تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سازمان جهانی بهداشت از کاهش دسترسی‌هایش در غزه خبرداد

  • کد خبر: ۲۰۵۳۷۲
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
سازمان جهانی بهداشت از کاهش دسترسی‌هایش در غزه خبرداد
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ظرفیتش برای کمک به ساکنان غزه کاهش یافته است، درحالی‌که یک «فاجعه انسانی» در این سرزمین ویران‌شده توسط رژیم صهیونیستی در جریان است.

به گزارش شهرآرانیوز، شان کیسی، هماهنگ‌کننده تیم‌های فوریت‌های پزشکی در سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما شاهد این فاجعه انسانی در برابر چشمان ما هستیم. ما شاهد فروپاشی نظام سلامت هستیم.»

ارتش صهیونیستی مرحله جدیدی از مداخله خود در غزه را با تعداد نیرو‌های کمتر و عملیات هدفمند اعلام کرده است.

به گزارش لوریان لوژور، اما به گفته کیسی، سازمان جهانی بهداشت «کاهشی در شدت» در میدان ندیده است. او گفت: «آنچه ما هنوز می‌بینیم تعداد زیادی تلفات ناشی از جنگ است، مانند جراحات ترکش، جراحات گلوله، جراحات ناشی از فروریختن ساختمان‌ها؛ این امر هر روز ادامه دارد.»

علی‌رغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ماه گذشته مبنی بر ارائه کمک‌های بیشتر به غزه، به گفته سازمان جهانی بهداشت، اوضاع فقط بدتر شده است.

کیسی با تأکید بر اینکه سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های سازمان ملل «به طور مداوم در تلاش برای دستیابی به مناطقی هستند که بیشترین نیاز را دارند» ادامه داد: «ما شاهد کوچک‌شدن فضای بشردوستانه بوده‌ایم.»

سازمان جهانی بهداشت طی دو هفته گذشته قادر به بازدید از شمال غزه نبوده و مجبور شده است شش مأموریت برنامه‌ریزی‌شده در آنجا را لغو کند. به گفته این سازمان، تنها ۱۵ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه حداقل تا حدی فعال هستند که اکثر آن‌ها در جنوب هستند.

سازمان جهانی بهداشت صحنه‌های ناامیدی را در معدود بیمارستان‌های باقی‌مانده در شمال، کمبود غذا، آب، دارو و سوخت توصیف می‌کند و اعلام کرد وضعیت در مرکز و جنوب غزه به طور فزاینده‌ای دشوار است.

ریچارد پیپرکرن، نماینده سازمان جهانی بهداشت برای فلسطین گفت: «جنگ و دستور تخلیه محله‌ها در منطقه مرکزی و خان‌یونس... دسترسی بیماران و آمبولانس‌ها به بیمارستان‌ها را با مشکل مواجه کرده و رسیدن به این بیمارستان‌ها را برای سازمان بهداشت جهانی برای تأمین آذوقه و سوخت بسیار دشوار کرده است.»

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سرگرفته شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، جنایات صهیونیست‌ها تا کنون ۲۳ هزار و ۲۱۰ شهید و بیش از ۵۹ هزار و ۱۶۷ مجروح برجای گذاشته است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->