سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

فرهنگ شهر مشهد باید فرهنگ رضوی باشد

  • کد خبر: ۲۰۱۲۹۳
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
فرهنگ شهر مشهد باید فرهنگ رضوی باشد
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فرهنگ شهر مشهد، باید فرهنگ رضوی باشد و ویژگی‌های ایشان در شهر دیده و لحاظ شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان در نشست تخصصی مدیران رسانه با عنوان «نقش رسانه در هویت شهر» که صبح امروز، ۳۰ آذر ۱۴۰۲، در ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هویت شهر امام رضا علیه السلام از حیث فلسفه وجودی پررنگ است و بر هیچ‌کس این امر پوشیده نیست؛ مشهد در قیاس با دیار سربداران و یا ترشیز بزرگ، جوان‌تر است اما به سرعت توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد که علت آن نیز وجود مضجع نورانی امام هشتم در این شهر است.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان تصریح کرد: در بقای این شهر نیز باید فلسفه وجودی آن دیده شود؛ فرهنگ شهر مشهد، باید فرهنگ رضوی باشد و ویژگی‌های ایشان در شهر دیده و لحاظ شود؛ نشان مشهد نیز متعلق به افرادی است که سهمی در این منظومه وجودی و بقای آن داشته باشند.

وی افزود: نظرات زیادی برای انتخاب روز ملّی مشهد مطرح شد و روزهای بسیاری را در این خصوص پیشنهاد دادند؛ در بین تمامی نظرات یک اتفاق مغفول بود و آن اتفاق، یکشنبه خونین مشهد بود و برهمین اساس تصمیم گرفتیم تا ده دی ماه به عنوان روزملی مشهد معرفی شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->