کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

شاگردان شریف به خانه برگشتند

  • کد خبر: ۱۹۶۶۱
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
شاگردان شریف به خانه برگشتند
فوتسالیست‌های تیم خراسان رضوی با تعطیلی تمرینات به خانه بازگشتند
مژده رنگیان - درحالی‌که لیگ برتر فوتسال بانوان هنوز تمام نشده و تنها یک بازی از مرحله پلی‌آف برگزار شده است، با تصمیم فدراسیون، مسابقات تا نیمه فروردین‌ماه تعطیل شد و ۴ تیم باقی‌مانده در کورس قهرمانی یعنی مس، ملی حفاری، هیئت خراسان رضوی و سایپا باید یک ماه دیگر برای مشخص‌شدن قهرمان سال۹۸، در سال ۹۹ به میدان بروند.

تعطیلی تا نیمه فروردین‌ماه
آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ فوتسال، روز گذشته تصمیم درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته‌اول و لیگ دسته‌دوم فوتسال کشور را اعلام کرد. به‌دنبال درخواست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و موافقت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با مبارزه و پیشگیری از این بیماری و به جهت حفظ سلامت بازیکنان و مربیان و داوران و عوامل برگزاری مسابقات و اصحاب رسانه، دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات لیگ برتر در بخش بانوان از اواسط فروردین‌ماه سال۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

خستگی و آسیب، سهم بازیکنان
مشهدی‌ها هفته گذشته با استعلام از سازمان لیگ فوتسال برای برگزاری بازی برگشت راهی رفسنجان شدند، اما روز قبل از بازی، دستور لغو بازی‌ها رسید و به‌این‌ترتیب شاگردان شریف دست‌خالی از سفر بازگشتند؛ سفری که بیش از ۱۶میلیون تومان برای تیم هزینه داشت و برای بار سوم در این فصل از بی‌برنامگی لیگ ضرر کردند. تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی از تیرماه تمرینات خود را به‌صورت جدی آغاز کرد و تابه‌امروز دقیقا ۹ماه است که بازیکنان این تیم به‌جز دوره‌های کوتاه استراحت، سری به خانه و خانواده خود نزده بودند. شریف بعد از بازگشت از رفسنجان اعلام کرد شاید در اعتراض به چنین‌تصمیمات غیراصولی از ادامه لیگ کناره‌گیری کنند. سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی می‌گوید: بازیکنان خسته و بی‌انگیزه شده‌اند. لیگ بیش‌از‌حد طول کشیده و فرسایشی شده است و به‌همین‌دلیل بسیاری از بازیکنان آسیب دیده‌اند. سفر‌ها و تمرینات متوالی هر بازیکنی را به‌سمت آسیب سوق می‌دهد و حالا با تعطیلی سالن‌های ورزشی به‌دلیل شیوع کرونا و نداشتن تمرین، بازیکنان به شهر‌های خود بازگشتند و تا سال جدید دیگر تمرینی برگزار نمی‌شود. کرونا اردو‌های اسفندماه تیم ملی را نیز تعطیل کرده است. او ادامه می‌دهد: ما تمایل داشتیم پیش از پایان سال تکلیف قهرمان لیگ برتر مشخص شود، زیرا دوباره جمع‌کردن بازیکنان و رسیدن به سطح آمادگی لازم برای بازی در پلی‌آف بسیار سخت است. ما پیشنهاد داده‌ایم یک شهر بی‌طرف برای برگزاری دیدار‌های باقی‌مانده معرفی شود و فردای روز برگزاری دور برگشت، بازی فینال برگزار شود و لیگ به پایان برسد.

تعطیلی سبب خیر می‌شود؟
اگر خوشبین باشیم شاید کرونا برای تیم خراسان خوش‌یمن باشد، زیرا این تیم در یکی‌دو ماه اخیر به‌شدت درگیر مصدومیت‌ها بوده است. خانم گل آسیا با آسیب زانو از کورس گل‌زنی‌های رؤیایی خود فاصله گرفت و غیبتش بر روی نتایج تیم به روشنی دیده می‌شد. بازیکنان دیگری همچون کلاتی، آرمات و محمدزاده نیز با آسیب‌هایی که داشتند، نتوانستند عملکرد صددرصدی خود را نشان دهند. حالا فرصت یک‌ماهه شاید سارا شیربیگی را دوباره به شریف بازگرداند تا با این برگ برنده، مشهدی‌ها راهی فینال شوند. اعضای تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی تااینجای‌کار ۸۰درصد از قراردادشان را دریافت کرده‌اند. این تیم در پایان مرحله مقدماتی لیگ به‌عنوان تیم سوم به پلی‌آف صعود کرد و حریف مسی‌ها در این مرحله شد. آن‌ها بازی رفت برابر مس را در مشهد با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رساندند تا کار حساس شود و سرنوشت همه‌چیز به رفسنجان کشیده شود. آن‌ها در اولین بازی خود در سال۹۹ باید در رفسنجان به‌مصاف تیم مس بروند تا فینالیست مشخص شود. پای دیگر فینال احتمالا ملی‌حفاری خواهد بود، زیرا سایپا را در تهران شکست داد و باید در خانه، کار را برای صعود به جنگ قهرمانی تمام کند.

تیم ملی اسیر لیگ شد
ازسوی‌دیگر فوتسالیست‌ها با مشکل دیگری نیز روبه‌رو شده‌اند. تیم ملی باید خود را برای جام ملت‌های آسیا در تیرماه آماده کند و اردو بزند. شهناز یاری می‌گوید: برای حضور در تورنمنت بین‌المللی روسیه، از این کشور به ما نامه زده‌اند و اسامی بازیکنان حاضر در این تورنمنت را از ما خواسته‌اند. دیدار‌های ما مشخص شده است که در چه تاریخی و با چه تیمی بازی می‌کنیم. تااین‌لحظه این رقابت‌ها لغو نشده و به‌صورت قطعی می‌دانیم که برگزار می‌شود. ملی‌پوشان باید ۱۸فروردین با پرتغال بازی کنند و ۱۹ و ۲۱فروردین به‌مصاف روسیه و سوئد خواهند رفت. اکنون کرونا یکی از موضوع‌های حساس جامعه است و ما برای حضور در بازی‌های دانشجویان جهان در بلژیک رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم. این رقابت‌ها قرار است یکم اردیبهشت برگزار شود و باید ببینیم این دیدار‌ها انجام می‌شود یا خیر. گرچه بازی‌های المپیک توکیو نیز تحت‌تأثیر شیوع این ویروس قرار گرفته است و بعید نیست که بازی‌های دانشجویان جهان و نیز مسابقات قهرمانی آسیا فوتسال زنان در تیرماه در کویت با تغییر زمان مواجه شود. سرمربی تیم ملی درباره اردو‌های تیم ملی تصریح می‌کند: مطابق برنامه، ۵ تا ۱۲فروردین۹۹ اردو داشتیم که بعد از ۳ روز استراحت، اردوی بعدی شروع می‌شد و این روند تا مسابقات ادامه داشت، اما با تصمیم جدید ممکن است اردو‌های فروردین را نیز از دست بدهیم. حالا که قرار است بازی‌ها در سال جدید برگزار شود، نمی‌دانم تیم‌ها قبول می‌کنند که بازیکنانشان به اردوی تیم ملی بیایند و فقط در مسابقات لیگ شرکت کنند یا خیر. امیدوارم در چند روز آینده بحران مدیریت شود تا نه فقط ما ورزشکاران، بلکه همه مردم به روال عادی بازگردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->