کشته‌شدن سه نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه | شمار کشته‌های تل‌آویو به ۱۱ تن رسید خانواده اسرا: نتانیاهو تبادل اسراء را بپذیرد | جان اسرا درخطر است واکنش نتانیاهو و سران اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی رژیم صهیونیستی در رفح ارتش یمن دو کشتی عازم اسرائیل را غرق کرد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) قاضی‌زاده هاشمی در میزگرد اقتصادی: خط فقر مطلق را اصلاح می‌کنیم | پیش‌بینی نظام جبران پورمحمدی: برنامه ششم زیر ۳۰ درصد اجرا شده است + فیلم دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه یورش پلیس سوئد به تجمع حامیان فلسطین در استکهلم نحوه هلاکت ۸ نظامی اسرائیلی به روایت رسانه‌های عبری واکنش روسیه به بسته جدید تحریمی انگلیس حمید نوری کیست؟+بیوگرافی زلنسکی: برای پایان جنگ، به مسکو پیشنهاد مورد توافق بین‌المللی ارائه می‌دهیم الحوثی: پیام حج، کمک «صادقانه» به ملت فلسطین است حمله موشکی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی + فیلم «کامالا هریس» از اعطای کمک ۱.۵ میلیاردی آمریکا به اوکراین خبر داد پورمحمدی: مشی نظام تحمل و مدارا بود | آن‌ها خشونت را شروع کردند پزشکیان: صدای اقوام در ریاست‌جمهوری خواهم بود اذعان ارتش رژیم اسرائیل به هلاکت ۸ نظامی صهیونیست در رفح جلیلی: حجاب و فیلترینگ، پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی + فیلم سرایا القدس کوادکوپتر رژیم صهیونیستی را ساقط کرد
سرخط خبرها

حماس: تل‌آویو پیشنهاد واضحی برای خروج از بحران ندارد

  • کد خبر: ۲۰۱۹۱۶
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
حماس: تل‌آویو پیشنهاد واضحی برای خروج از بحران ندارد
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به تفاوت چشمگیر بین روحیه نیرو‌های مقاومت و نظامیان صهیونیست، گفت که اسرائیل عامل اصلی عدم تداوم آتش‌بس انسانی در غزه است.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد نزال» تأکید کرد که به مصر و قطر گفته‌اند که آتش‌بس و پایان حملات رژیم صهیونیستی، سنگ‌بنای هر گونه توافقی خواهد بود.

نزال با بیان اینکه تل‌آویو، «از طریق رسانه‌ها و بمباران، با ما مذاکره می‌کند»، گفت: اسرائیل تا این لحظه آماده ارائه پیشنهاد روشنی برای خروج از بحران خود نیست».

وضعیت نظامیان اسرائیلی در جنگ زمینی در غزه بحرانی است؛ به نحوی که بخش موسوم توانبخشی در ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد برنامه‌ای را برای کمک به سربازانی آغاز کند که که به خاطر جنگ در غزه؛ از اختلالات روانی رنج می‌برند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز، به نقل از مسئولین حاضر در بخش توانبخشی گزارش داد، گروه‌هایی از پرستاران و روانپزشکانی تشکیل خواهد شد که بتوانند کسانی را درمان کنند که تمایل به خودکشی دارند.

این مسئولان با این اقدام، قصد دارند ارزیابی از سربازانی داشته باشند که از اختلالات روانی رنج می‌برند؛ زیرا به گفته این روزنامه، جنگ غزه باعث تلفات بساری در میان نظامیان صهیونیست

نزال در ادامه در گفتگو با شبکه الجزیره تأکید کرد: پیشرفت نسبی در زمینه ورود کامیون‌های حامل کمک‌ها به نوار غزه صورت گرفته است. نیرو‌های اسرائیلی در مناطق مختلف غزه، با شکست‌های مختلفی روبرو هستند.

این مقام حماس با بیان اینکه تفاوت زیادی بین روحیه نیرو‌های مقاومت و نظامیان صهیونیست وجود دارد، خاطر نشان کرد: اسرائیل عامل اصلی عدم تداوم آتش‌بس انسانی در غزه است.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی که در روز هفتم اکتبر گذشته در جریان عملیات طوفان الاقصی، شماری از اسراییلی‌ها را به اسارت گرفتند، در موضعی متحد اعلام کردند که بدون توقف کامل تجاوز به غزه که وارد سومین ماه شده و بیش از ۲۰هزار شهید بر جای گذاشته، مذاکره‌ای در کار نیست.

با وجود تلاش‌های متعدد و فشار‌های مستمر بر مقاومت فلسطین برای منصرف کردن آن از شروطش و باز کردن باب مذاکره برای برقراری آتش‌بس‌های موقت و نیز فشار‌های نظامی مستمر از طریق تشدید حملات و بمباران‌های غزه، مقاومت حتی یک گام در این پرونده حساس و پیچیده عقب‌نشینی نکرد.

تلاش‌های اسرائیل و در راس آن نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در این پرونده، کاملا ناکام ماند و چیزی جز پاسخ قاطعانه منفی از حماس و رئیس آن در غزه یعنی یحیی السنوار دریافت نکرد.

گروه‌های مقاومت بر این باورند که اشغالگران از توافقات قبلی شانه خالی کرده‌اند و چندین بار آن را نقض کرده‌اند، امری که غیرقابل قبول بوده و دستیابی به آتش‌بسی فراگیر، منوط به توقف جنگ است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->