سرخط خبرها
شهردار منطقه 11 بیان کرد

وجود دوگود خطرناک در منطقه

  • کد خبر: ۲۰۴۹
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
وجود دوگود خطرناک در منطقه

فهیمه شهری
خبرنگار شهر آرا محله

شهردار منطقه 11 گفت: 2 گودبرداری در این منطقه وجود دارد که از مدت‌ها پیش رها شده و عامل ایجاد نگرانی برای حفظ جان مردم شده است.
سعید ریخته‌گر با بیان این مطلب در گفت‌وگو با شهرآرامحله، اظهار کرد: حدفاصل بولوار منظریه و صدف، گودبرداری وسیعی در زمینی یک‌هکتاری صورت گرفته که مالک آن بخش خصوصی است و در ضلع جنوبی‌اش خطر ریزش ساختمان‌های مجاور وجود دارد.
وی با بیان اینکه پرونده این ملک را به کمیسیون ماده 100 فرستاده‌ایم و رأی به پر کردن آن با خاک داده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر این پرونده منتظر تجدید نظر است و اگر در این مرحله، رأی قبلی داده شود، لازم‌الاجرا خواهد بود.


خطر ریزش
ریخته‌گر افزود: معمولا، در گودبرداری‌هایی که صورت می‌گیرد، سازه‌های موقت نصب می‌کنند که این سازه‌ها به طور تقریبی بین 6 ماه تا یک سال استحکام دارند و بعد از آن، با خطر ریزش مواجه هستیم.
شهردار منطقه تأکید کرد: ما نگران جان مردم هستیم و می‌خواهیم قبل از اینکه رویداد ناگواری رخ دهد، تدابیر ایمنی اندیشیده شود.


گود راژان
وی گود راژان را دیگر گود خطرناک منطقه بیان کرد و گفت: این گودبرداری که در مجاورت مسجد ام‌ابیها، فاطمه‌الزهرا، و مقابل بوستان چهل‌بازه قرار دارد، حدود 4 سال است که به دلیل اختلاف سرمایه‌گذار با شهرداری رها شده است.
وی ادامه داد: قرار بوده در این مکان، با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی برج‌های مسکونی ساخته شود، اما در مسائلی مانند میزان سهم و روش پرداخت سود با یکدیگر به توافق نرسیده‌اند و پروژه رها شده است.


سازه بتنی ، راهکار ایمنی
ریخته‌گر با بیان اینکه در حال حاضر با دریافت مجوز از شورای شهر، این مشکل درحال برطرف شدن است، یادآور شد: قصد داریم در ضلع غربی مسجد، سازه بتنی بزنیم تا از ریزش احتمالی آن جلوگیری شود.
وی در ادامه به لزوم جابه‌جا کردن ساختمان شهرداری منطقه 11 اشاره کرد و افزود: ساختمان فعلی ما مناسب ارباب رجوع نیست؛ چراکه هم تعداد طبقاتش زیاد است و هم آسانسورش ضعیف و کند عمل می‌کند. علاوه بر این، واحدهای فرهنگی و فضای سبز در ساختمان‌های مستقل دیگری هستند که این باعث سردرگمی و اتلاف وقت ارباب رجوع می‌شود.


نقل مکان
شهردار منطقه 11 با بیان اینکه در اطراف میدان دانش‌آموز زمینی است که 3 دانگ آن به نام شهرداری و 3 دانگ دیگرش به نام ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است، افزود: به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پیشنهاد دادیم که 3 دانگ زمینشان را به ما بفروشند تا کل ملک در اختیار شهرداری قرار گیرد و ساختمان شهرداری منطقه 11 را به آنجا منتقل کنیم، اما ظاهرا دادستانی در گذشته، بنا به دلایلی دستور توقف هرگونه نقل‌وانتقال سند در این پلاک را صادر کرده است؛ بنابراین در بازدیدی که حقدادی، معاون شهرسازی دادستان، از این ملک داشتند، از ایشان و دستگاه قضا خواستیم به ما کمک کنند تا در این مورد که بحث عام‌المنفعه مطرح است، اجازه انتقال سند را بدهند.


لازمه حمایت دستگاه قضایی
ریخته‌گر در پایان با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی با شهرداری منطقه 11 اظهار کرد: شهرداری برای انجام هرچه بهتر وظایفش به حمایت دستگاه قضایی نیاز دارد و به‌تازگی با همکاری دادستانی توانستیم بدهی‌های 2 مجتمع تجاری به شهرداری را که مبالغ زیادی بود، دریافت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->