سرخط خبرها

«تئاتر خیابانی» نباید «تئاتر در خیابان» باشد

  • کد خبر: ۲۰۴۲۸۲
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
«تئاتر خیابانی» نباید «تئاتر در خیابان» باشد
عضو هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران گفت: بخش عمده‌ای از نمایش‌ها به جای آن که «تئاتر خیابانی» باشد، «تئاتر در خیابان» است. خیلی از این کار‌های خیابانی اصلا فاکتور‌های خیابانی را ندارد و می‌توان آن را در صحنه اجرا کرد.

شهرآرانیوز؛ کریم جشنی، عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران، در حاشیه برگزاری این جشنواره به شهرآرانیوز گفت: یکی از معضلات موجود این است که در حال دور شدن از تئاتر خیابانی هستیم و بخش عمده‌ای از نمایش‌ها به جای آن که «تئاتر خیابانی» باشد، «تئاتر در خیابان» است.

وی افزود: شاید بهتر باشد که به گونه‌ای سیاستگذاری شود تا به اصل تئاتر خیابانی برگردیم و به آن نزدیک شویم. خیلی از این کار‌های خیابانی اصلا فاکتور‌های خیابانی را ندارد و می‌توان آن را در صحنه اجرا کرد.

جشنی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بخش عمده‌ای از آثار هم به سمت مطالب وایرال شده در شبکه‌های مجازی و اینستاگرام رفته اند و به هر شکل و قیمتی می‌خواهند مردم را بخندانند. همین امر هم باعث شده است که محتوای چندان مناسبی را در این نمایش‌ها نبینیم. نمایش نباید فقط سرگرم کننده باشد و این آسیب گریبانگیر نمایش‌های خیابانی شود.

وی تاکید کرد: باید دبیرخانه جشنواره فجر و کانون تئاتر خیابانی کشور درباره این موضوع اقدام کند.

فاصله بین کار‌های صحنه‌ای و خیابانی کمتر شده است

این کارگردان و بازیگر مشهدی تئاتر در ادامه گفت: یکی از اتفاقات خوب در تئاتر، برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای است که باعث تعامل بیشتر هنرمندان استان‌های مختلف و انتقال تجربه می‌شود. جشنواره منطقه‌ای می‌تواند کمک بسیاری به تئاتر مشهد داشته باشد.

وی افزود: البته باید گفت امسال فاصله بین کار‌های صحنه‌ای و خیابانی کمتر شده است. بها دادن به کار‌های خیابانی باعث این شده است که کار‌های خیابانی جدی‌تر دیده شود. تلاش هم بر این است که تفاوت چندانی در جوایز بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی هم نداشته باشیم تا اهمیت نمایش‌های خیابانی که ویژگی‌های منحصر به فرد درفرم و محتوا دارد بیشتر مشخص شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->