوان در کشور خصوصا مشهد در زمینه خوش‌نویسی  پیشرفت بسیار زیادی کرده‌اند که این از اول انقلاب تا کنون بی‌نظیر است. 

مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی انجمن خوش‌نویسان بیان کرد: در مسابقات بین‌المللی خوش‌نویسی که در کشورهای مصر و ترکیه و مصر برگزار شده می‌توانم به جرئت می‌گویم افراد برتر این مسابقات ایرانی‌ها بودند. 

قائمی گفت: مشهد به عنوان قطب خوش‌نویسی کشور به حساب می‌آید که این باعث افتخار و مسرت برای ما است. این افراد در جاهای مختلف دنیا شناخته می‌شود اما در کشور خصوصا مشهد نادیده گرفته می‌شوند. 

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در برگزاری نمایشگاه‌ها کمک‌کننده است خرید آثار هنری است. چندین سال پیش مجلس قانونی را از درآمد ارگان‌ها و ادارات تصویب کرد که مبلغی را به خرید آثار هنری اختصاص دهند. این اقدام در تهران و سایر شهرها اتفاق افتاده که امیدواریم در مشهد هم این رویکرد اجرایی شود که این امر باعث تشویق و انگیزه برای هنرمندان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->