مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

۳۱۲ هزار افغانستانی در تایباد آموزش‌های خطرات مین را فرا گرفتند

  • کد خبر: ۲۰۵۶۳۰
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
۳۱۲ هزار افغانستانی در تایباد آموزش‌های خطرات مین را فرا گرفتند
رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: ۳۱۲ هزار و ۴۴۳ مهاجر افغانستانی از ابتدای امسال تا پایان آذر امسال هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون تایباد، آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین را فرا گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی رمضانی در این باره گفت: تعداد افراد آموزش دیده در این مدت نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری روزانه ۲۰ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین انجام داده است که براساس پایش‌های انجام شده نقش زیادی در کاهش حوادث ناشی از برخورد مین و انواع ادوات منفجر نشده برای اتباع افغانستانی در این کشور داشته است.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: افرادی که آموزش می‌بینند شامل اتباعی هستند که به صورت داوطلبانه قصد بازگشت به افغانستان را دارند و از سراسر ایران گذرگاه زمینی دوغارون را برای برگشت به کشور خود انتخاب می‌کنند.

رمضانی افزود: روزانه هشت مربی ایرانی و افغانستانی هلال احمر، اتباع افغانستانی را از نحوه نشانه گذاری مناطق مین گذاری شده و نحوه اجتناب از برخورد با مین و مواد منفجره نشده آگاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال به طور میانگین روزانه هزار و ۱۳۲ نفر در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون آموزش دیده اند.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شد که در اسفند سال ۱۳۹۸ و با شیوع بیماری کووید ۱۹، به علت کاهش خروج اتباع افغانستانی از ایران، این مرکز آموزشی مدتی تعطیل شد.

رمضانی آموزش تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلو‌ها و محل‌های مین‌گذاری را از مهمترین آموزش‌های ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز برشمرد و افزود: همچنین امسال و در یک مرحله بیش از ۲۴ هزار عدد ماسک و ۱۸ هزار عدد مایع ضدعفونی کننده بین اتباع افغانستانی در مرکز آموزش‌های پیش اگاهی از خطرات مین حین خروج از کشور توزیع شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال ۲۰۰۵ میلادی هر ماه ۱۷۲ نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند و در پی آموزش‌های ارائه شده این رقم به ۴۰ نفر در ماه کاهش یافته است.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: باتوجه به این که معبر دوغارون از مهمترین مرز‌های خروجی برای اتباع کشور افغانستان به شمار می‌رود، احداث ساختمان مرکز آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین که استاندارد‌های لازم را داشته باشد و بتوان خدمات بیشتری را ارائه کرد در این نقطه از کشور ضروری است.

سالانه افزون بر یک میلیون مسافر ایرانی و خارجی به صورت قانونی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می‌کنند.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد واقع در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->