حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

رونمایی کره‌شمالی از برنامه‌های نظامی خود در ۲۰۲۴

  • کد خبر: ۲۰۳۱۴۵
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
رونمایی کره‌شمالی از برنامه‌های نظامی خود در ۲۰۲۴
پس از موفقیت کره‌شمالی در پرتاب ماهواره تجسسی نظامی در ماه گذشته میلادی، خبرگزاری مرکزی این کشور امروز (یکشنبه) گزارش کرد، پیونگ‌یانگ قصد دارد در سال ۲۰۲۴ سه ماهواره جاسوسی دیگر پرتاب کند.

به گزارش شهرآرانیوز، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در پنجمین و آخرین روز از «نشست عمومی مرتبط با کمیته مرکزی حزب کارگران کره» اظهارات و اهدافی را در این خصوص عنوان کرد.

در گزارش خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای آمده است: طبق تجربیات موفقیت‌آمیز در حوزه فضا و پرتاب اولین ماهواره جاسوسی در سال ۲۰۲۳، کره‌شمالی قصد دارد ماهواره‌های جاسوسی بیشتری در سال ۲۰۲۴ پرتاب کند. هم‌چنین اقدامات مربوطه درخصوص فناوری و فضا مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

کیم جونگ اون در جریان آخرین روز این نشست عنوان کرد: ما باید سریعا به بحران هسته‌ای احتمالی پاسخ دهیم و تمامی ابزار‌های فیزیکی از جمله نیرو‌های هسته‌ای را مستقر کنیم. اولویت اول ما برای سال آینده تقویت زرادخانه هسته‌ای کشور است و از نیروی دریایی می‌خواهیم ظرفیت‌های نظامی خود را ارتقاء ببخشند.

رهبر کره‌شمالی هم‌چنین خواستار توسعه پهپاد‌ها و ابزار‌هایی برای جنگ الکترونیکی شد تا به پروژه‌های دفاعی کلیدی خود دست یابد.

او در ادامه با اشاره به همکاری‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی تصریح کرد: اگر آمریکا و کره‌جنوبی به دنبال رویارویی نظامی با ما باشند، ما نسبت به انجام اقدامات ضروری علیه آن‌ها با بازدارندگی هسته‌ای خود تردید نخواهیم کرد.

کیم جونگ اون روز پنجشنبه در دومین روز از این نشست به ارتش کشورش دستور داد تا «آماده‌سازی جنگی» برای مقابله با «تحرکات ستیزه‌جویانه شدید» ایالات متحده و متحدانش در شبه جزیره کره را تسریع کند.

وی در آخرین روز این نشست نیز اظهارات مشابهی را عنوان کرد و گفت: جنگی که می‌تواند هر زمان در شبه جزیره کریمه آغاز شود، نوعی عمل انجام‌شده محسوب می‌شود و این جنگ به دلیل اقدامات نسنجیده دشمنان برای حمله به ما انجام خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه‌های کیم نشان می‌دهند که او در تقویت و تدام آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی مصمم است و ظاهرا به انجام این اقدامات تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ادامه خواهد داد. اما با این حال، برخی ناظران می‌گویند که کره‌شمالی باید آزمایش‌های مهم دیگری را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که موشک‌ها به خوبی کار می‌کنند و قادرند سرزمین اصلی ایالات متحده را هدف قرار دهند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->