پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد
سرخط خبرها
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کشور:

به ملی‌پوشان در منزل برنامه تمرینی داده‌ایم

  • کد خبر: ۲۰۴۳۱
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
به ملی‌پوشان در منزل برنامه تمرینی داده‌ایم
راهکار تیم ملی دختران برای کسب آمادگی در راه جام ملت‌های آسیا
مژده رنگیان - سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کشور می‌گوید باوجود احتمال تعویق مسابقات قهرمانی بانوان آسیا، به ملی‌پوشان در خانه برنامه تمرینی داده‌ایم. تیم ملی فوتسال زنان این‌روز‌ها در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. مصدومیت بازیکنان در لیگ برتر و لغو تمامی تورنمنت‌های دوستانه و اردو‌ها می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه را به تیم وارد کند و هنوز بخشی از لیگ برتر نیز ادامه دارد. گرچه لیگ برتر امسال از نظر سرمربیان تیم‌ها یکی از شگفتی‌های فوتسال زنان محسوب می‌شد، اما کادر فنی تیم ملی معتقد است آسیب‌هایی که بازیکنان در لیگ دیده‌اند، تیم ملی را تحت‌تأثیر قرار داده است و آن‌ها حالا با لشکری از بازیکنان مصدوم در آستانه مسابقات مهم جام ملت‌های آسیا هستند.
 
شهناز یاری درباره شرایطی که تیم ملی با آن روبه‌روست، تصریح می‌کند: اردو‌های تیم ملی و لیگ فوتسال به‌دلیل پیشگیری از شیوع کرونا لغو شد و ما برای حفظ سلامت ملی‌پوشان، برنامه‌های تمرینی‌شان را می‌دهیم که در منزل و به دور از اجتماع، آمادگی خود را حفظ کنند تا اردو‌های تیم ملی در سال جدید آغاز شود و تیم را به شرایط خوب برگردانیم. او ادامه می‌دهد: از طرفی مرحله پلی‌آف لیگ برتر قرار بود ۲۳اسفند‌ماه به پایان برسد و بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند که با تعویق مسابقات و اردوها، زمان را از دست دادیم و ممکن است این مسئله به ما ضربه بزند. فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد و آن‌ها استرس این را دارند که بعد از عید باید در مرحله پلی‌آف بازی کنند و با مصدومیت وارد اردو شوند. اگر پلی‌آف لیگ برگزار نمی‌شد، اکنون قهرمان لیگ مشخص بود و ملی‌پوشان نیز با آرامش استراحت می‌کردند تا بعد از عید به تمرینات خود در اردو‌ها ادامه دهند.
 
یک لیگ دوازده‌تیمی نیازی به برگزاری مرحله پلی‌آف ندارد، زیرا دیدار‌ها در این فصل از لیگ فوتسال زنان به حدی جذاب بود که قهرمانی بین ۴ تیم تقسیم شد. برپایی این مرحله بی‌فایده و اشتباه بود و الان همه تیم‌ها مخالف آن هستند.
 
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان با اشاره به اینکه سال۹۸، سال خوبی برای فوتسال بانوان نبوده است، می‌گوید: طبق برنامه‌ریزی باید اردو‌ها را از پنجم فروردین‌ماه۹۹ آغاز کرده و تا ۲۲تیر‌ماه برگزار کنیم و تیم ملی را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده نماییم، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است این رقابت‌ها هم تحت‌تأثیر قرار بگیرد و به تعویق بیفتد. مسابقات قهرمانی آسیا برای ما مهم است، چون باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم، اما حفظ سلامتی بازیکنان مهم‌تر است و نباید سلامتی‌شان را به خطر بیندازیم.

۲۲میلیون طلسم شده
علاوه بر این اتفاقات، نباید فراموش کرد که ۲ سال از قهرمانی بازیکنان در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌گذرد، اما ملی‌پوشان هنوز پاداش آن قهرمانی را دریافت نکرده‌اند؛ عاملی که ممکن است سبب بی‌انگیزگی آنان برای حضور در تیم ملی و ادامه در این عرصه باشد.
 
پاداش ۲۲ میلیون‌تومانی فدراسیون به قهرمانان آسیا مبلغ بسیار کمی دربرابر تمامی هزینه‌های فدراسیون عریض و طویل فوتبال است، اما شاید دلیلی شود تا در سومین دوره، بازیکنان همچون دوره گذشته حاضر نشوند. با ادامه این وضعیت و نیز در کنار آن مصدومیت ملی‌پوشانی، چون فرشته کریمی، سارا شیربیگی و دیگربازیکنان و نبود آمادگی جسمانی، آیا می‌توان شاهد سومین هت‌تریک قهرمانی در آسیا برای تیمی بود که مدت‌ها سرمربی، اردو و تمرین نداشته است؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->