دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس
سرخط خبرها

تصویب اسناد موسیقی و سینما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

  • کد خبر: ۲۰۳۲۲۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تصویب اسناد موسیقی و سینما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اسناد موسیقی، سینما و هنر‌های تجسمی بعد از سال‌ها و بعضاً مطالبات بیست سی ساله مورد مطالبه بوده است که در حال گردآوردی و تصویب است.

به گزارش شهرآرانیوز محمدمهدی اسماعیلی یکشنبه -دهم دی ماه- در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در مجموعه باغ زیبا، ضمن تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت یاد حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: با همت دوستان بخش‌های مختلف با مجموعه مکتب حاج قاسم همکاری کردند. سمفونی را با عنوان مکتب حاج قاسم سه‌شنبه شب در تالار وحدت برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: فضای خوبی را در این دو روز داشتیم. نشست‌ها با حضور مدیران ارشاد برای الفت و اشتراک گفتمانی کار ضروری است برگزار شد. ۲ مدیر کل از بانوان به جمع مدیران ما اضافه شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: بحث انتخابات بحث مهمی است. باید در تمام رویداد‌ها سهمی را در نشاط عمومی برای مشارکت گسترده در انتخابات قائل شویم. بسته‌های تشویقی ویژه‌ای در این حوزه داریم.

وی ادامه داد: اینجا اعداد و ارقام صحبت میکند. در حوزه سینما آقای خزایی گزارشی را ارائه کردند اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. حوزه سینما با تمام این که مراقب است به هنجار‌ها توجه کند، اما نشاط را در بهترین دوره کاری خود انجام می‌دهد. دوره کاری خودمان در دولت مردمی دوره رونق فرهنگ و رونق است.

بنای ما همراهی است

اسماعیلی افزود: دشمنان ما تلاش دارند تا القا شود که دولت مردمی دلشان با حوزه فرهنگ و هنر صاف نیست و به دنبال محدودیت هستند. یک اتفاق کوچک که در بررسی کتاب صورت می‌گیرد خبر اول روزنامه‌ها میشود. موضوع با نویسنده حل میشود، اما عده‌ای در روزنامه‌ها بیانیه مینویسند. این اتفاق‌ها غیر طبیعی است. بنای ما همراهی است. مجموعه‌هایی که در سال گذشته در استان‌ها افتتاح شد، اما در سیاه نمایی سال گذشته دیده نشده اتفاق مثبتی است. ۸۵۰۰ مصوبه صورت گرفته است. ۱۸۵۰۰متر کتابخانه در اراک در حال افتتاح است. در همه استان‌ها این شور و نشاط را داریم.

وی با اشاره به تصویت سند موسیقی خاطر نشان کرد: سند موسیقی را بعد از ۴۵ سال به تصویب شورای عالی فرهنگی رساندیم و در روز‌های آینده توسط رییس جمهور ابلاغ خواهد شد. سند موسیقی روشن است و مبتنی بر فقها و اقتضاعات اجرایی انجام می‌شود. سند سینما، تئاتر و هنر‌های تجسمی در حال پیگیری است. تاسیس موسسات حقوقی خواهیم داشت. موضوع سن در موسسات فرهنگی را پایین آوردیم. آیین نامه‌های آموزشگاه‌ها را اصلاح کردیم. در انجمن‌های هنری، موسیقی، نمایشی و قرآن تحول شگرف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عدالت فرهنگی گفت: عدالت فرهنگی یعنی بتوانیم از همه بخش‌ها حمایت کنیم. وضعیت جریانی خودمان را توضیح دادم. نظریه حکمرانی جدید که مبتنی به گام دوم جلو می‌بریم این است که نهاد‌های فرهنگی وظیفه حمایت و تسهیل‌کننده دارند و حلقه‌های میانی وظیفه تصدی را باید بر عهده بگیرند. در آغاز دولت رهبر انقلاب تاکید بر اصلاح ساختار‌های فرهنگی داشتند. این اتفاق را ما مدیریت میکنیم و میخواهیم فضای پر کنش با محوریت جریان‌های فرهنگی مومن به انقلاب اسلامی باشد.

محدودیتی در فرهنگ و هنر نداریم

وی افزود: حداکثر انعطاف را در تمام حوزه‌ها داریم. ما هیچ محدودیتی نداریم. محدودیت ما فقط قانون است. تمام کنش‌گران فرهنگی هنری فضای کار باید داشته باشند ولو اینکه با بنده و دولت مخالف باشند، اما باید در چارچوب قانون و مقررات باشد. ما مثل داور خط هستیم. در حوزه تنظیم گری حکم داور را داریم، اما آنجا که قرار است حمایت کنیم از جریانی حمایت می‌کنیم که به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی کمک کند. ما بنای انقباض و محدودیت نداریم بلکه گشایش در حوزه فرهنگ داریم. مدیران کل ما در وزارت ارشاد دستشان باز است. همه عزیزان باید در تمام مسیر همراه باشند تا کار جلو رود.

اسماعیلی یادآور شد: چند کار جدید در حوزه فلسطین دارد صورت میگیرد. موضوع غزه و فلسطین بحث بی نظیر تاریخی است چرا که این کشتار نظیر ندارد. از آقای خزایی تشکر میکنم در جشنواره سینما حقیقت در بخش غزه خوب کار کردند. انشالله دوستان این بخش را در تمام رویداد‌ها در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: برادران اهل سنت برادران عزیز ما هستند نگاه کاملا همراه بین ما بوده و به تعبیر امام راحل ید هم هستیم. هرجا مسلمانی هست ما برادرانشان هستیم. در دوره خودمان اولین رایزن اهل سنت خودمان را به قاهره اعزام کردیم. در استان‌های که برادران اهل سنت وجود دارند این بخش را باید فعال کنند.

جایزه بزرگ امام خمینی اهدا خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: جایزه بزرگ امام خمینی را داریم که به تصویت شورای انقلاب فرهنگی رسیده است. رونمایی از این جایزه در دهه فجر اتفاق خواهد افتاد. جایزه جهانی با ابعادی که بتواند کمک کند. این رویداد بهانه‌ای برای شناساندن امام راحل عزیزمان است. پیام امام پیام انسانیت و عدالت است. جنس انقلاب امام از جنس انبیا بود.

جشنواره قرآن امسال ویژه خواهد بود

وی با اشاره به جشنواره‌های پیش رو گفت: جشنواره‌های بزرگ سالیانه خواهیم داشت. بهار حوزه فرهنگ و هنر را خواهیم داشت. نمایشگاه قرآن امسال در کنار نمایشگاه تهران در استان‌ها هم باید صورت گیرد. امسال نمایشگاه قرآن یک فرصت است. هر استان باید جشن ویژه بزرگ قرآنی داشته باشد. دوستان به این مسئله اهتمام داشته باشند. عید طبیعت با بهار قرآن را مقتنم بشمارند و در کنار نمایشگاه قرآن رویداد‌های مهمی تعبیه شود. این رویداد با هدف درگیر کردن دانش‌آموزان، دانشگاهیان اصناف و خانواده‌ها بچباید صورت گیرد.

از ولنگاری در عرصه خبر باید جلوگیری شود

وی خاطرنشان کرد: همه الزامات خبررسانی باید رعایت شود. ولنگاری در عرصه خبر باید رعایت شود. ما به دنبال محدودیت نیستم به دنبال نظم هستیم. به دنبال بیمه آدم رسانه‌ها هستیم. مدیران ما در استان‌ها بدنه اصلی ما هستند. نمایشگاه مطبوعات بعد از سال‌ها انجام می‌شود.

زبان فارسی هویت ساز است

اسماعیلی با اشاره به اهمیت زبان فارسی گفت: زبان فارسی تاکید ما است. در هیچ ورودی شهرستانی اجازه نوشتن نام شهر با کلمه لاتین وجود ندارد. همچنین تمام فروشگاه‌ها باید اسامی فارسی داشته باشند. ما زبان فارسی را به عنوان یک حوزه هویت ساز می‌دانیم. دیروز جشنواره سینما حقیقت به همین علت که به زبان فارسی توجه نکرده بود کارت زرد گرفت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->