حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

کره شمالی دوباره ده‌ها گلوله به سمت کره جنوبی شلیک کرد

  • کد خبر: ۲۰۴۵۰۳
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کره شمالی دوباره ده‌ها گلوله به سمت کره جنوبی شلیک کرد
رسانه‌ها و مقامات کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی امروز شنبه نیز برای بار دوم ده‌ها گلوله به سمت مناطق مرزی کره جنوبی شلیک کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز شنبه حدود ۶۰ گلوله توپخانه را به سمت آب‌های سواحل غربی این کشور شلیک کرد و برای دومین روز متوالی در نزدیکی مرز‌های غربی که به شدت محافظت می‌شود، رزمایش برگزار کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش گفت که شلیک توپخانه را در مناطق ساحلی جنوب غربی شمال به مدت یک ساعت از ساعت ۴ بعد از ظهر شناسایی کرده است.

دیروز جمعه نیز وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که ارتش کره شمالی بیش از ۲۰۰ گلوله تو پخانه را به سمت دو جزیره کره جنوبی شلیک کرده و تهدید کرد که این اقدامات صلح را تهدید می‌کند و ارتش کره جنوبی پاسخ خواهد داد.

دولت کره جنوبی به ساکنان دست‌کم ۳ جزیره در نزدیکی مرز کره شمالی دستور داد که این مناطق را تخلیه کنند؛ تخلیه این جزایر در شرایطی انجام می‌شود که این رویداد جدی‌ترین تنش نظامی بین دو کره از سال ۲۰۱۰ است؛ زمانی که کره شمالی در سال ده‌ها گلوله به سمت یکی از این جزایر کره جنوبی شلیک کرد.

تیراندازی مستقیم روز جمعه ارتش کره شمالی پس از رزمایش‌های پیاپی آمریکا و کره جنوبی در مناطق مرزی کره شمالی و هشدار‌های مکرر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مبنی بر آمادگی برای جنگ علیه کره جنوبی و آمریکا رخ می‌دهد.

پیش از آن نیز «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی به منظور آمادگی برای «رویارویی نظآمی با آمریکا و کره جنوبی، دستور افزایش تولید پرتاب‌گر‌های موشکی را صادر کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور اعلام کرد که افزایش ظرفیت تولید پرتابگر‌ها «با توجه به وضعیت خطرناک کنونی که مستلزم آمادگی بیشتر کشور برای رویارویی نظامی با دشمن است» مهم است.

تصاویر رسانه دولتی کره شمالی نشان می‌دهد که کیم و دخترش در حال بازدید از کارخانه تولید پرتابگر‌های مورد استفاده برای موشک‌های بالستیک هستند و از «فشار پویا برای افزایش تولید» سلاح‌ها ستایش می‌کنند.

به نوشته رسانه رسمی کره شمالی کیم جونگ‌اون «برنامه فوری تولید انواع پرتابگر‌ها و برنامه تولید بلندمدت و ماموریت توسعه ظرفیت تولید» را برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای کشور تشریح کرد. این دستور رهبر کره شمالی در شرایطی صادر می‌شود که براساس تایید سئول، نیرو‌های کره جنوبی و آمریکا دیروز پنج‌شنبه رزمایش مشترک یک هفته‌ای خود در نزدیکی مرز کره شمالی را با حضور ادوات سنگین به پایان بردند.

این رزمایش‌ها با هدف تقویت آمادگی نظامی واشنگتن و سئول در بحبوحه آنچه گسترش تهدید‌های پیونگ یانگ، خوانده شده است، انجام می‌شود. در این بین، کره شمالی تازه‌ترین همکاری نظامی میان واشنگتن و سئول را «مانور‌های جنگی غیرمسئولانه» توصیف کرده است.

این رزمایش‌ها با حضور تیپ مکانیزه ارتش کره جنوبی و تیپ رزمی «استریکر» آمریکا، از ۲۹ دسامبر در شهر مرزی پوچئون در حدود ۴۶ کیلومتری در شمال شرق سئول آغاز شد و امروز به اتمام رسید. در این رزمایش حدود ۱۱ سامانه تسلیحاتی از کره جنوبی و آمریکا حضور داشتند و حملات به اهداف فرضی با ادوات نقطه زن شبیه سازی شد.

همزمان با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از سلسله آزمایش‌های موشکی کره شمالی، واشنگتن و سئول در یک سال گذشته رزمایش‌های نظامی مشترک خود در منطقه را به شکل چشمگیری افزایش داده اند.

کره شمالی همچنین پارسال یک ماهواره جاسوسی پرتاب کرد که مستقیما به تعلیق توافق نظامی با کره جنوبی امضاشده در سال ۲۰۱۸ منجر شد. این توافق با هدف کاهش تنش نظامی بین دو این کشور همسایه امضا شد.

واشنگتن در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی، تسلیحات و ادوات نظامی از جمله زیردریایی هسته‌ای و همچنین ناو‌های هواپیمابر و بمب افکن‌های غول پیکر را در منطقه اعزام و مستقر کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->