اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

مشهد، شهری درخشان

  • کد خبر: ۲۰۳۲۳۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مشهد، شهری درخشان
مشهد با وقایع و شخصیت‌ها و افتخارآفرینی‌هایی که در دوره‌های مختلف داشته، در فضای ملی و بین المللی درخشیده است.

شهر‌ها زنده اند، همان طور که انسان‌ها زنده اند. وگرنه شهر را فقط چند خیابان و ساختمان یا چند کالبد صرف ببینیم اشتباه کرده ایم. در واقع شهر‌ها از کنش انسان‌ها در کنار همدیگر به وجود می‌آیند.

از هویت انسان‌ها و اثری که انسان‌ها در طول تاریخ در فضای محیطی شان می‌گذارند به وجود می‌آیند. شهر یک هویت زنده و یک هویت رو به جلو دارد. از این جهت برای اینکه شهر‌ها در فضای ملی و بین المللی و حتی در آینده انسان‌هایی که در آن شهر زیست می‌کنند زنده باشند و زنده بمانند و مؤثر باشند، نیاز دارند که عوامل واقعی و عوامل کلیدی زنده بودنشان را تقویت بکنند.

این مهم مستلزم این است که مسئولان، هنرمندان و نخبگان هر شهر درباره این زنده بودن فکر کنند، کار کنند و فرهنگ سازی کنند.

مشهد تاریخ و فلسفه تشکیلی دارد.  این فلسفه تشکیل است که موجب تمایز مشهد از سایر شهر‌ها شده. پس این فلسفه مشهد را که حضور مضجع شریف حضرت رضا (ع) است باید با زنده نگه داشتن عوامل مؤثر قدر بدانیم. هویت تاریخی هر شهر وابسته به وقایع و شخصیت‌هایی است که برآمده از فلسفه تشکیل آن شهر توانستند خودشان را در طی ادوار تاریخ شکل دهند. مشهد با وقایع و شخصیت‌ها و افتخارآفرینی‌هایی که در دوره‌های مختلف داشته، در فضای ملی و بین المللی درخشیده است.

از واقعه قیام گوهرشاد و مبارزه مردم مشهد در مقابل رضا خان گرفته تا مبارزه و قیام و مقاومت مردم در مقابل ازبک‌ها تا حضور مردم مشهد در روز ۱۷ دی و از همه مهم‌تر ۱۰ دی و یکشنبه خونین مشهد که روز افتخارآفرینی مردم این شهر برای انقلاب اسلامی بوده است. این وقایع در کنار شخصیت‌های بزرگ، نشانگر آن است که در مشهد از منظر تاریخی ظرفیت‌های بزرگی برای روایتگری و نقل سوژه‌ها وجود دارد. از این جهت در روز مشهد به شخصیت‌هایی که امروز زنده هستند و نقش آفرینی می‌کنند نشان مشهد اهدا می‌شود و این یک ابتکار خوب از سوی مدیریت شهری است.

زنده بودن هر شهری فقط به نشان دادن تاریخ غنی آن نیست، به نشان دادن قهرمان بودن آن و نقش آفرین بودنش در فضای امروز نیز هست. مشهد نیز با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند هر روز این زنده بودن را بیشتر از پیش برای شهروندانش نمایان کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->