حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

ادامه درگیری‌ها و حملات در جنوب و مرکز غزه در هشتاد و پنجمین روز طوفان الاقصی

  • کد خبر: ۲۰۲۹۳۰
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
ادامه درگیری‌ها و حملات در جنوب و مرکز غزه در هشتاد و پنجمین روز طوفان الاقصی
برای هشتاد و پنجمین روز، ارتش اشغالگر به بمباران بسیاری از مناطق نوار غزه ادامه می‌دهد و صد‌ها کشتار، هزاران شهید و ده‌ها هزار زخمی برجای گذاشته‌است، در حالی که مقاومت فلسطین با خودرو‌ها و سربازان ارتش اشغالگر که در حال نفوذ از چندین محور هستند، مقابله می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه، خبرنگار شبکه الجزیره وقوع مجدد درگیری‌های شدید و گلوله‌باران‌های توپخانه‌ای از سوی تانک‌های صهیونیستی در شرق اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه را تایید کرد.

پس از دستور نیرو‌های اشغالگر برای تخلیه ساکنان اردوگاه، درگیری‌ها از روز‌ها پیش در اردوگاه البریج ادامه دارد.

مقاومت در محور‌های شمالی و جنوبی اردوگاه البریج وارد درگیری‌های شدید شده‌است و گردان‌های القسام صحنه‌هایی از پهپاد «اسکای لارک-۲» را که در یک ماموریت اطلاعاتی در شمال نوار غزه به دست این نیرو‌ها شکار شده بود، منتشر کرد.

ادامه درگیری‌ها و حملات در جنوب و مرکز غزه در هشتاد و پنجمین طوفان الاقصی

گردان‌های القسام جمعه صحنه‌هایی از هواپیمای اسکای لارک-۲ را منتشر کردند که در جریان یک ماموریت اطلاعاتی در شمال تل الزعتر در شمال نوار غزه به تصرف این گروه درآمد.

گردان‌های القسام در عین حال از کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان اشغالگر پس از انفجار میدان مین در بین نیرو‌های پیاده رژیم صهیونیستی و انهدام تعدادی خودروی نظامی آن‌ها در شمال اردوگاه خبر داد.

القسام همچنین با گلوله TBG نیرو‌های اشغالگر را که در ساختمانی مخفی شده بودند، هدف قرار داد و در بین آن‌ها تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

خبرنگار الجزیره همچنین گفت: قایق‌های جنگی اشغالگران به شدت به سواحل دیرالبلح (در مرکز) و خان ​​یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. در این راستا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیرو‌های اشغالگر در مرکز خان یونس همزمان با شلیک توپخانه سنگین در جریان است.

ادامه درگیری‌ها و حملات در جنوب و مرکز غزه

شبکه ماهواره‌ای الاقصی نیز اعلام کرد: حمله هوایی رژیم صهیونیستی خانه خانواده الواوی در نزدیکی مسجد السنة در اردوگاه النصیرات (در مرکز) را هدف قرار داد که تعدادی شهید و مجروح برجای گذاشت.

این شبکه افزود: توپخانه اشغالگر چندین ساعت به گلوله‌باران شدید خود به مرکز و جنوب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه داد.

رسانه‌های فلسطینی همچنین اعلام کردند که بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه منجر شد تعدادی شهید و مجروح شوند.

تعداد شهدای خبرنگار در غزه به ۱۰۶ نفر افزایش یافت

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که پس از شهادت جبر ابوهدروس، خبرنگار شبکه ماهواره‌ای القدس الیوم، شمار شهدای روزنامه نگار از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به ۱۰۶ نفر افزایش یافته‌است.

ادامه درگیری‌ها و حملات در جنوب و مرکز غزه در هشتاد و پنجمین طوفان الاقصی

در بیانیه این دفتر آمده‌است که هواپیما‌های اشغالگر خانه مسکونی ابوهدروس را در اردوگاه النصیرات بمباران کردند.

در این باره خبرنگار المیادین در غزه نیز شهادت جبر ابوهدروس خبرنگار فلسطینی شبکه ماهواره‌ای القدس الیوم و تعدادی از اعضای خانواده وی را در پی بمباران خانه‌اش در اردوگاه آوارگان فلسطینی النصیرات تایید کرد.

منابع پزشکی فلسطینی تاکید کردند که پس از هدف قرار دادن خانه این خبرنگار در اردوگاه النصیرات، اجساد هفت شهید از جمله ابوهدروس به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح منتقل شد.

شبکه ماهواره‌ای القدس الیوم نیز خبر کشته شدن یکی از خبرنگاران این شبکه به همراه تعدادی از اعضای خانواده‌اش را در تجاوزات وحشیانه اسرائیل که منزل وی را هدف قرار داد، اعلام کرد.

ادعای ارتش اشغالگر درباره انهدام منزل یحیی سنوار

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در ادامه دروغ‌پردازی‌هایش درباره حملات در غزه مدعی شد که نیروهایش آپارتمان متعلق به یحیی سنوار، رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه و بخشی از شبکه تونل زیر آن را تخریب کردند.

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که «نیرو‌های تیپ ۱۴ ذخیره، تحت فرماندهی لشکر ۱۶۲ خود، یکی از آپارتمان‌های مسکونی که به زعم آن‌ها متعلق به سنوار است» و نیز بخشی از شبکه طویل و منشعب از تونل‌ها را در زیر آن در نزدیکی شهر غزه منهدم کردند.

ارتش اشغالگر ادعا می‌کند که این آپارتمان «توسط سنوار به عنوان مخفیگاه استفاده می‌شد و یگان یاهالوم (نیرو‌های ویژه از واحد مهندسی رزمی اسرائیل) دهانه یک تونل استراتژیک را در زیر آن کشف کردند که به گفته آن‌ها به عنوان مقر شخصیت‌های ارشد شاخه‌های نظامی و سیاسی جنبش حماس استفاده می‌شد».

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، این «پناهگاه» در هفته‌های اخیر پیدا و منهدم شد.

در این بیانیه ادعا شده که سربازان صهیونیست ورودی یک تونل را در زیرزمین خانه پیدا کردند و تونل به گذرگاه‌های زیرزمینی به عمق ۲۰ متر و طول ۲۱۸ متر منتهی می‌شد.

اذعان ارتش اشغالگر به انجام حمله علیه سوریه

ارتش اشغالگر همچنین بامداد شنبه اعلام کرد که پس از اصابت دو موشک به جولان اشغالی سوریه، حملاتی را در سوریه انجام داده‌است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->