«صد سال تنهایی» مارکز سریال می شود آمار فروش فیلم‌هایی روی پرده سینما‌های کشور (۶ خرداد ۱۴۰۳) نقش متفاوت سروش جمشیدی در «تانک خورها» آغاز ثبت نام متقاضیان کارگردانی فیلم اول سینمایی در سال ۱۴۰۳ قلبش برای مردم می‌تپید | هنرمندان از رئیس جمهور شهید و خدماتش گفتند دگرگونی درونی هنرمند، مهم‌تر از خلق اثر است هر بار که به سراغ مولانا برویم به نکات تازه‌ای برمی خوریم | بازنشر گفت وگویی با استاد محمدعلی موحد به بهانه زادروزش واکنش ژیلا صادقی به بی‌قراری مادر رئیس‌جمهور شهید+ عکس جدیدترین خبر‌ها از فصل جدید «زخم کاری» برگزیدگان نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۴ معرفی شدند + اسامی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ نشست داوری رویداد خلاق و نوآور برگزار شد | فیلمنامه‌هایی برای کمک به حل معضلات شهری + فیلم و تصاویر نیلوفر امرایی دختر اسدالله امرایی درگذشت + زندگینامه و علت فوت ببینید | یکی از لوکیشن‌های فصل دوم سریال The Last of Us Part در ونکوور کانادا «مصائب شیرین ۲» با بازی رضا داودنژاد اکران می‌شود؟ برنده جایزه ۱۰۰ هزار یورویی دوبلین معرفی شد فیلمی بی‌ادعا از به‌تصویرکشیدن انسانی پرادعا و ایدئال‌گرا | نگاهی به فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به‌بهانه اکران آنلاین بازگشایی سینما‌های کشور از امروز (۵ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محتوای نمایش نباید به شوخی‌های اینستاگرامی تقلیل پیدا کند

  • کد خبر: ۲۰۴۲۷۷
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
محتوای نمایش نباید به شوخی‌های اینستاگرامی تقلیل پیدا کند
عضو هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران گفت: گویا دیگر هیچ چالش و جستجویی در اندیشه وجود ندارد و گاه صرفا به این فکر می‌کنند که شوخی‌های اینستاگرامی را وارد تئاتر کنند.

شهرآرانیوز - صدیقه مشایخی، عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران، در حاشیه برگزاری این جشنواره به شهرآرانیوز گفت: از برگزارکنندگان بیست و هشتمین جشنواره منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران تقدیر می‌کنم. من در منطقه فارس و شهر شیراز هم حضور داشتم. اما برگزاری جشنواره در مشهد، نظم بسیار خوبی داشت و بر اساس فرآیندی مشخص کار را دنبال کرد.

وی با اشاره به نمایش‌های خیابانی که در این جشنواره اجرا شدند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، در مورد محتوای نمایش‌ها ضعف داریم. با وجود تمام تلاش و زحمتی که گروه‌ها صورت داده اند، پایه اولیه اثر که محتوای آن است، دچار آسیب و مشکل است.

مشایخی افزود: محتوای نمایش‌ها به شوخی‌های اینستاگرامی تقلیل پیدا کرده است. گویا دیگر هیچ چالش و جستجویی در اندیشه وجود ندارد و گاه صرفا به این فکر می‌کنند که شوخی‌های اینستاگرامی را وارد تئاتر کنند. حیف است نمایش‌هایی که به لحاظ فرمی و کار خوب است، تا این اندازه به لحاظ محتوایی ضعیف باشد.

وی در ادامه گفت: تئاتر در وضعیتی سطحی قرار گرفته است. در حالی که باید در بحث محتوا اقدامات جدی صورت بگیرد. باید از تهران اقدامی منسجم صورت بگیرد و استان‌ها این موضوع را پوشش دهند و کار آموزش را در حوزه محتوا جدی بگیرند تا آثار به لحاظ محتوایی وضعیت بهتری پیدا کند. کار آموزش جدا از دستورالعمل و ابلاغ است. ما باید یاد بدهیم که برای تولید یک اثر نمایشی چگونه باید تولید محتوا کرد. این مستلزم حمایت از موضوع آموزش از سوی متولیان کشوری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->