دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

زلنسکی: هیچ‌کس نمی‌داند جنگ چه زمانی تمام می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۱۰۷۹
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
زلنسکی: هیچ‌کس نمی‌داند جنگ چه زمانی تمام می‌شود
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین آخرین کنفرانس خبری سال ۲۰۲۳ را درحالی برگزار کرد که هنوز چشم‌انداز روشنی برای ادامه کمک‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به این کشور جنگ‌زده وجود ندارد و با آگاهی نسبت به این موضوع تاکید کرد که «هیچکس نمی‌داند جنگ اوکراین چه زمانی به اتمام خواهد رسید.»

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با اینکه جنگ اوکراین به زودی در فوریه سال ۲۰۲۴ وارد دومین سال خود خواهد شد، رئیس‌جمهور این کشور آخرین کنفرانس خبری سال جاری میلادی را با تمرکز بر این جنگ و وضعیت کنونی کشورش برگزار کرد.

براساس آنچه روزنامه گاردین گزارش می‌دهد، ولودیمیر زلنسکی از بسیج نیروهایش تا تعداد ۵۰۰ هزار تن خبر داد.

او در این کنفرانس خبری در کی‌یف با اشاره به موضوع بسیج نیرو‌های اوکراینی عنوان کرد: فرماندهان به دنبال ۴۵۰ هزار الی ۵۰۰ هزار نفر برای بسیج ارتش اوکراین هستند. مسئله حساس و پرهزینه‌ای است. البته به جزئیات بیشتری نیاز دارم تا از این اقدام حمایت کنم و تا همین الان هم ۵۰۰ هزار نیرو در خط مقدم حضور دارند.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه تاکید کرد که بسیج نیرو‌ها در چنین مقیاسی به کمک‌های مالی بیشتری نیاز دارد و «مطمئن» است که آمریکا به اوکراین «خیانت نخواهد کرد.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا جنگ با روسیه در سال آینده میلادی تمام خواهد شد یا خیر، گفت: هیچکس جواب را نمی‌داند. حتی فرماندهان یا شرکای غربی ما که می‌گویند این جنگ سال‌ها طول می‌کشد نیز جواب را نمی‌دانند.

دو مسئله کلیدی، کمک‌های ارسالی به اوکراین را با مشکل بزرگی مواجه کرده است. «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان که بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین را وتو کرده و دیگری جمهوری‌خواهان کنگره ایالات متحده که با ارسال کمک‌ها به اوکراین مخالف هستند و معتقدند که این کمک‌ها می‌تواند برای مصارف داخلی خرج شوند. البته انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مشکل دیگری برای اوکراین است و احتمالا با روی کار آمدن یک چهره جمهوری‌خواه مشخص نیست که آینده و سرنوشت اوکراین به چه سمتی پیش خواهد رفت.

ولودیمیر زلنسکی در این کنفرانس خبری عنوان کرد که می‌خواهد گفت‌وگویی را با اوربان جهت «یافتن راه‌حل‌هایی» برای این اختلافات ترتیب دهد و مجددا ابراز امیدواری کرد نسبت به اینکه واشنگتن، کی‌یف را تنها نمی‌گذارد.

علی‌رغم مشکلات مربوطه در میدان نبرد و نگرانی‌ها درباره کمک‌های غربی به کی‌یف، زلنسکی دریای سیاه را به عنوان «داستان موفقیت‌آمیز اخیر» برجسته کرد و افزود: همه می‌توانند درک کنند که ناوگان روسیه از تسلط تقریبا کامل خود در دریای سیاه اوکراین محروم شده است.

رئیس‌جمهور اوکراین در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌بی‌سی مبنی بر اینکه آیا این کشور در آستانه شکست قرار دارد، قاطعانه گفت: «خیر».

طبق گزارش‌ها، ولودیمیر زلنسکی به موضوعات دیگری از جمله اینکه «اوکراین در سال ۲۰۲۴ قادر خواهد بود یک میلیون پهپاد تولید کند» اشاره کرد.

وی هم‌چنین به «روابط کاری» با «والری زالوژنی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین اشاره کرد تا گزارش رسانه‌ها درباره شکاف و اختلاف میانشان را کم‌اهمیت جلوه دهد.

رئیس‌جمهور اوکراین هم‌چنین مذاکرات با روسیه را در حال حاضر امکان‌پذیر نمی‌داند، زیرا به دنبال این است تا «مرز‌های به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی اوکراین از جمله کریمه تماما به اوکراین بازگردد.»

بی‌بی‌سی می‌گوید، طی این کنفرانس خبری زلنسکی به دنبال این بوده تا با اعتماد به نفس صحبت کند، اما هنگامی که گفتگو‌ها به سمت گزارش‌هایی درخصوص فساد قانونگذاران و مقامات دولتی اوکراین سوق پیدا می‌کرد، ظاهرا فضا برای او متشنج می‌شد و با خشم سخن می‌گفت.

شبکه خبری بلومبرگ روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت، همزمان با اینکه بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار کمک به دلیل مناقشات سیاسی در واشنگتن و بروکسل در وضعیت بن‌بست به سر می‌برد، مسائل متعددی زیر علامت سوال هستند؛ از جمله این مسائل می‌توان به این‌ها اشاره کرد که کی‌یف تا چه زمانی می‌تواند علیه نیرو‌های روسی مقابله و از شهر‌های اوکراین، نیروگاه‌ها و بنادر در برابر حملات موشکی روسیه دفاع کند.

این گزارش تاکید کرد: بن‌بست وضعیت کمک‌های آمریکا و اروپا به اوکراین، متحدان این کشور را به فکر چیزی انداخته که از همان روز‌های آغاز جنگ از تصور آن خودداری می‌کردند؛ «اینکه ولادیمیر پوتین شاید پیروز شود.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->