مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود مزار رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در کدام صحن حرم امام رضا(ع) قرار دارد؟ چگونه نماز شب اول قبر یا لیله الدفن بخوانیم؟ آماده‌باش ۱۰ هزار خادم حرم مطهر رضوی در استقبال از پیکر مطهر رئیس جمهور شهید اعلام محدودیت‌های حرم‌مطهر هم‌زمان با مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور شهید مراسم وداع با شهید مالک رحمتی در حرم امام‌ رضا(ع) برگزار می‌شود (۲ خرداد ۱۴۰۳) دولت شهید آیت الله رئیسی برای خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت بزرگ‌مرد اخلاص و خدمت رئیسی از مسیر خدمت خود را به کاروان شهدا رساند دلمان برایت تنگ می‌شود خادم ملت | آذری‌های غیور سنگ‌تمام گذاشتند مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی مشهد برگزار شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | فیلمی قدیمی از سخنرانی شهید رئیسی در جمع زائران پیاده مشهد به کربلا سوگواره شعر خادم الرضا(ع) با حضور ۱۱۰ شاعر و هنرمند کشوری در مشهد برگزار شد امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم
سرخط خبرها

معاون فرهنگی تولیت آستان قدس: برای دست‌یابی به مرجعیت علمی باید در نظریه‌پردازی پیشتاز باشیم

  • کد خبر: ۲۰۱۲۳۷
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
معاون فرهنگی تولیت آستان قدس: برای دست‌یابی به مرجعیت علمی باید در نظریه‌پردازی پیشتاز باشیم
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برای اینکه به مرجعیت علمی برسیم باید تولید علم کنیم و پیشتاز در نظریه‌پردازی باشیم تا آنجا که جهانیان برای آموختن زبان فارسی در راستای ترجمه آثار علمی فارسی اهمیت قائل شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالحمید طالبی در اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) و علوم روز که در دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، عنوان کرد: آنچه وظیفه ماست رجوع به این خاندان و محور قرار دادن قرآن است و اهل بیت (ع) است، آنچه را این بزرگواران در وجود خود ذخیره کرده‌اند نشئأت گرفته از دانش بی‌پایان الهی است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: رهبری در حکم تولیت آستان قدس فرموده‌اند که آستان قدس دارای ظرفیت زیادی است که می‌تواند در فضای کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند، لذا شایسته است با کمک خبرگان فرهنگی از این ظرفیت فرهنگی عظیم برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) و رسیدن به مرجعیت علمی استفاده شود.

وی گفت: برای اینکه به مرجعیت علمی برسیم باید تولید علم کنیم و پیشتاز در نظریه‌پردازی باشیم تا آنجا که جهانیان برای آموختن زبان فارسی در راستای ترجمه آثار علمی فارسی اهمیت قائل شوند.

وی تصریح کرد: اگر به مرجعیت علمی رسیدیم مبنای قدرت بین‌المللی خواهیم بود و وقتی به این جایگاه رسیدیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی دست خواهیم یافت و راه رسیدن به این جایگاه همانطور که حضرت فرمودند این است که علوم ما را بیاموزد و به دیگران آموزش دهند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: این آموختن تا رسیدن به مرز‌های علم است، لذا در این خصوص ضروریست که نگاهی جریان‌ساز و عمیق با تأسی از سیره عالم آل محمد داشت و با رویکرد جهاد خستگی ناپذیر در این عرصه مرجعیت علمی را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: تبیین هدفمند محاسن کلام اهل بیت (ع) در حوزه خبرگان علمی و فرهنگی زمینه‌ساز رسیدن به مرجعیت علمی است. اگر در سطح بین‌المللی کلام أهل بیت (ع) را تبیین کنیم در حقیقت این مرجعیت علمی تحقق خواهد یافت و مبنای وحدت جهان اسلام محقق خواهد شد.

طالبی ابراز کرد: عرضه مسائل و نیاز‌های انسان معاصر به معارف أهل بیت (ع) و یک کار عمیق علمی و فرهنگی ایجاد مرجعیت علمی را فراهم می‌کند و بارگاه منور رضوی می‌تواند با یک نگاه ملی و بین‌المللی تبدیل به یک ظرفیت عظیم برای مرجعیت علمی شود که این نیز حمایت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی را می‌طلبد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: اگر در قانون هفتم یک بند برای زیارت قرار دهیم بسیار خوب است. اگر نگاه ما به زیارت، زیارت متعالی باشد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد. با نگاهی به تجربه‌های عملی در پاییز تلخ سال گذشته که با ظرفیت معنوی حضرت رضا (ع) بسیاری از بحران‌ها حل شد و بسیاری از جوانان که دچار غفلت شده بودند در دامن مهربان حضرت تغییر پیدا کردند.

وی اضافه کرد: حمایت از حلقه‌های میانی فرهنگی می‌تواند زمینه تبیین محاسن کلام أهل بیت (ع) را فراهم کند. همچنین در خصوص جشنواره صنایع خلاق فرهنگی همکاری‌ها را آغاز کردیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: بر اساس فرمایش تولیت آستان قدس رضوی شهر حضرت رضا (ع) باید شهر گفتگو باشد، چرا که امام رضا (ع) امام گفتگو بودند.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه خادمیاران علمی حضرت رضا (ع) در سال گذشته گفت: در این راستا خیل عظیمی از استادان دانشگاه در حوزه علمی می‌توانند به عنوان خادم علمی حضرت رضا (ع) در شهر خود خدمت کنند و این امکان فراهم شده که یک حرکت شبکه‌ای در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->